Saat sektöründe iwatch tanıtımı ile büyük bir tedirginliğe neden olan Apple’a ilk karşı hamle dünya saat pazarının en önemli aktörü olan Swatch Group’tan geldi. Bünyesinde Tissot, Longines, Omega gibi birçok markayı barından Swatch, ilk akıllı saati olan Touch Zero One’ı tanıttı. İlk modelin ağırlıklı olarak voleybol oyuncularına hitap ettiği vurgulanırken markanın birçok farklı sporcunun kullanabileceği yeni modelleri ise zaman içerisinde piyasaya süreceği açıklandı.

Dünyanın en önemli saat ve mücevher fuarı olan Basel World’un açılmasına sayılı günler kala sektörde hareketlilik yaşanıyor. Bunun nedeni ise halen dünyanın bir numaralı marka değeri olan Apple’ın bu sektöre de girmesi. Dünya saat sektörü denince ilk akla gelen İsviçreli saatçilerin geleneksel saatleri ve pahalı mücevherlerin süslemesiyle tasarladıkları göz alıcı ürünleri teknolojinin sunduğu akıl almaz kolaylıklar ile karşı karşıya kaldı. Apple’ın ilk akıllı saat modellerinin gündelik hayatı kolaylaştırıcı özellikleri ve iphone’la senkronize bir şekilde çalışacak olması en büyük artısı olarak değerlendiriliyor.

Swatch Group’un temel markası olan ve daha çok spor modelleri ile ön planda olan Swatch saatleri de ilk akıllı saatinde kendi konseptinden taviz vermeden sporculara hitap etmeyi hedeflemiş. Geçen hafta şirket CEO’su Nick Hayek tarafından tanıtımı yapılan Touch Zero One’da plaj voleybolu oyuncuları hedef kilte olarak gösterildi. Oyuncunun smaç hızı, hareket mesafesi, harcadığı kalori değerini hesaplayan saat, aynı zamanda iwatch gibi alışveriş ve otoparklarda otomatik ödeme kolaylıklarına sahip. Nick Hayek yakın zamanda Swatch’ın sörfçüler için ve Rio Olimpiyatlarında kullanılmak üzere özel olarak hazırlanan akıllı saat modellerinin piyasaya sürüleceği bilgisine de paylaştı.

LÜKS MARKALARDA FARKLI STRATEJİLER

Akıllı saatlerin şimdilik nispeten ucuz ve spor ağırlıklı modelleri tercih eden kitleye hitap edeceği düşünülürken İsviçreli pahalı saat üreticileri de kendilerini bu yarış içinde hesaplıyorlar. Zengin müşteri kitlesine sahip Bulgari markası Basel fuarında tanıtımını yapacağı akıllı saat modelinde bilgi gizliliği üzerinde çalışarak saat içinde yer alan teknoloji ile saati bir ‘dijital kasa’ görevi görmesini sağlamış. Frédérique Constant, Mont-Blanc, Tag Heuer gibi birçok markada farklı teknoloji şirketleri ile partnerlik yaparak pahalı ve tasarım harikası saatlerini bu yeni rekabet koşullarına hazırlamaya çalışıyorlar.

19 – 26 Mart tarihlerinde Basel’de düzenlenecek olan dünyanın en önemli saat ve mücevher fuarı Basel World’a bu yıl kuşkusuz akıllı saatler damga vuracak. İsviçreli uzmanlar ise dünya markası haline gelen geleneksel saat tasarımlarının akıbetinin önümüzdeki iki yıl içerisinde belli olacağı kanaatini taşıyorlar.