İstanbul tekstil dünyası temsilcileri Rusya’da krize rağmen her koşulda Rusya’nın yanında olduğunu ve bu ülkeden vazgeçmeyeceklerini ifade etti.

Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından Collection Première Moscow'a (CPM) katılan tekstil sektörünün temsilcileri, faaliyetlerine devam ediyor. Moskova’da Komsomolskaya Pravda gazetesi Basın Bürosu’nda düzenlenen toplantıda konuşan İstanbul Hazır Giyim ve İhracatçılar Birliği (İHKİP) Başkanı Hilmet Tanrıverdi, ekonomik kriz sürecinde Rusya piyasası ile ilgili planlarını anlattı. Toplantıya İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik, Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği Başkanı İlker Karataş, Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı Gıyasettin Eyüpkara ve Rus-Türk İşadamları Birliği (RTİB) Başkanı Naki Karaaslan katıldı.

İHKİP Başkanı Tanrıverdi, fuara Rusya’daki ekonomik krize rağmen 40’a yakın Türk firmasının katıldığını söyledi. Tanrıverdi, “Türkiye hazır giyim sektörü Rusya ile ticari işbirliğini kriz döneminde de sürdürmeye, hatta daha da ileri taşımaya kararlı. Bu sefer de 'her koşulda yanınızdayız' düsturuyla yola çıktık. Rusya Türk giyim ürünleri ve markalarını çok seviyor. Çünkü Türkiye hazır giyim sanayisi Rus halkı için şık tasarım ve en iyi kaliyeti uygun fiyatla sunabiliyor. Rusya zengin ekonomik altyapısı, nüfusu ve tüketim alışkanlıklarıyla her zaman güçlü bir ülke ve pazar olmaya devam edecek.” dedi.

RUSYA, TÜRKİYE’NİN HAZIR GİYİM İHRACATINDA YÜZDE 1,8 PAYA SAHİP

Türkiye’nin Rusya’da ortaya çıkacak bütün ek talebi karşılayabilecek güç ve potansiyele sahip olduğuna değinen Tanrıverdi, “Türkiye’de hazır giyim endüstrisi GSMH’nin yüzde 3’ü, imalat sanayisinin yüzde 6,2’si, imalatta işgücünün yüzde 15’i, toplam ihracat gelirinin ise yüzde 11,3’ü tek başına karşılıyor. Türkiye üretim ve ihracatına sahip olduğu üstünlük ve rekabet gücü sayesinde 2014 yılında hazır giyim ihracatını yüzde 8 artırdı ve 18,7 milyar dolara yükseltti. Bu haliyle dünyanın 7.büyük hazır giyim ihracatçısı ve dünya çapındaki pazar payı ise yüzde 3,5. Rusya Türkiye’nin hazır giyim ihracatında en önemli pazarlardan biri konumunda. Rusya, Türkiye’nin hazır giyim ihracatından yüzde 1,87 paya sahip. Türkiye’nin Rusya’ya hazır giyim ihracatı 2014 sonu itibariyle 351 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu haliyle Türkiye Rusya pazarından yaklaşık yüzde 4,4 pay alıyor.” dedi.

Rusya’da son dönemde yaşanan siyasi ve ekonomi olaylarından sektör olarak olumsuz etkilendiklerini vurgulayan Tanrıverdi, “Rublenin değer kaybetmesinden dolayı rakamlar yarı yarıya indi. İş adamlarımız burada halen fiyata fazla artış yapmadan mal satıyorlar. Ama fuarda izlenimlerimiz biraz canlanmanın olduğu yönünde. Rublenin tekrar artması durumunda ikili ticaretin tekrar artacağını düşünüyorum.” şeklinde konuştu.

RUSYA YERLİ ÜRETİMİ TEŞVİK EDİYOR

Rusya’nın kendi üretimini artırmak için yerel üreticiye devlet desteği verdiğini ifade eden İHKİB Başkanı, Rusya’da Türk iş adamlarının en fazla üretim yaptığına işaret etti. Tanrıverdi, “Gelecekte Rusya’da üretim için yeni fırsatlar ortaya çıktığında buraya ilk yine Türk iş adamları gelecek. Türk iş adamı Avrupalı iş adamı ile kıyaslamada daha hızlı şekilde üretimi sağlar.” dedi.

Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği Başkanı Karataş da konuşmasında dünyada olduğu gibi Rusya’da da “Made in Turkey” markasının tüketiciler tarafından tercih edildiğini ve bundan onur duyduklarını kaydetti.

RTİB Başkanı Karaaslan da ticaret alanında Rus-Türk ilişkilerinin istenilen düzeyde olmadığına işaret ederek çabaların daha da artırılması gerektiğini vurguladı.