İletişim şirketi Vodafone Türkiye, 2015 için 4G odaklı bir yatırım planı ortaya koyuyor. CEO Gökhan Öğüt, bu anlamda gereken adımların atılacağını vurguladı.



Öğüt, Vodafone Grubu’nun 18 ülkede 13,7 milyon 4G abonesine hizmet verdiğini dile getirdi ve “Biz bu birikimi Türkiye’ye taşıyacağız. Kuşku yok, ülke dışına giden müşterilerimize 2014 yaz ayından bu yana 4G’yi deneyimleme imkânı sunan ilk ve tek operatör olmak bize gurur veriyor. Şu an 4G uluslararası dolaşım hizmeti verdiğimiz ülke sayısı 37’yi buldu. Bundan böyle bu hizmeti Türkiye’de bütün abonelerimize sunmak için aynı kararlılıkla gerekeni yapıyoruz. ” dedi.


2015 planlarını basın toplantısı ile açıklayan Öğüt, fiber ve evde internetin de diğer yatırım alanları olduğunu bildirdi. Öğüt, şunları ifade etti:

“2015 evde ADSL, fiber internet ve TV gibi pek çok iletişim hizmetini de müşterilerine tek çatı altında sunan bir mobil ve sabit telekomünikasyon şirketi olma yolunda çok önemli bir dönem olacak. Müşterilerimizin ‘her an her yerde’ dijital dünyaya kesintisiz ve derhal bağlanabilmelerini mümkün kılacağız. Türkiye’nin 81 iline aynı anda sunduğumuz ‘Vodafone SüperNet Telefonsuz ADSL ve Fiber’ hizmetimizle tüketicilerimizin ilave ücret ödemeden, gerek duyduğu limitsiz interneti elde etmelerine olanak tanıyoruz.”


VODAFONE TÜRKİYE VERİ GELİRLERİNİ YÜZDE 73 ARTTIRDI

Basın toplantısında Vodafone Türkiye’nin 2014-2015 mali döneminin üçüncü çeyreğine ait rakamlar ilan edildi. Şirket; bu dönemde veri gelirlerini yüzde 73 arttırdı, toplam mobil gelirden yüzde 33,9 pay aldı.



Gökhan Öğüt, dünyada 3 milyar bireyin çevrim içi olduğunu ve dijital hayatı yakından tanıma imkânı bulduğunu anlattı.

Öğüt, son senelerde yatırımları ile 5 milyonu aşkın bireyi dijitalleştirdiklerini belirtti. Kurumların da dijitale ilgisini arttırdıklarına işaret eden Öğüt, “Bu olumlu durum mali tablolarda karşılık buldu.” dedi


Öğüt şöyle devam etti:

“Vodafone Türkiye, 21 çeyrektir toplam mobil gelirlerinde kesintisiz çift haneli büyümesini devam ettiriyor. 2014-2015 mali döneminin üçüncü çeyreğinde toplam mobil gelirlerimiz, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 21,5 artarak 1,8 milyar lirayı buldu. Diğer yandan veri kullanımı büyümenin lokomotifi oldu. Buna göre üçüncü çeyrek itibari ile akıllı telefon penetrasyonumuz yüzde 41,8’e gelirken, veri gelirlerimiz geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 73 arttı. Abonelerimizin toplam veri kullanımı ise yüzde 137 artarak üçüncü çeyrekte 22 milyar megabayta erişti. Son olarak da sektörde satışlarımızın payının yüzde 33,9’luk rekora geldiğini görmek bizi dijital yatırımlar için yüreklendirdi.”

Öte yandan üçüncü çeyrekte şirketin abone sayısı 20,5 milyon olurken, faturalı abone sayısı da geçen senenin aynı dönemine göre 1 milyonu aşkın net abone artışı ile 8,3 milyona dayandı.