Niğde kesimi olduğunu, bu yolun Kapıkule'den başlayıp Türkiye'nin güney  sınır kapılarına uzanan otoyol ağının da son halkasını oluşturduğunu belirten  Turhan, Ankara-Niğde Otoyolu'nun yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle inşa  edildiğini dile getirdi.

Kamu kaynağı kullanılmadan yürütülen projenin, üstlenici firma  tarafından finansmanının temin edilerek, yapım ve işletme süresi tamamlandıktan  sonra idareye devredileceğini anlatan Turhan, şöyle devam etti:

"Projemiz, ana yol uzunluğu 275 kilometre, bağlantı yollarının  uzunluğu 55 kilometre olmak üzere toplam 330 kilometreden oluşuyor. Projenin  maliyeti yaklaşık 1,5 milyar avro. Projenin inşaat süresinin 2022 yılı içinde  bitmesi öngörüldü ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp,  kapasitesini artırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor. Proje,  ülkemizin Avrupa sınırındaki komşularından başlayıp, güneydeki sınır kapılarına  otoyol standardında hizmet verecek olan projenin son kesimini oluşturuyor. Bu  bakımdan karayolu ulaşımında önemli bir görev icra edecek."

Projenin 5 viyadük, 77 üst geçit, 12 köprülü kavşak, 451 kutu menfez,  34 köprü, 2 bakım işletme merkezi, 5 otoyol hizmet tesisi park alanı, 5 servis  alanından oluştuğunu belirten Turhan, proje tamamlandığına otoyol üzerinde 11  gişe alanı, 2 alım gişesiyle yolculara ve sürücülere, daha konforlu ve güvenli  ulaşım hizmeti sunulacağını ifade etti.

Turhan, Ankara ile Adana arasındaki bu güzergah tamamlandığında mevcut  güzergahın yaklaşık 30 kilometre kısalacağına dikkati çekerek, "Otoyol  standardında olması dolayısıyla yoldaki seyahatte beklemeler, dur-kalklar  olmayacak. Sürekli akım koşullarında ulaşım hizmeti verilecek. Bu da ekonomi,  zaman tasarrufu ve güvenli ulaşım hizmeti anlamına geliyor." dedi.

"Ulaştırma projelerinde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor"

Ulaştırma projelerinde çalışmaların hız kesmeden devam ettiğini  belirten Turhan, bunların önemli bir kısmını YİD projelerinin oluşturduğunu  söyledi.

YİD projelerinin başında yer alan İstanbul Yeni Havalimanı'nın 29  Ekim'de hizmete gireceğini anımsatan Turhan, Çanakkale Boğazı geçişini de içinde  bulunduran Malkara-Gelibolu-Lapseki Otoyolu'nda inşaatların devam ettiğini  bildirdi.

İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey MarmaraOtoyolu, İzmir-Çandarlı  Otoyolu'nda YİD modeliyle çalışmaların sürdüğünü anlatan Turhan, ülke genelinde  yapılan 350 milyar liralık ulaştırma yatırımının yüzde 30'unu YİD modeliyle  gerçekleştirilenlerin oluşturduğunu ifade etti.

Turhan, Türkiye'nin artık kendi kendini finanse eden bir ekonomik  güvenilirliğe gelmenin sağladığı avantajlarla ulaştırma projelerinde YİD modelini  kullandığını vurgulayarak, yeni YİD projelerini gelecek dönemde ihale  edeceklerini ve önemli projeleri bu yöntemle yapacaklarını belirtti.

Kamu finansmanını kullanmadan, ödenekleri diğer alanlarda  değerlendirerek yatırımları sürdüreceklerinin altını çizen Turhan, şunları  kaydetti:

"Son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar,  kamuoyunda özellikle olumsuz algı oluşturarak yatırımların aksadığını,  gecikeceğini ve hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların  hiçbir gerçek yönü olmadığını özellikle belirtmek isterim. Yatırım bütçemizi  kullanırken etkin ve verimli, yerinde ve zamanında olmasını sağlamak, öncelikleri  tespit etmek en önemli kuralımızdır. Bundan sonra da bu ölçekler içinde  yatırımlarımızı devam ettireceğiz. Daha iyi, daha faydalı hizmet vermek, ülkemizi  geleceğe hazırlamak, gelecekte muasır medeniyetler seviyesinin üzerinde konuma  gelmek tüm ulaştırma camiasının ana hedefi olmuştur."

Ankara-Niğde Otoyolu inşaatında 4 bin 212 çalışanın, bin 490 makineyle  hizmet verdiğini dile getiren Turhan, projede emeği geçenlere teşekkür ederek, bu  şartlarda yapılan çalışmaların, alın terlerinin ülke geleceğinde önemli  açılımlara vesile olacağını söyledi.