Prof. Dr. Demir, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nde (KSÜ) düzenlenen ''Bologna Sürecinde Eğitim ve Öğretimin Yeniden Yapılandırılması'' adlı çalıştayın açılışında yaptığı konuşmada, eskiden bağımsızlığın yükselen bir değer olarak algılandığı ancak gelinen noktada bunun yerini karşılıklı bağımlılığın aldığını söyledi. Dünyada bütün sistemlerin ve ülkelerin birbirine bağımlı hale geldiğini anlatan Demir, ''Yüksek öğretim sistemi de bağımlılık karşısında bağımsız kalamayacaktır. Onun için yüksek öğretim sistemimiz bu karşılıklı bağımlılık sisteminin dışında kalamaz. Bir ülkede alınan bir diploma o ülkedeki öğrenciye ne kazandırıyor? Onun için yüksek öğrenimi globalleşme ve küreselleşme içerisinde yeniden ele almak gerekiyor'' dedi. -BOLOGNA SÜRECİ- Bologna sürecinin küreselleşen dünyada diplomaların denkliği gibi konuları ele aldığını kaydeden Demir, şöyle konuştu: ''Bunun yanında mezunların hareketliliği ve bütün ülkelerde verilen derecelerin başka ülkelere transfer edilmesi ve onun ne anlama geldiği konusunda ortak bir birlik oluşturulması konusu var. 47 ülkenin üye olduğu bu süreç, gittikçe genişleyen, tüm dünyada yüksek öğretim reformu sürecine dönüşen hareket.'' Türkiye'de eğitim sisteminin kalitesinin mezun ettiği öğrencinin kalitesiyle ölçülür hale geldiğini anlatan Demir, ''Öğrenme kaynaklarına ulaşmanın öğretildiği öğrenen merkezli yüksek öğretim sistemine doğru gidiyoruz. Bütün değişimlerin sancılı ve maliyetli olduğu da malumunuz. Bir bilgisayar öğrencisinin okulda gördüğü sistem ya da o bilgisayarın parçaları okulu bitirdiğinde miadını dolduruyor. Türkiye'de hızlı bir değişim var. Öğrencilerden gelen istek ve talepler sistemin hızla hayata geçmesi için çok hayati öneme sahiptir'' dedi. Öğrenci konseylerinin çok aktif olmasını arzu ettiğini belirten Prof. Demir, öğrenci konseylerinin öğrenci haklarını koruyan, öğrenci haklarını gözeten, birbirinden destek alan birimler haline gelmesi gerektiğini ifade etti. -KSÜ REKTÖRÜ PROF. DR. KARAASLAN- KSÜ Rektörü Prof. Dr. Fatih Karaaslan konuşmasında üniversitenin 17 bin 150 civarında öğrencisi, 800'ü aşkın akademik personeli ve 600'ü aşkın idari personeliyle hizmet verdiğini belirterek, hedeflerinin yurt dışı lisans ve uzaktan eğitim olduğunu söyledi. Bologna sürecini benimseyip desteklediklerini aktaran Karaaslan, ''Amacımız YÖK'ün de belirtiği hedefimiz gereken kalite dışında gerekli olan modernizasyon ve anlayış değişikliğini sağlamak olmalıdır'' dedi. Çalıştayda konuşan Bologna Uzmanı Prof. Dr. Metin Toprak ise bu toplantılarının amacının toplum olarak karşılanmamış beklentileri ve sorunları anlatmak olduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti: ''Üniversitelerde yeniden yapılanma gerekiyor. Öğrencilerimiz bu günün Türkiye'si bu günün toplumu içerisinde yer alıyor. Hem bu günümüzü hem geleceğimizi kurtarmak, eğitim kalitesini tescil etmek ve güvenli bir gelecek için bu toplantıları yapıyoruz. Geleceğin inşaasına çalışıyoruz.'' Açılış konuşmalarının ardından çalıştay, YÖK temsilcileri, Bologna uzmanları, üniversitelerin Bologna Eşgüdüm Komisyonu başkanları ile 16 üniversiteden öğrenci konsey başkan ve üyelerinin katılımıyla devam etti.