Manisa-İzmir arasını karayoluyla 15 dakikaya indirmek için 9 Eylül 2011 tarihinde yapımına başlanan ancak Koçoğlu Şirketler Grubu’nun 4 Kasım 2014 tarihinde iflas etmesi sebebiyle inşaatı duran Sabuncubeli Tüneli'nde, 8 ay sonra çalışmalara tekrar başlandığı bildirildi. İflas eden şirketin işçilere olan borcunun da devlet tarafından ödendiği belirtildi. Ayrıca şirketin 35 milyon dolarlık dış finansman kredisi de Karayolları Genel Müdürlüğü'ne kaldı.

Sabuncubeli Tüneli inşaatı, Kalyon İnşaat tarafından sürdürülecek. Yarım kalan tünelin tamamlanması için yaklaşık 150 milyon lira daha harcanacak. İzmir-Manisa arasını 15 dakikaya indirecek proje kapsamında 4 bin 80 ve 4 bin 74 metrelik iki tünel açılacak, toplam 6,5 kilometre bağlantı yolu yapılacak. Tünelin, 2017 yılının ilk üç ayı içinde tamamlanması öngörülüyor.

AK Parti Manisa İl Başkanlığı'nda bir basın toplantısı düzenleyen Milletvekili Selçuk Özdağ, bu tünelin her zaman gündemde olduğunu belirterek, “Binali Yıldırım, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde böyle bir proje geliştirildi ancak firmanın iflas etmesi nedeniyle tünel yarım kaldı. Tünel ilk başlarda yap-işlet-devret modeliyle Koçoğlu firmasına verildi. Koçoğlu, Türkiye’nin en önemli firmalarından biriydi fakat iflas etti. Mahkeme karanının uzaması nedeniyle tünelde çalışmalar belli bir süre durdu. Ardından burayı milletvekili arkadaşlarımızla takip ettik. Ulaştırma bakanlarımızla görüştük. Orası Kalyon İnşaat'a ihale edildi. Kalyon İnşaat çalışmalara başladı. Allah nasip ederse 2017 yılının ilk üç ayında tamamlanacak. Devlete herhangi bir yük gelmemiştir. Çalışan işçilerin paraları da halledilmiştir.” dedi.

Sabuncubeli Tüneli'nin İzmir tarafında sol tüpte bin 416, sağ tüpte bin 341 metreye ulaşıldı. Manisa tarafındaki giriş yapısında ise sol tüpte 70 metreye, sağ tüpte 223 metreye ulaşıldı. Toplamda sağ tüpte bin 564, sol tüpte bin 486 metre ilerleme sağlandı. Bitirilmesi halinde tünel, İzmir-Manisa yolunun Sabuncubeli mevkisinde 2.8 kilometre tünel ve 1.24 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 4.4 kilometre uzunluğunda 2x2 şeritli yoldan oluşacak.

Tünel ihalesini alan Kalyon İnşaat, AK Parti hükümetleri döneminde pek çok projenin ihalesini aldı. Grup, KKTC içme suyu projesinden İstanbul Finanskent projesine kadar geniş bir alanda kazandığı ihalelerle dikkat çekiyor. Geçen ekim ayında İstanbul Mecidiyeköy-Mahmutbey metro ihalesini de 849 milyon TL'lik teklifiyle kazanan konsorsiyum içinde yer aldı. Son olarak Sabah ve ATV'yi alarak, bir kez daha dikkatleri üzerine çekti. Kalyon İnşaat, İstanbul'daki üçüncü havaalanı inşaatını üstlenen firmalardan biri olarak da tanınıyor.