Törene Vali Yardımcıları Volkan Barış GÖÇMEZ, Mustafa ANTEPLİOĞLU, Servet GÜNGÖR, Kahramanmaraş Belediyesi Başkan Yardımcısı Cevdet KABAKÇI,KSÜ Rektörü Prof. Dr. Nafi BAYTORUN ,Milli Eğitim Müdürlüğü'nün tüm yöneticileri, İl Sağlık Müdürü,SGK İl Müdürü,İlçe Milli Eğitim Müdürleri,İlköğretim Ortaöğretim ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Müdürleri,Okul Aile Birliği Başkanları,Özel Özel Eğitim Kurumları Temsilcileri,Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri,iş adamları ve basın mensupları katıldı. Tören Öncesi Türkiye Beyazay Derneği Kahramanmaraş Şubesi işbirliği ile kurulan stantta törene katılan temsilcilere Türkiye Beyazay Derneği ve kampanya hakkında tanıtım yapıldı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Eğitmen Eda Resureccion ve engelli çocuklardan oluşan Engelliler Korosu'nun kampanya için Sezen Aksu tarafından bestelenen "Düş Bahçeleri" isimli şarkıyı birlikte seslendirdiği kampanya klibinin izletilmesiyle program başladı. Ardından kampanya tanıtım filmleri izletildi. Türkiye Beyazay Derneği tarafından organize edilen kampanya ile ilgili sunum yapıldı. Sunumun ardından konuşan Milli Eğitim Müdürü Sebahattin AKGÜL projenin kapsamı ve hedefleri konusunda bilgi verdi. Milli Eğitim Müdürlüğü olarak engellilerin eğitimi için gerekli çalışmaları gerçekleştirdiklerini, herkesin bu kampanyaya ve engellilerin eğitimi konusuna destek olması gerektiğini vurgulayarak ildeki özel eğitim uygulamaları hakkında bilgi verdi. AKGÜL, Proje kapsamında il genelinde eğitim almayan hiçbir engelli kalmayana kadar çalışmaları gerçekleştireceklerini, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarımıza devam eden ve okula kayıtsız engelli bireylere yönelik gerçekleştirilen çalışmaları anlattı. Alan taramaları sonucu okula kayıtsız 44 engelli çocuğumuzun okullulaştırıldığını söyleyerek ilimizdeki özel eğitim kurumları hakkında bilgi verdi.Otistik öğrencilerimize yönelik sınıflar açıldığını,okula devamsız öğrencilerimize ve okula kayıtsız durumdaki engelli öğrencilerimize yönelik alan taramaların yapıldığını,yeni yapılan okullarımızın engelli öğrencilerimize uygun olarak tahsis edildiğini, var olan okullarımızda da uyumlandırma çalışmalarının yapılacağını, son olarak Üniversite Hastanesinde yatarak tedavi gören veya sürekli hastalığı olan zorunlu eğitim çağında ki bireylerin eğitimlerini sürdürmeleri için Kahramanmaraş KSÜ Tıp Fakültesi hastanesi bünyesinde Valilik makamının onayı ile Üniversite Hastanesi İlköğretim Okulu adıyla bir okul açtıklarını belirtti. AKGÜL, eğitim konusunda sorumluluğun hepimize ait olduğunu vurgulayarak başta engelli öğrencilerimizin aileleri olmak üzere herkesi engellilerin eğitimine destek olmaya çağırdı ve en büyük engelin eğitimsizlik olduğunu vurgulayarak kampanya çalışmalarında emeği geçen herkese teşekkür etti. Eğitim Her Engeli Aşar Kampanyası İl Koordinatörü ve Türkiye Beyazay Derneği K.Maraş Şube Başkanı H.Hasan KOZAN, kampanyanın önemine değinerek kampanyaya birlikte engellilerin eğitimi konusunda daha fazla yol aldıklarını, engellilerinde bu toplumda var olduğunun bilinciyle bundan sonrada aynı inançlarla ve hedeflerle çalışmalarına devam edeceklerini söyleyerek bu tür sosyal sorumluluk projelerinde toplumun bütün kesimlerinin duyarlı olmasının ve desteklerinin kampanya çalışmalarının başarılı olması ve hedeflere ulaşma açısından önemli olduğunu vurgulayarak desteklerinden dolayı toplantıya katılan herkese teşekkür etti. EĞİTİM HER ENGELİ AŞAR KAMPANYASI BİLGİLENDİRME Türkiye nüfusunun %12'si engelli, yani bugün Türkiye'de 8,5 milyon insanımız engelli durumdadır. Sayı bu bireylerin aileleri ve çevreleriyle birlikte düşünüldüğünde 30 milyonu bulmaktadır. Ülkemizde yaşayan engelli vatandaşlarımızın birçoğu hayatın içinde yer alamamakta, iş bulamamakta ve sosyal hayata katılamamaktadır. 8,5 milyon engellinin hayata katılamamasının tek nedeni eğitimsiz olmaları ve eğitim konusunda toplumda var olan önyargılardır. Ülkemizdeki toplam engelli nüfusunun; ”¢ %34,1 okuryazar dahi değil. ”¢ %14'ü sadece okuryazar, ”¢ %35'i ise ilkokul mezunu. ”¢ Dolayısıyla yaklaşık 8,5 milyon engelli vatandaşımızdan 7 milyonu ya okur-yazar değil ya da ancak okur-yazar veya ilkokul mezunu.Bu rakamlar karşısında hiç kimsenin kayıtsız kalması mümkün değildir. EĞİTİM HER ENGELİ AŞAR KAMPANYASI Eğitim Her Engeli Aşar Kampanyası bu duruma kayıtsız kalmamak adına Türkiye'de bugüne kadar engelli vatandaşlarımızın eğitimine ve sorunlarına çözüm üretmek amacıyla başlatılan en kapsamlı projedir. 8.5 milyon engelli vatandaşımızı yakından ilgilendiren kampanya destek veren ilgili kamu kurumları ve Türkiye Beyazay Derneği arasında 10 Şubat 2009 tarihinde imzalanan iş birliği protokolü ile hayata geçirildi ve 20 Nisan 2009 tarihinde Çankaya Köşkü'nde kampanyaya start verildi. Kampanya T.C. Cumhurbaşkanlığı'nın desteği ve Sayın Hayrünnisa Gül Hanımefendi'nin himayelerinde sürdürülmekte olup Milli Eğitim Bakanlığı, Özürlülerden Sorumlu Devlet Bakanlığı, ve Türkiye Beyazay Derneği işbirliği ile yürütülmektedir. Eğitim Her Engeli Aşar, eğitim sisteminden yararlanan engelli sayısını artırmak, toplumda duyarlılık yaratmak ve engellilerin topluma etkin bireyler olarak katılmalarını sağlamak amacıyla; “Türkiye'nin hiçbir köşesinde eğitim almayan engelli kalmasın” ilkesini misyon edinmiştir. KAMPANYA HEDEFLERİ 81 ilde 3 yıl boyunca devam edecek olan "Eğitim Her Engeli Aşar" kampanyası;  Eğitim sistemiyle ilişkisi olan engellilerin sayısını yüzde 50 oranında artırmayı,  Mevcut eğitim sistemiyle ilişkisi olan engellilerin bir üst eğitime geçmelerini sağlamayı,  Okul öncesi eğitime ihtiyaç duyan ve tespit edilmiş engellilerin yüzde 50'sinin bu eğitime erişmelerini,  Okul öncesi eğitim ihtiyacını karşılamak üzere her ilde örnek sınıflar ve kaynaşmış eğitim veren sınıflar oluşturmayı ve  Toplumun en az yüzde 10'unun engellilerin eğitim görebileceği kanaatine erişmelerini ve eğitimin nasıl yapıldığı bilgisini edinmelerini sağlamayı amaçlıyor.  KAMPANYA HEDEF KİTLESİ A) Potansiyel öğrenciler: Eğitim almamış, varlığını bilmediğimiz, çocuk ve yetişkin özürlü bireyler. B) Aday öğrenciler: Eğitim almamış, varlığını bildiğimiz, çocuk ve yetişkin özürlü bireyler. C) Yeniden öğrenciler: Eğitimi kısmen almış varlığını bildiğimiz çocuk veya yetişkinler. D) Okul öncesi potansiyel öğrenciler: Eğitim almamış, varlığını bilmediğimiz, 3-6 yaş arası özürlü çocuklar İLİMİZDEKİ ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNİN MEVCUT DURUMU İlimizdeki özel eğitim hizmetlerinin mevcut durumu ise şöyle; ”¢ İlimiz bünyesindeki okullarda bulunan kaynaştırma öğrencisi sayısı;yani engelli olup okullarda normal yaşıtlarıyla eğitimlerine devam edenler ”¢ İlköğretim ;526 şube 1184 öğrenci ”¢ Ortaöğretim;31 şube 39 öğrenci ”¢ Zorunlu eğitim çağında olup okula kayıtsız engelli çocuklar;148 ”¢ Okula kayıtlı olup devam etmeyen engelli öğrenciler;289 ”¢ Zorunlu eğitim çağında olup rehabilitasyon hizmeti almaya devam engelli öğenciler; 1127 ”¢ Özel eğitim alt sınıfı olan kurum sayısı;18 26 şube, bu sınıflara devam eden öğrenci sayısı 182 ”¢ Evde eğitim alan çocuk sayısı;4 ”¢ Alan taramaları sonucu bugüne kadar okullulaşmasını sağlanan engelli öğrenci sayısı;44 ”¢ İl genelinde otistik çocuk sayısı;56 ”¢ İl genelinde otistik sınıfı olan okullar; -125.Yıl İlköğretim Okulu Ve İş Okulu -Hürriyet YİBO -100.Yıl İlköğretim Okulu ”¢ İl genelinde Özel Eğitim Rehberlik Ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne bağlı okullar; -125.Yıl İlköğretim ve İş Okulu -Ertuğrulgazi Görme Engelliler İlköğretim Okulu -Gaziler İşitme Engelliler İlköğretim Okulu -Kahramanmaraş Bilim Ve Sanat Merkezi -K.Maraş Eğitim-Uyguluma Okulu Ve İş Eğitim Merkezi KAHRAMANMARAŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM HER ENGELİ AŞAR KAMPANYA ÇALIŞMALARI İl Mili Eğitim Müdürlüğü olarak her bireyin eğitim hakkından yaralanması, eğitimdeki engellerin ortadan kaldırılması anlayışıyla hareket ederek bu kampanyada üzerimize düşen görevleri yerine getirmeye çalışıyoruz. İlimiz bünyesinde eğitim almayan hiçbir engelli kalmayıncaya kadar da çalışmalara devam edeceğiz. Bu kampanyayla birlikte bu konuda daha başarılı çalışmalar gerçekleştireceğiz ve kampanyanın ilimizde başarılı bir şekilde yürütülebilmesi için bütün imkânlarımızı seferber edeceğiz. Kampanyanın başladığı günden itibaren İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak; ”¢ İlgili kurum ve kuruluşların temsilcilerinden oluşan Kampanya İl Yürütme Kurulu oluşturuldu. ”¢ Rehberlik Araştırma Merkezi, Özel Özel Eğitim Kurumları, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim ve Ortaöğretim kurumlarımıza kampanya hakkında bilgilendirme yapıldı. ”¢ Okul müdürlerimize kampanya çalışmaları, okula kayıtsız engelli öğrencilerin okullulaştırılması, aileler ile görüşme, bu öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmeleri konusunda bilgilendirme toplantısı yapıldı. ”¢ İlköğretim okullarımızın E-okul modülü incelendi, ilköğretim çağında olup okula kaydı olmayan engelli öğrencilerin isim ve adresleri tespit edilerek ve bu öğrencilere yönelik il merkezinde ve merkeze bağlı köylerde Türkiye Beyazay Derneği K.Maraş Şubesi'nin de işbirliği ile alan taramaları gerçekleştirildi, tek tek aileler ziyaret edilerek bu öğrencilerin okullulaştırılmaları sağlandı. Şuan itibariyle okullulaştırılan engelli öğrenci sayımız köylerde ve il merkezinde 44 kişidir. Alan taramalarımıza devam ederek diğer engelli öğrencilerimizin de mevcut eğitim sistemi içindeki yerlerini almalarını sağlamaya çalışacağız. ”¢ Okullarımızda kayıtlı ancak eğitimine devam etmeyen devamsız durumdaki engelli öğrencilerimize yönelik alan taramalarımızda yapıldı ve bu öğrencilerimizin eğitimlerine devam durumları sağlandı. ”¢ Özel eğitim hizmetleri ve özürlülerin eğitimi konusunda önemli çalışmalar gerçekleştirdik, özürlülere yönelik okullar, özel alt sınıflar açıldı. ”¢ Kampanyanın tanıtımı ve faaliyetleri konusunda basın kuruluşları ile işbirliği içerisinde çalışarak kampanya reklâm ve tanıtım filmleriyle, kampanya çalışmaları ile ilgili haberlerle daha geniş kesimlere duyurulması sağlandı. ”¢ Kahramanmaraş Belediye Başkanı ile görüşülerek kampanya hakkında bilgi verildi ve kampanya çalışmalara destekleri sağlandı. ”¢ İlimizde gerçekleştirilen çalışmalar hakkında raporlar hazırlanarak Cumhurbaşkanlığı'na sunuldu. KISA VADEDE YAPMAYI PLANLADIKLARIMIZ; ”¢ Engelli hakları ve engelli çocukların eğitimleriyle ilgili olarak köy ve mahalle muhtarlarına yönelik seminer ve bilgilendirme toplantıları yapılacaktır. ”¢ Engelli hakları ve engelli çocukların eğitimi konusunda İl Müftülüğü ile işbirliği içerisinde cuma hutbesi verilmesi sağlanacaktır. ”¢ Okul müdürlerinin, rehber öğretmenlerin ve ailelerin engellilerin eğitimi ve kampanya hakkında bilgilendirilmeleri amacıyla seminer çalışmaları gerçekleştirilecektir. ”¢ İl genelinde zorunlu eğitim çağında olup okula kayıtlı olmayan engelli öğrencilere yönelik alan taramalarına devam edilecektir. ”¢ İl genelinde okula devamsız durumda olan engelli öğrenciler ve aileleri ziyaret edilerek okula devamları sağlanacaktır. ”¢ Okul öncesi dönemde eğitim almayan yada kısmen eğitim almış engelli öğrencilerin okul öncesi eğitimini tamamlamalarını sağlamak ”¢ İl genelinde engelli öğrencilere yönelik örnek sınıflar ve destek eğitim odaları oluşturmak. ”¢ İl genelinde öncelikle belirlenen okullarda okul uyumlandırma çalışmaları yapılacaktır. ”¢ Kampanya tanıtım, reklâm filmi ve ilgili yayınlarla kampanyanın geniş kesimlere duyurulması sağlanacaktır. Engellilerin etraflarındaki kalın duvarları aşıp hayata katılmaları, hayata karşı dimdik ayakta durabilmeleri eğitimle mümkündür ve bizim ise onlara destek olmamızın vaktidir. Kampanyalar ancak destek ve inançla amacına ulaşabilir. Başta bu vatandaşlarımızın aileleri olmak üzere toplumun tüm fertlerinin engellilerin de eğitim görebileceğine, çalışma ve sosyal hayatta başarılı olabileceğine inanması gerekiyor. Aslında sorumluluk hepimizin Ulaşacağımız her aile, her evlat ülkemiz için önemli bir kazanç olacaktır. Unutmamamız gereken bir şey daha var en büyük engel eğitimsizlik ve Eğitim Her Engeli Aşar!-MEM-BASIN