Milli Eğitim Bakanlığı 2012 PISA sonuçlarıyla ilgili ulusal rapor yayımladı. Bu rapora göre Türkiye'deki öğrencilerin yarısına yakını matematik alanında temel bilgi ve becerilere sahip değil. PISA araştırmasında ilk sırada yer alan Çin'deki öğrenciler matematik alanında bizim öğrencilere 10 kat fark atıyor.

Sonuçları geçtiğimiz günlerde açıklanan ve 15 yaşındaki öğrencilerin matematik, okuma ve fen bilimleri alanında temel bilgi ve becerilerini ölçen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı -PISA (Programme for International Student Assesment) 2012 ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ulusal Ön Raporu yayımladı. PISA 2012'ye 34'ü OECD ülkesi 65 ülkeden yaklaşık 510 bin öğrenci katıldı. Türkiye'den katılanların sayısı ise 7'inci sınıftan 10'uncu sınıfa kadar 4 bin 848.

Bu raporda da vurgulandığı gibi Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 42'si matematik alanında en basit sonuçları çıkarabilecek temel bilgi ve becerilere sahip değil.

Sınavın genel ortalamasında Türkiye matematikte 44., okumada 42., fende ise 43. sırada yer alırken, en çarpıcı sonuç bir ülkenin "beşeri sermayesi" olarak nitelendirilen ve gelecekte ekonomi, teknoloji, bilim alanlarında çalışacakları öngörülen öğrencilerin ortalamasındaki düşük konumu. PISA'nın en üst düzey olarak nitelendirildiği seviyeye ulaşan öğrencilerin oranı matematikte yüzde 6, okumada yüzde 4 iken bu oran fende yüzde 2'de kalıyor.

DERSLERİ ASIYORUZ

MEB'in raporuna göre Türk öğrencilerinin yaklaşık yüzde 83'ü okulda mutlu. Ama en fazla geç kalan, ders kıran öğrenciler de Türkiye'de. Okula geç kalan öğrenci oranı yüzde 13 iken bu oranın OECD ortalaması yüzde 10. Dersi kıran öğrenci oranı yüzde 14, OECD ortalaması yüzde 4. Okulu asan öğrenci oranı yüzde 21, OECD ülkelerinde ise bu oran yüzde 3.

MEB'in raporunda dikkat çekici noktalar şöyle sıralanıyor:

*2003-2012 yıllarında Türkiye'nin matematikte düzey 1 ve altındaki öğrenci oranı yüzde 27.7'den yüzde 15.5'e düştü. Yine de bu oran OECD ortalamasının 1.5 katı fazla.

* Türkiye'de 2003'te yüzde 3 civarında olan yoksunluklarına rağmen başarılı öğrenci oranı 2012'de yüzde 7'ye ulaştı.

* Düşük sosyoekonomik bir altyapıdan gelen öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde 69.

*Matematik puanlarındaki farklılığın yüzde 62'si okul türlerinden kaynaklanıyor. PISA'da da en başarılı okullar fen liseleri.

Kaynak: Habertürk