Kahramanmaraş'ta inşaat firmaları batıyor mu? MÜSİAD Başkanı Şirikçi Açıkladı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Kahramanmaraş Şube Başkanı Atıf Şirikçi, kentte faaliyet gösteren birkaç büyük inşaat firması hakkında çıkarılan “iflas” söylentilerinin gerçek dışı olduğunu belirterek, dedikoduların kent ekonomisine zarar verdiğini söyledi.

Kahramanmaraş'ta inşaat firmaları batıyor mu? MÜSİAD Başkanı Şirikçi Açıkladı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Kahramanmaraş Şube Başkanı Atıf Şirikçi, kentte faaliyet gösteren birkaç büyük inşaat firması hakkında çıkarılan “iflas” söylentilerinin gerçek dışı olduğunu belirterek, dedikoduların kent ekonomisine zarar verdiğini söyledi.

13 Temmuz 2016 Çarşamba 09:18
Kahramanmaraş'ta inşaat firmaları batıyor mu? MÜSİAD Başkanı Şirikçi Açıkladı
 Şirikçi, yaptığı açıklamada, son dönemde art niyetli kişilerce ortaya atılan ve yayılan haberlerin sadece dedikodudan ibaret olduğunu vurguladı. Yayılan gerçek dışı söylentilerin Kahramanmaraş ekonomisine zarar verdiğine dikkat çeken Atıf Şirikçi, “Hakkında ‘iflas’ söylentisi çıkarılan şirketlerin her biri sektörün önde gelen firmaları. Bu firmalarımız, işlerine devam ediyorlar. İflas söz konusu değil. Bu tür söylentiler, hem inşaat sektörüne hem de Kahramanmaraş ekonomisine zarar veriyor” dedi.

İnşaatın, Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olduğuna işaret eden Şirikçi, “İnşaat sektörü ve bu sektörü destekleyen diğer yan sektörlerde on binlerce kişi çalışıyor. Aslı astarı olmayan söylentiler, sadece firmaların sahiplerini değil, sektörde çalışan, bu işten evlerine ekmek götüren insanlarımıza da büyük zarar veriyor” diye konuştu.

“SÖYLENTİLERE İTİBAR EDİLMEMELİ”

Kahramanmaraş’ın; bilgi birikimi, sanayi ve ticaret alanındaki tecrübesiyle önemli bir ekonomik potansiyele sahip olduğunu belirten Şirikçi, şöyle devam etti:
“Kentin sahip olduğu bu zenginliklerin ve potansiyelin kıymetini bilmek lazım. Bu şehir hepimizin. Hepimiz aynı gemideyiz. İnşaat sektörü bu dedikodular nedeniyle zarar görürse, domino etkisiyle diğer sektörler de zarar görür, kentin ekonomisi zarar görür. Bu da Kahramanmaraş’ta yaşayan her bireyi doğrudan veya dolaylı olarak etkiler. Bizim vatandaşlarımızdan isteğimiz, bu tür aslı olmayan söylentilere itibar etmemeleri.
Yükleniyor...
Son Güncelleme: 13.07.2016 09:23
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bilirkişi 2017-07-12 18:10:08

Değerli arkadaşlarım görüyorum ki bu konuda bilgisi olanda olmayan da bişeyler yazmış saygı duyuyorum ancak haklılık payınız olmakla beraber inşaattan,maaeliyetinden pek haberinizin olmadığını görüyorum 3+1 dairenin maaliyeti arsa payıyla beraber 150-180 bin tlden aşağı değildir yani iş sizin düşündüğünüz gibi değil.bu maaliyetin buralara gelmesi ve ev fiyatlarının yüksek olmasının en büyük sebebi bi arkadaşımızın belirttiği gibi arsa paylarıdır.Ayrıca inşaat malzemelerine gelen zamlar da etkilidir.İşin özü budur fakat bu konuda konuşacak daha çok şey vardır

Avatar
Rahim 2016-10-06 20:36:55

Şu 3-4 yılda konut fiyatları 70-80lerden 200lere yükseldi kac katı. 10-20fazlası degil 3-4katı farka bak bu ülkede demir, işçilik, cimanto herşey senede katlıyor bakılırsa müteahhitlere. Memurun öğretmenin polisi işçinin maaşı hersene katlıyor nasıl olsa. Neymiş arsa yokmuş yalana bak vicdansız yer yüzünde sığdırmaya garibanı

Avatar
Aydin 2016-09-26 21:41:16

Yo yalan değil bir çoğunda batıyo ben dolandirildim beni dolandıran mütaitte batıyo bu günleri gösterdi mevlam çok şükür ben fakirin yokluk gördüm gücenmem ama insanların kanını emerek zengin olup ta sonradan bayanlar fakirliğe alışkan değil dayanamaz geberirler

Avatar
kadir istanbul 2016-08-29 15:39:09

düşük ücretlerle çalışan insanlarımızın yıllarca zor şartlarda biriktirdikleri birikimlerini beton yığınlarına gömdüren bu sistem düzeltilmedikçe daha çok mağdur ve çok batan firmalarla karşılaşacağımız kesin ve muhakkaktır, ipini koparanın mütahit olduğunuda düşünürsek çok sahtekar türeyecektir daha bunun nedenide kar marjının aşırı yüksek olması ve sahtekarlığa müsait kanuni boşlukların olması ve gözü doymayan insanlarımız üstelik binalar estetikten yoksun çevre düzenlemeleri berbat yeşillik ve ağaçlandırma neredeyse hiç yok, üreterek büyüme ekonomisine geçmedikçe türkiye bu şekilde asla ve asla büyüyemez ve güçlenemez beton binalar yaparak ilerleyen büyüyen zenginleşen bir ekonomi toplum ve devlet yok yeryüzünde. 30-40 yıl çalışan zavallıların birikimlerini dört duvar beton yığınlarına yatırtıp yok ettirmek ne kadar akıllıca

Avatar
sümbüllü sakinleri 2016-07-16 11:00:36

sıfır binaların halini görmek için halkımızı sümbüllü konutlarna bekliyoruz zemin su ve nem alıyor temeller çürümeye başlamış her yer sıfır işçilik ve kalite yok buraları denetleyen ne bir yapı denetim var nede 12 şubat ilçe belediye yetkilileri var buralar Allaha emanet

Avatar
Ccc 2016-07-15 23:40:50

Batsin abi ya nedir bu yasam pahali ev pahali kira pahali hak mi yaptklari helal mi degil bunlarda kiyametin alemti Allah hesabini sorar yapin yapin bunun bide öbür tarafı var eline para gecmis firsatcilar

Avatar
mustafaaa 2016-07-15 19:47:04

50 55 60 a mal et daireyi 150 den asagi inme istersen al de arz var talep ver de sonrada itibar etme de bu haberlere siz basdan kaybeddiniz siz kazanirken bizi dusundumuzmu ki biz sizi dusunelim alma mazlumun hakkkini cikar aheste aheste yaaa.iste boyle bu dunya malda yalan mulk de yalan

Avatar
MİMAR 2016-07-15 16:27:09

yorumlara bakılırsa; demek ki millet belediyelerde, müteahhitlerde benim şu kulaklarımla, gözlerimle şahit olduklarımı bilseler.. daireleri (bu çapulcu müteahhit güruhu bedava verse bile millet yine de) almaz..

Avatar
Behsat 2016-07-15 16:18:39

dönen dolapları yazsam briket kalınlığında kitap olur. belediye mühendisleri ile dışarıda ki mühendislerin ve müteahhitlerin arasında dönen dolaplar, rüşvetler.. yazsam roman olur. dürüst insanın tahayyül gücünü bile aşan dolaplar. merak ettiğm bi şey var: bu bel.başkanları bunları hiç mi duymuyor,görmüyor..?!

Avatar
Behsat 2016-07-15 16:14:33

bakkal, manavdan, imamdan, öğretmenden müteahhiti olan tek devlet biziz herhalde. onun için inşaatların kalitesi de ortada zaten.

Avatar
CEMM 2016-07-15 16:12:38

KOSKACA KENTİN EKONOMİSİNİ 3 5 SÖYLEME BAĞLAYACAĞINA YATIRIMCI ÇEKİN NEDİR SİZDEKİ BU YABANCI DÜŞMANLIĞI HİÇ BİRŞEY YAPAMIYORSAN ANTEBİ ÖRNEK AL GÖRDÜNMÜ ORADAKİ ORGANİZE SANAYİİ Nİ 3 5 ZENGİN PARSELLEDİNİZ MEMLEKETİ

Avatar
ahmet usta 2016-07-15 08:34:55

tapu almadan sakın temelden ev almayın batan batana kar edeyim derken elinizdekindende olmayın arkadaşlar ayrıca fiyatlar düsüyor yavas yavas

Avatar
ali yıldırım 2016-07-14 21:52:55

paralel yapmıştır. akp araştırma önergesi verisn

Avatar
aset 2016-07-14 19:59:32

inşaat firmalarından ağzı yanmayan var mı acaba

Avatar
46maraş 2016-07-14 12:38:48

ateş olmayan yerden duman çıkmaz

Avatar
Esnaf 2016-07-14 10:58:42

Daire satışlarının durma noktasında olduğunu söyleyen pekçok müteahhit var. Bu yüksek faizlerle, bu kadar yüksek arsa paylarıyla ne olmasını bekliyorsunuz ? Balon patlamak üzere. AKP nin taşıma su ile değirmen çevirmeye çalışması esnafı ve tüccarı batırıyor ...

Avatar
Mehmet 2016-07-14 10:50:50

Şuanda çok büyük ekonimik kriz var piyasada para yok. 4 aydır satmak istediğim evi hala satamadım emlakçılar kan ağlıyor evin fiyatını düşürmeme rağmen satılmıyor bu şartlarda mütahitlerin ayakta durması bile mucize.

Avatar
Zeyberg 2016-07-14 10:47:34

Zaten hangi işte para varsa millet ona hücum edip batırıyor inşaatta 25 liraya yap 150 liraya sat domino etkisyle hepimiz zarar görürmüşüz ben esnafım benim adım zarar soyadım iflas daha ne zarar görecez

Avatar
JAKE 2016-07-14 10:03:25

PARALELLLLLLL

Avatar
.. 2016-07-14 09:11:21

betonla ülkenin büyiyeceğini sanmak kadar komik bir şey var mı? köprü bitti artık gerçekler başladı. konut balonu patlamıyorsa sırf yabancılara satılan evler yüzünden satılmıyor. elin arabına peşkeş çekilmedik ev kalmadı.

Avatar
Ali 2016-07-13 22:17:25

Ev fiyatları %30 düşüşte

Avatar
Selçuk 2016-07-13 22:15:21

1 en büyük inşaat firması ortağından ayrıldı ve şuan iflas ertelemeye basvuracak ayrıca kentsel dönüşümde yıktıkları binaları bırakıp vatandaşı magdur ettiler aman dikkat. 2. Maraşın baska bir mütehadidi aynı daireleri 100 lerce kişiye satıp kaçtı. Emlak krizi ilk patlağını verdi tapuda alım satım yok denecek kadar az

Avatar
cenk 2016-07-13 17:16:25

İnşAllah...Estetikten uzak, mimariden ve şehir dokusundan uzak beton kütleler yapmaktan başka ne işe yarıyorlar ki? Ceplerini doldurmaları da cabası...

Avatar
Bdç 2016-07-13 15:28:01

Ben arsayı verirken küçük müteahhit ler verdiğim firmayı karalıyordu tam zamanında teslim aldım haa sorunsuz mu aldım.hayir ,ufak tefek kalite hataları var . inşAllah bu dedikodular kaliteyi artırmaya vesile olur

Avatar
A a 2016-07-13 12:17:51

Aminnnnnnnnnnnnn

Avatar
fatih 2016-07-13 11:49:45

bazıları var ki aman gariban vatandaşlar dikkat etsin paranızı alıp aynı daireyi 2-3 kişiye satıyorlar sonra çık çıkablirsen işin içinden. Allah onların bin türlü belasını versin. hiç kimseye güvenmeyin kendinizi tapuya şerh koydurarak garantiye alablirsiniz ancak

Avatar
ali ak 2016-07-13 11:39:22

arsa payının % 50 leri bulduğu şehirde sadece arsa sahipleri rant elde eder. düşünki 250 bin tl ye aldığın dairenin maliyeti 200 tl olsun. bunun 100 bin tl si arsa payı. belediyenin acilen yeni yerleri imara açması altyapı hizmetleri götürmesi gerekmektedir.

Avatar
MARAŞLI 2016-07-13 11:07:19

Dedi kodu varsa /% 50 doğruluk payı vardır

Avatar
MÜHENDİS 2016-07-13 11:06:47

bir mühendis olarak söylüyorum inşaatların maliyetini artıran tek neden değerinden fazla arsa yüzde payıdır 5 yıl önce % 30 ile alınan arsalar şimdi %50 istiyorlar bununda en büyük sebebi kasapın bakkalın inşaat işlerine girmesi

Avatar
nayır 2016-07-13 10:47:50

iş bilmeyen mütahitlerin yüzüne kaç tane garibanın birikimi gitti ondan da bahsedin sayın başkan. suan hangi firmalar işlerini yarım bıraktığı için daire sahipleri evlerinin kendileri yapıyor bunlardan haber verin. hem ateş olmayan yerden duman cıkmaz

Avatar
Emre 2016-07-13 10:38:34

Kent ekonomisi mi yoksa iş bilmeyen, paraya doymayan zenginlerin ekonomisi zarar görüyor?
İş bilmeyen, işi adam gibi yapan batmaz evelAllah.

Avatar
asılkahramanmaraşlı 2016-07-13 09:57:02

beter olsunlar.maliyeti 60-70 milyarı geçmeyen daireleri minimum 150 bine satıyorlar.devlette bunlara müsamaha gösteriyor.İnşaAllah alayı iflas eder.

Misafir Avatar
beleşçiyim 2016-07-14 14:11:13 @asılkahramanmaraşlı

arsa maliyetini de düşündün mü?

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
maraşlı 2016-07-14 13:33:17 @asılkahramanmaraşlı

binlerin sesi olmuşsun helal olsun kardeş

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ESNAF 2016-07-14 13:22:10 @asılkahramanmaraşlı

BAZILARI BETER OLSUN İNŞALLAH BATARLAR GİBİ SÖZ KONUSU OLAN VATANDAŞLAR BİLMİYORLARKİ HER BİR FİRMADA YÜZLERCE İŞCİ ÇALIŞIYO BUNLARIN MAAŞINI EVDEKİ ÇOCUKLARI NASIL GEÇİNECEK İLLA SURİYE GİBİ Mİ OLSUN ONUMU İSTİYONUZ ...CENABI ALLAH KİMSEYİ BATIRMASIN RABBİM İŞLERİNE HAYIRLI ETSİN İNŞALLAH

Beğenmedim! (6)

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126