Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) İstanbul Milletvekili İsmail Faruk Aksu, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılan uygulamaların sonucu olarak okullardaki öğrenci, öğretmen, yönetici ve ailelerin karşılaştığı sorunlar hakkında 4 maddelik soru önergesi verdi.

Aksu, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından yazılı olarak cevaplandırılması talebiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı’na soru önergesi verdi. MHP Milletvekili Aksu, eğitim sistemindeki belirsizlikten dolayı 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yıllarında, okulların özellikle 8 ve 12’inci sınıflarının özel okullarda okumak için devlet okullarından ayrılmak zorunda kalan öğrenci ve Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerindeki il ve ilçelerde görev yapan veya yeni atanan öğretmenlerden, 2015 yılı içerisinde istifa eden, görevine hiç başlamayan ya da başka bir kurum veya başka bir kadroya naklen atanmak isteyenlerin sayısının ne kadar olduğu gibi konulara dikkat çekti.

MHP'li Aksu bu çerçevede Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’ya şunları yöneltti:

“Eğitim sistemindeki belirsizlik, sınav sistemindeki karmaşa ve dershaneler konusundaki düzenleme ve açıklamalar nedeniyle 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yıllarında, okulların özellikle 8 ve 12’nci sınıflarını özel okullarda okumak için devlet okullarından ayrılmak zorunda kalan öğrenci sayısı ne kadardır? Anayasa Mahkemesinin dershanelere ilişkin kararı sonrası, bu öğrenciler için herhangi bir mağduriyet doğmuş mudur? Doğmuşsa giderilmiş midir?

Ülkemizin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki il ve ilçelerde görev yapan veya yeni atanan öğretmenlerden, 2015 yılı içerisinde (soru önergesine cevap verilecek tarihe kadar olan sürede) istifa eden, başka bir kuruma veya başka bir kadroya naklen atanmak isteyen, ya da görevine hiç başlamayanların sayısı ne kadardır? 2014 ve 2015 yıllarında, başka kurumlara veya kadrolara geçmek amacıyla KPSS’ye giren öğretmen sayısı ne kadardır?

Bakanlığınız süresince okul müdürü, ilçe müdürü ve üstü kadrolarda görev yapan personelden kaç tanesi görevden alınmıştır? MEB’de sıklıkla yönetici değişikliğine gidilmesinin eğitim-öğretim faaliyeti üzerindeki olumsuz etkilerini nasıl gidermeyi düşünüyorsunuz?

Görevden almalarda ve atama tercihlerinde liyakat dışı siyasi yakınlık kriterlerinin esas alındığı doğru mudur? Bu kanaate fırsat vermeyecek ne tür objektif kriterler uygulayarak tercihlerinizi belirlemektesiniz?”