Seul Belediye Başkanı Park Won-soon, Uber'in taksi uygulamasının, güvenli olmamasından dolayı Güney Kore'nin yasalarına uymadığını söyledi.

Yabancı basın ile bir araya gelen Seul Belediye Başkanı Park Won-soon, belediye olarak yeni projelerinden bahsetti. Seul Belediye Başkanı Park’ın şehrin katılımcı ve paylaşımcı bir ekonomi üzerinde büyüdüğünü ifade etmesi üzerine Amerikalı bir gazeteci, Uber'in taksi uygulamasının yasaklanmasını sordu.

Uber'in taksi uygulamasının halihazırdaki yasalarla çeliştiğini aktaran Park, bundan dolayı bu uygulamanın kanunları ihlal ettiğini ifade etti. Park, uygulamada sürücülerin kimliğinde ve güvenlikte yaşanan belli sıkıntılardan dolayı ülkedeki standartlara uymadığını aktardı. Park ayrıca, uygulamayı yasaklamanın katılımcı ve paylaşımcı ekonomi politikasına ters düşmediğini belirtti. Şehirde halihazırda 70 bin taksi olduğuna dikkat çeken Park, ruhsatlı taksi çalıştıran işletmecilerin de böyle bir uygulamayı devreye sokmak için çalışmalar başlattığını aktardı.

Güney Kore Merkez Savcılığı tarafından Uber firmasının kurucusu Travis Kalanick'in, ülkede yasadışı iş yapmakla itham edildiğini açıklanmıştı. ABD vatandaşı 38 yaşındaki genç iş adamı ve Uber firmasının sahibi Kalanick, Seul dahil dünyanın iki yüzden fazla kentinde akıllı telefon uygulamasıyla taksi ve lüks araç çağırma hizmetleri veriyor. Güney Kore kanunlarına göre ise araç kiralama firmalarının aynı zamanda taksicilik yapması yasak. Kanunun ihlali durumunda da iki yıla kadar hapis cezası verilebiliyor. Savcılığın, geçen aylarda Uber'in taksi hizmetlerini ihbar edenlere bir milyon won (yaklaşık 910 dolar) para ödülü verileceğini duyurmasına rağmen firmanın ülkedeki hizmetlerini sürdürdüğü belirtiliyor.

Uber uygulaması, android ve iOS işletim işletim sistemine sahip akıllı telefonlarda kullanılabiliyor. Google Maps üzerinden çalışan uygulamada özel araç hizmeti sunuluyor. Kullanıcılar akıllı telefonlarındaki bu uygulamayı kullanarak gitmek istediği yeri işaretliyor. Kullanılabilmesi için kredi kartının ve bazı bilgilerin tanımlanmasını isteyen uygulama, otomatik olarak fiyatı belirleyip kabul edildiği takdirde yol ücretini kredi kartından düşüyor. Kullanıcıların taksi sürücüsünün kim olduğunu da gördüğü uygulama İstanbul'da kullanılabilir durumda. Toplam 53 ülkede hizmet veren uygulama, güvenlik ve resmiyet gerekçeleriyle bazı ülkelerde yasaklanabiliyor.