Fransa Alpleri'ne çakılan uçağa ait ikinci kara kutu da yardımcı pilot Andreas Lubitz'in uçağı kasten düşürdüğü iddiasını doğruladı.

Perşembe günü bulunan uçağın ikinci kara kutusunu inceleyen Fransa Sivil Havacılık Güvenliği Soruşturma Ofisi (BE), uçağın irtifasını deniz seviyesinden 30 metre yükseliğe ayarlayan pilotun, uçak irtifa kaybederken hızı da artırdığını açıkladı. BEA'dan açıklamada Lubitz'in uçağın inişini sağlamak için otomatik pilotu kullandığı kaydedildi. Ayrıca uçağın hızını artırmak için de yine otamotik pilotu kullandığı belirtildi. Açıklamada, ikinci kara kutunun kazadan hemen sonra bulunan birinci kara kutudaki bilgileri doğruladığı kaydedildi.

Olay yerinde inceleme yapan jandarma ekipleri tarafından toprağın 20 santimetre altında bulunan ikinci kara kutu, uçuş parametrelerini içeriyor. Uçuş sırasında hız, yükseklik, uçağın yörüngesi ve farklı farklı pilotaj yöntemlerinin hepsini kaydediyor.

Barcelona-Düsseldorf seferini yaparken düşen uçakta 144 yolcu ve altı kişilik mürettebattan kurtulan olmamıştı. Uçakta hayatını kaybedenlerin DNA'ların tespitinin 5 haftayı bulabileceği belirtiliyor.