ilgi teknolojilerinin bu süratli gelişim ve değişimi, kamu yönetiminde de son sürat devam ediyor. E- Devlet, E- İzinler, E- imza ve benzeri elektronik tabanlı iş ve işlemler kamu yönetimin çehresini ve yapısını nerdeyse A'dan Z'ye değiştirmek üzere. Geçen gün bir sohbette şöyle demiştim: “Eskiden, özellikle de demokrasinin sıfıra yakın olduğu Tek Parti Dönemlerinde bu Ülkede, vatandaş çarıklı, dışlanmış ve ikinci planda görülerek memurların büyük kısmı tarafından hor görülürdü. Vatandaşa tepeden bakan memurlar, keyfi bir tavır ve pişkin bir eda ile hor gördükleri vatandaşları “bu gün git, yarın gel” diye azarlarlardı. Şimdi ise, neredeyse, “Devlet dairesine gelmeden işini sonuçlandır” anlayışına doğru gidiyoruz. Hey gidi günler hey! Nerden nereye! Şimdi daha iyi anlıyoruz ki, “vatandaşına tepeden bakan bir memur zihniyeti taş devri anlayışıdır”. Vatandaşına keyfi olarak “bu gün git, yarın gel diyen bir zihniyet, taş devri zihniyetidir.” Şimdi “taş devri zihniyeti çok gerilerde kaldı”. Şimdi, “bugün git yarın gel” anlayışı geçerli değil, Devlet Dairesine ne bugün ne de yarın gel” devri geçerlidir. Gerçekten de, bilgisayarın başına geçip çocuğumuzun okulundaki karnesini görebiliyoruz. Bilgisayarın başına geçip askerlik tecili için işlem yapıyoruz. Bilgisayarın başına geçip Banka'dan bankaya havale yapıyoruz. Bilgisayarın başına geçip emekliliğimiz kaç gün ya da kaç sene kalmış, bunun hesabını yapıyoruz. Bilgisayarın başına geçip su, elektrik, telefon faturasını ödeyebiliyoruz. Bilgisayarın başına geçip vergimizi ödeyebiliyoruz. Bilgisayarın başına geçip hangi sandıkta oy kullanacağımızı öğrenebiliyoruz. Daha neler neler! Hepsi de bilgi teknolojileri vasıtasıyla gerçekleşiyor. Bu saydığım hizmetler “hizmetin vatandaşın ayağına getirilmesidir”. Hizmetleri vatandaşın ayağına getiren, “bilgi teknolojileri, bilgisayar tabanlı bilişim sistemlerinin, yazılım uygulamaları ve bilgisayar donanımlarının kapasitelerinin güçlendirilmesi ve işlemcilerinin hızlanmasıdır”. Bilgi teknolojileri hızlandıkça, Devlet'te de işler hızlanıyor. Hızlanmakla kalmıyor, yeni ufuklar açıyor ve demokrasinin gelişimine hizmet ediyor. Bilgi teknolojilerinin kamu yönetiminde etkin ve kapsamlı bir şekilde uygulanması, hizmetlerin bilgi teknolojileriyle hızlı ve pratik çözümlenmesi, vatandaşı Devlet'e daha da yakın ve daha da bağlı kılıyor. İşini bir çırpıda çözen bir kamu yönetimi anlayışını ve pratik ve etkin bir Devlet Yönetimini kim sevmez? Böyle bir Yönetimi aklı başında olan herkes sever. Bilgi teknolojilerin kamu yönetiminde etkin kullanımı sayesinde, kişilerin Devlet dairelerini gidip gelmeleri sırasındaki zaman kayıpları önleniyor. Bununla birlikte, bilgi teknolojilerinin kamu yönetiminde kullanımı israf ve savurganlığı da önlüyor. Kağıt, kalem ve benzeri kırtasiye malzemeleri daha az kullanılıyor. Kağıt ve kalem sarfiyatının azalması demek, ormanların korunması ve ağaçların daha az kesilmesi demektir. Bu bakış açısıyla, kamu yönetiminde “bilgi teknolojilerinin faydası ve önemi büyüktür” diyorum. Bilgisayarların ve diğer bilgi teknolojilerinin kamu yönetiminde daha etkin ve daha kapsamlı kullanılarak, israfın ve savurganlığın daha da önlenmesini ve kaynakların böylece yerli yerinde kullanılmasını diliyorum. Bu dileğimle birlikte şu hususun altını önemle çiziyorum. Bilgisayarların ve bilgi teknolojilerin bu kolaylığına rağmen, zaman zaman “bilgisayarlar bozuk, sistemde arıza var” ve benzeri gerekçelerle, vatandaş devlet dairelerinde beklemiyor mu? Kendilerine zaman zaman “bugün git yarın gel” denmiyor mu? Elbette bu tür sorunlar mevcut. Bu tür sorunları çözmeyen ve vatandaşını mağdur edenler de “taş devri memurları” nitelemesini hak ederler.