AB üyesi ülkelere böyle bir sözleşmeyi teklif dahi edemeyen WhatsApp’ın Türk halkına yaptığı dayatma; kullanıcıların, yani bizlerin tavrına, duruşuna tosladı en nihayetinde. Yeni bir açıklama yayınlayan WhatsApp gizlilik sözleşmesiyle ilgili aldıkları yeni kararını duyurdu. Açıklamada "Şimdi, insanlardan şartları incelemelerinin ve kabul etmelerinin isteneceği tarihi geri alıyoruz. 8 Şubat'ta hiç kimsenin hesabı askıya alınmayacak veya silinmeyecek" ifadelerine yer verildi. WhatsApp yeni tarih olarak da 8 Şubat’ı erteleyerek 15 Mayıs’ı belirlediğini duyurdu. 

Dijital dünyaya hükmeden Facebook (WhatsApp) kitlesel tepkiyi görünce dayatmadan vazgeçti. Fakat ben geri adım atmayacağım. Diğer yandan yerli uygulama BİP’in de gelişmesini merak ve heyecan ile takip ediyorum. Türkiye’deki GSM şirketlerinin önceki gün yaptığı iş birliği anlaşmasının BİP ve benzeri yerli mesajlaşma uygulamalarını kullanıcı dostu mecralara dönüştürecektir. 

Şunun altını çizmek ve sözü asıl söylemek istediklerime getirmek istiyorum. WhatsApp’ın son açıklaması için "WhatsApp geri adım atmadı" diyenler var. Hayır, bal gibi de geri adım attı. 'Sözleşmeyi onaylamayan hesaplar 8 Şubat'tan sonra WhatsApp kullanamayacak' diye herkese tek tek duyuran WhatsApp değil miydi? Kullanıcılar, yani bizler de ‘o sözleşmeyi imzalamam hesabımı silerim' dedik ve sonuç ortada.

Tarihi 4 ay ertelemek koskoca Facebook’un süreci unutturma ve dayatılan sözleşmenin kullanıcıları ikna edecek şekilde yenileme hamlesidir. Belki de çok daha farklı bir metin sunacaklar. Kendimizin farkında olalım, 'büyük veri’, yani bizlerin gündelik dijital etkileşimlerini hiçbir sosyal medya şirketi kaybetmek istemez. WhatsApp'ın yeni tarihi 15 Mayıs. Ne yapacak, imzalamayanların hesaplarını mı silecek? Bunu asla yapamaz! Şirketler bir kullanıcı için kıyasıya rekabet yaşarken, hesap silmek intihar olur. Telegram ve BİP, beş günde yüz milyonlarca indirildi. Dayatmaya karşı kullanıcılar yaptırım gücünü gösterdi. Göç devam ederse WhatsApp kullanıcıya para dahi teklif edebilir. YouTube ile Facebook’un rekabeti ortada. Tek bir abone için savaşıyorlar ve kazanan da özgün içerik üreticisi oluyor. Rekabet iyidir, bizler için nimettir. Bilişim-teknoloji konularında yazmaya devam edeceğim. Saygılarımla