İşte Mustafa Gökhan'ın Açıklaması: Malumumuz olduğu üzere 2009 SBS sınav sonuçlarına göre ilimiz Türkiye geneli 63.sıraya oturmuştur. 2008 yılında yapılan SBS sınav sonuçlarının neticesinde okul müdürleri Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde düzenlenen bir toplantıya çağrıldılar. Bu toplantıda “bir sonraki yıl başarı yükseltilemezse gereği yapılacaktır.” babında gözdağı verilmişti. Şu anda verilen söz yerine getirilmeye çalışılmaktadır. 2003 Yılından itibaren sürekli düşüş gösteren il başarısı, 32.'likten 63.cülüğe gerilemiştir. Konunun detaylı ve uzun soluklu bir araştırmanın neticesinde çözüm yollarının tespiti gerekirken, her zaman olduğu gibi Milli Eğitim Müdürlüğümüz yine işin kolayına kaçmış; sorumluları vakit kaybetmeden tespit etmiştir: İdareciler ve Branş öğretmenleri. Türkçe, Matematik, Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretmenleri bu başarısızlığın müsebbipleridir. Bu dört branştaki öğretmen arkadaşları İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz cezalandırıcı ve aşağılayıcı bir yöntemle il içerisinde Hizmet İçi Eğitime tabi tutmuştur. Bu davranış arkadaşlara hakaret olduğu gibi eğitim fakültelerine de bir göndermedir. Bu davranışla Milli Eğitim Müdürlüğümüz eğitim fakültelerine; “sizin 4-5 yılda yetiştiremediğiniz öğretmenleri biz 5 günde yetiştiririz.” Demek istemektedir. Peki, bu 5 günlük seminer çalışmalarında neler yapıldı? A) Temel Eğitim Yöntemleri verildi(!) B)Ölçme ve değerlendirme konusunda bilgiler verildi(!) C)Kitaplar tavsiye edildi. D) Türkçe öğretmenlerine dersin işlenişi hakkında bilgiler verildi(!) 2007 yılına kadar okullarımızda İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sürekli deneme sınavları yapılmaktaydı. Bu sınavların sonuçları hakkında Milli Eğitim Müdürlüğümüz ne gibi çalışmalar yaptı ki bu gün geçmişin hesabı okul idarecileri ve branş öğretmenlerine soruluyor? 2009 yılı mayıs sonlarında yani sınava bir ay kala okullara yaprak testler dağıtıldı ve maliyeti yaklaşık 80.000 TL olarak açıklandı. Kaynağı da özel idare olarak açıklanan bu testlerin dağıtımını yaparken yaprak testler birçok okullara verilmediği gibi neden sınava bir ay kala böyle bir uygulama yapıldığı valilik tarafından neden sorgulanmamıştır? Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı'nca görevlendirilen müfettiş heyetleri okul okul gezerek verilen emir doğrultusunda; 1- 8. sınıftan SBS'ye girenlerin mevcudu isteniyor. 2- Şube öğretmenler kurulu tutanakları isteniyor tek tek, sayfa sayfa inceleniyor 3- Zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanakları isteniyor ve inceleniyor. 4- Öğretmenler Kurulu tutanak ve karar defteri isteniyor ve inceleniyor. 5- 8. sınıf başarı analizleri isteniyor ve inceleniyor. 6- Ders defterleri isteniyor tek tek, sayfa sayfa inceleniyor 7- Okul aile birliği karar defteri isteniyor, inceleniyor 8- TKY (Toplam Kalite Yönetimi) çalışmaları isteniyor ve inceleniyor. 9- SBS kurslarının açılıp açılmadığı araştırılıyor. 10- Branş öğretmenlerine öğrencilerin hangi konuda başarısız oldukları sorulup araştırıldı mı diye soruluyor”¦ 11- Stratejik eylem planı veriliyor. Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü SBS sınav sonuçlarının acısını okullardan çıkarmaya mı çalışıyor? Olmaz böyle bir şey. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz topu taca atmaktadır. Kahramanmaraş Valiliği evvela Milli Eğitim Müdürlüğümüz hakkında gereğini yapmalıdır. Yapılacak olan araştırmanın neticesinde görülecektir ki; a)Fiziki yetersizliğe çözüm bulunamamış b)Atamalarda, tayinlerde ve bilhassa görevlendirmelerde liyakat aranmamış ve “benim adamım” mantığıyla hareket edilmiş. c)Kendi adamı olmayanlar sindirilmeye çalışılmış. d)Okulların eksikliklerinin giderilmesi çalışmalarında kayırmacılık ön planda tutulmuştur. e)Aşırı derecede soruşturma ve bu soruşturmaların neticesinde ceza uygulaması gerçekleştirilmiştir. f)Personele sahip çıkılmamıştır. Bunun sonucunda personel kendisine olan öz güvenini kaybetmiştir. g)AB Projeleri kapsamında yapılan yurt dışı geziler anlatılamadığı için sanki turizm amaçlı gidilmiş intibaı uyandırılmıştır. h)Geçen eğitim-öğretim yılları değerlendirilmemiş, ortak aklı bulmaya yönelik çaba sarf edilmemiştir. i)Gerek Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesinde ve gerekse de eğitim camiasında bütünlük sağlamaya çalışılmamış, guruplaşmaların önü açılmış ve hatta körüklenmiştir. j)Rehberlik amaçlı denetimler sağlıklı yapılamamıştır. k)Başarılı okullara iltifat edilmemiştir. 07.10.2009 Mustafa GÖKHAN TÜRK EĞİTİM SENDİKASI KAHRAMANMARAŞ 1 NO'LU ŞUBE BAŞKANI