Yaşar Üniversitesi, Er Yatırım ve Turizm A.Ş. ile turizm sektörünün en önemli girdilerinden biri olan insan kaynağına yatırım için işbirliği protokolü imzaladı. Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, sektöre kalifiye eleman yetiştirilmesine katkı sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Yaşar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Barkan da üniversiteyle sektör arasındaki işbirliğinin çeşitlendirilerek artması gerektiğini söyledi.

Protokol çerçevesinde Yaşar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde bulunan Turizm İşletmeciliği Bölümü ve Turizm Rehberliği Bölümü, Meslek Yüksek Okulu Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü ve ayrıca Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği İngilizce ve Türkçe programları öğrencileri için turizm sektörünün işleyişine ilişkin ders, staj, konferans, kongre gibi konularda geniş kapsamlı işbirliği yapılacak. Üniversite bünyesinde turizm ve otelcilikle ilgili bölümlerde okuyan öğrencilere, lisans anlaşması yaptığı ABD’li turizm devi Starwood Grubu otellerinde staj imkanının yanısıra İzmir'in Bayraklı ilçesinde hayata geçireceği Four Pointsby Sheraton İzmir oteli başta olmak üzere işe alımlarda öncelik ve sektörel deneyimlerin paylaşılacağı etkinlikler düzenleyerek de katkı sağlanacağını belirten Genel Müdür Çelikkanat, insan kaynağının turizm ve otelcilik sektörü için çok önemli bir değer olduğunun altını çizdi. 10 yılda 300 milyon dolarlık yatırımla 20 otel yapmayı hedefleyen şirketin bu hedefi gerçekleştiğinde, yaklaşık 3 bin kişiye de istihdam sağlayacağını dile getiren Çelikkanat, grubun mesleki eğitime büyük önem verdiğini ve kendi otel personellerini yetiştirecekleri bir turizm ve otelcilik meslek lisesi kurmayı da hedeflediğini ifade etti.

Rektör Barkan da işbirliği projesine ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı: “Turizm işletmeleriyle üniversiteler arasındaki işbirliğinin temel noktalarından biri, yönetim ve operasyon alanlarında niteliği yüksek işgücünü birlikte üretmek ve bunun hizmet kalitesine yansımasına katkıda bulunmaktır. Bununla birlikte turizm sektörünün üniversitelerle işbirliğinden ortaya çıkabilecek asıl fayda, sektöre yönelik hizmet ve talep analizleri sonucunda ortaklaşa insan kaynağı geliştirme projeleri olmalıdır. Böylece kalitenin üretimi sürecindeki bu ortaklık, kurumsallaşma ve kalitenin sürdürülebilirliği alanına genişleyebilecektir. Bu sağlandığında kalite güvencesi daha güçlü temellere sahip olabilecek, işbirliği alanı çeşitlendikçe işbirliği potansiyeli her iki tarafa da kalıcı faydalar sağlama olanağına kavuşacaktır.”