Velilerin yoğun katılım gösterdiği panelde,  Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde görev yapan Doç. Dr. Mehmet Suat Bal, Yrd. Doç. Dr. İzzet Döş ve Yrd. Doç. Dr. Cengiz Özmen konuşmacı olarak yer aldı. 

İl Milli Eğitim Şube Müdürlerinden Mustafa Zincirkıran'ın da katıldığı panel Okul Müdürü Ali Özdemir'in açılış konuşmasıyla başladı.  

Verimli ders çalışma ve öğrenci başarısı, ergenlik dönemi ve öğrenme, çocuklarla iletişim konularının ana başlıklar olarak belirlendiği panel, Yrd. Doç. Dr. İzzet Döş 'ün konuşmasıyla başladı. 

Çocuk yetiştirmenin önemine vurgu yapan Döş,  her çocuğun ayrı bir birey olduğunu ve ailelerin öncelikle bu farklılığı anlamalarına gerektiğinin altını çizdi. Her çocuğun karakterinin farklı olduğunu ve çocuğa bu karaktere uygun bir şekilde yaklaşılması gerektiğini söyleyen Döş sözlerine şöyle devam etti: “Aileler öncelikle çocuklarının yeteneğini kabul etmeli ve hiçbir öğrenciye yetenekleri üstünde sorumluluk vermemeli. Eğer aile öğrenciye yetenekleri üstünde sorumluluk verirse, öğrenci bu durumun üstesinden gelemez ve sorunlu bir birey olur.” 

Velilerle öğretmenlerin işbirliği halinde olması gerektiğini kaydeden Döş, ”˜ Velilerin öğretmenlerin tavsiyelerini göz ardı edip, kendi dönemlerindeki yöntem ve teknikleri uygulamaya çalışmaları yanlış bir tutumdur. Bu durum çocukta kavram kargaşası yaratır. Öğrenmeye ket vurur. ”˜ diye konuştu. 

Döş' ün ardından sözü Yrd. Doç. Dr. Cengiz Özmen aldı. Ergenlik ve İletişim konusuna hakkında velileri bilgilendiren Özmen, ergenlik döneminin özelliklerini açıklayarak konuşmasına başladı. Ergenliğin çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olduğunu belirten Özmen, ergenlikte yaşanan tutum ve davranışlara değindi. 

Ergenlikte ailelerin çocuklara nasıl yaklaşmasını gerektiğinin altını çizen Özmen, ”˜ Ergenlerle iletişim kurarken sen dilini kullanmak yerine ben dilini kullanmalıyız. Sen dili suçlayıcı bir dildir, çatışma ve kavgalara neden olur. Oysa ben dili yapıcıdır.' dedi. 

Yanlış ana baba tutumlarından bahseden Özmen,  ”˜Çocuğu ne tam bir serbestlik içinde bırakmalıyız ne de üzerinde gereğinden fazla baskı kurmalıyız' diye konuştu. 

Özmen konuşmasının ardından sözü aynı zamanda panelin de yöneticisi olan Doç. Dr. Mehmet Suat Bal'a bıraktı. Bal, çocuklarla iletişim konusuna vurgu yaparak, her öğrencinin ayrı bir dünya olduğunu kaydetti. Öğrenci merkezli yaklaşımın önemine dikkat çeken Bal, ”˜ Her öğrenci farklı bir bireydir ve buna binaen her öğrencinin farklı bir tarzı vardır. Örneğin öğretmeni öğrenciye ödev verdiği zaman, öğrenci ödevine kendinden bir şeyler katmalıdır. Kendi özgünlüğünü yaratmalıdır. ”˜ diye konuştu. 

Çocukla sağlıklı iletişim kurmanın yolunun, çocukla paylaşım içinde olmaktan geçeceğini ifade eden Bal, ”˜Eğer bu noktada problem yaşarsanız, mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız' dedi. 

Panelin ardından veliler öğrencilerin durumlarını öğretmenlerle görüşmek için sınıflara alındı.