Osmaniye İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Cingöz, 112 Acil ekiplerince 2014 yılında 37 bin 447 vakaya müdahale edildiğini belirterek, şehir merkezindeki vakalara ilk 10 dakikada kırsal bölgede ise ilk 30 dakikada ulaşıldığını, olay yerine ulaşım süresinin ülke ortalamalarının üzerinde olduğunu söyledi.

Osmaniye'de hizmet sunulması planlanan hedef nüfusun azami 50 bin kişi olması, ulaşım imkânlarının güçlüğü, acil yardım gerektiren olayların sıklığı, trafik kazaları sayısı gibi kriterler dikkate alındığında; il merkezinde 7, Kadirli'de 4, Düziçi'nde 3, Bahçe'de 2, Toprakkale'de 1, Sumbas'ta 1 ve Hasanbeyli'de 1 adet olmak üzere toplam 19 adet acil sağlık hizmeti istasyonu ile 112 Acil hizmetlerinin verildiğini belirten İl Sağlık Müdür Dr. Cingöz,"19 adet 112 Acil hizmet noktasında görev yapan ambulanslar İl Ambulans Servisi Başhekimliği bünyesinde bulunan, acil sağlık çağrılarının karşılandığı komuta kontrol merkezi tarafından koordine edilerek acil vakalara yönlendirilmektedir. İlimiz 112 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda, 10 tabip, 34 acil tıp teknikeri, 137 acil tıp teknisyeni, 1 hemşire, 4 sağlık memuru, 50 şoför ve 6 idari personel olmak üzere toplam 242 personel görev almaktadır. 2014 yılı içerisinde tıbbi durumları göz ününde bulundurularak hava ambulansı ile nakli uygun görülen 3 hastanın şevki helikopter ambulans ile çevre illere gerçekleştirilmiştir." dedi.
112 ARAMA KAYITLARI 2 YIL SAKLANIYOR
İl Ambulans Servisi Başhekimliği Komuta Kontrol Merkezi'nde Armakom Çağrı Karşılama ve Kayıt Sistemi'nin kullanıldığını ve 112 Acil sağlık hizmetlerinden yararlanan tüm hastaların vaka bilgileri ve vatandaşlarımızın 112 Acil ile yaptığı tüm görüşmelerin otomatik olarak sistem üzerinden kayıt altına alındığını ifade eden Cingöz," Armakom Çağrı Merkezi ile vatandaşların yaptıkları görüşmeler kaydı 2 yıl boyunca saklanmaktadır. Ses kayıtları adli merciler veya kolluk kuvvetleri tarafından gerektiği durumlarda talep edilebilmekte ve vaka değerlendirmelerinde kanıt olarak kullanılabilmektedir. Bu durum hizmet kalitesi açısından hem personelin kendisini savunmasında hem de hasta veya yakınlarının daha iyi hizmet almasında önem arz etmektedir. 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi sabit bir telefonla arandığında, arayan kişinin adresi harita ekranından görülmekte, GSM operatörlerinden yapılan aramalarda ise bölgesel çapta aranılan yer görülebilmektedir. Armakom Çağrı Merkezi vakaların çağrı zamanı, ambulans hareket zamanı, vakaya ulaşım, olay yerinde bekleme, hastaneye ulaşım zamanı saniye saniye sisteme girilmekte olup, sistemden günlük, aylık, üç aylık ve yıllık olarak istatistikî bilgiler çıkarılabilmektedir." diye bilgi verdi.