Haber 46’nin yetkililerden aldığı bilgiye göre, uçakların havadaki hakimi pilot. Yani pilot isterse can ve mal kaybı yaşanmaması adına uçağı Adana’ya, Adıyaman’a veya Gaziantep’e indirir. DHMİ Kahramanmaraş Havaalanında yaşanabilecek bir aksaklık nedeniyle pilotların pisti pas geçme ve en yakın ilin havalimanına inme yetkisi bulunuyor. Kahramanmaraş’ta son 3 ayda dördüncü uçağın inememesi üzerine yetkililerden bilgi alan Haber 46, dün inemeyen uçağı araştırdı. Havaalanında kuş bakışı iniş mesafesine giren uçağın inememe kararını pilot verdi. Yani dün meydana gelen olayla ilgili tasarrufun tamamı pilota ait. Havaalanında bulanan GPS cihazına göre inme olumlu, hava durumunun olumlu olmasına rağmen pilotun, Gaziantep’e inme tasarrufunu kullandığı bilgisine ulaşıldı.
PİLOTA BAĞLI
Uçağın rotası belirlendikten sonra, ineceği havaalanı veya havalimanına yaklaşan pilot, kule ile konuşur. Kule pilota hava sıcaklığından, bulutun durumuna, pistin en ince ayrıntısına kadar bilgi verir. Daha sonra uçak inme rotasına yaklaşarak süzülüşe geçer. İşte tamda bu noktada pilot, hava durumu veya başka bir sebepten ötürü uçağı başka bir havaalanına indirebilir. Dünkü yaşanan olayın altında ise bu gerçek yatıyor. Uçağın GPS veya göz mesafesine bakarak inmesi gerekirken pilotun gördüğü başka bir sebepten ötürü Gaziantep’e indi. DHMİ ise pilotun inmememe kararını sorgulayamadığı için yaşanan zaman kaybını üstlenmek zorunda kalıyor. 
MAİNA ÇOK OLUYOR
“Mania”, hava araçlarının uçuş güvenliğini, tehdit eden, belirlenen yükseklikleri aşan ve hava araçlarının yer hareketleri için kullanılan yüzeylerde bulunan bütün geçici, sabit ya da hareketli cisimlere deniliyor.