Diyetisyen Fatmanur Yüksel yazdı: Koronavirüs Döneminde Beslenme!

Haber46 köşe yazarı Diyetisyen Fatmanur Yüksel, Koronavirüs Döneminde Beslenme köşe yazısını yayınladı.

Genel 18.11.2020, 12:34
Diyetisyen Fatmanur Yüksel yazdı: Koronavirüs Döneminde Beslenme!
banner257

Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs son günlerde güzel şehrimiz Kahramanmaraş’ı da fazlasıyla etkisi altına almış durumda. Korona virüsten korunmada en etkili yöntemlerin maske, mesafe ve hijyen olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Dengeli beslenmenin, düzenli fiziksel aktivitenin ve yeterli uykunun da bu dönemde bağışıklığı güçlendirmek için etkisi oldukça büyük.

Peki tüm önlemlere rağmen korana virüse yakalanırsak ne yemeli ne içmeli?

Bu zor dönemi olabildiğince rahat atlatmak için seçilecek gıdaların protein, lif, vitamin, mineral ve antioksidanlardan zengin olması dengeli beslenme yönünden büyük önem taşımaktadır

Günlük yeterli sebze ve meyve tüketimi her gün ve her öğün sağlanmalıdır.

Sağlıklı yemek tabağı oluşturulmalı; her ana öğünde tabağın bir çeyreği sebzelerden, diğer çeyreği tam tahıl ürünlerinden ve kalan yarısının eşit üç parça halinde meyvelerden, yüksek proteinli gıdalardan (kurubaklagiller, et, yumurta, balık, tavuk, yağlı tohumlar, vb.) ve süt ürünlerinden (süt, yoğurt, ayran, peynir vb.) gelmesi önerilmektedir.

Yeterli miktarda su tüketilmelidir.

Narenciye grubu meyveler bağışıklık sistemini destekleyici C vitamininden zengin olduğu için bu meyvelerin tüketimine ağırlık verilmeli, mümkünse yemeklere taze limon sıkılmalıdır.

Kurubaklagillerin besin değeri ve protein içeriği oldukça yüksektir. Yeşil, kırmızı mercimek, nohut, fasulye çeşitleri, barbunya, vb. gıdalar her gün tüketilebilir.

Haftada en az iki defa tüketilmesi önerilen balığın tazesinin bulunamadığı durumlarda donmuş veya konserve ton balığı alternatiflerinin karantina durumlarına karşı evde bulundurulması önerilebilir. Zengin protein kaynakları olan kırmızı et ve kümes hayvanlarının etlerine kıyasla balık, daha fazla yağ içerebilmesine rağmen genel olarak aynı miktardaki kırmızı ve beyaz etlerden daha az enerjiye sahip olduğu için de tüketiminin artırılması gereken yiyeceklerdendir.

Probiyotik takviyeli yoğurt ve kefir gibi ürünlerde bulunan faydalı mikroorganizmalar da bağışıklık sistemini destekleyici etkide bulunabildikleri için özellikle bu dönemde tüketilebilir.

Bu dönemde tüketilmesi sınırlandırılması gereken yiyecek ve içecekler; kan şekerini hızla yükselten şeker ve şekerli yiyecek ve içecekler, beyaz ekmek de dâhil hamur işi ürünler, işlenmiş et ürünleri, aşırı tuz içeren besinlerdir.

Kahramanmaraş halkı olarak son günlerde artan vaka sayılarını indirmek bizim elimizde. Yeterli ve dengeli beslenerek kendi bağışıklığımızı, maske ve mesafe kurallarına uyarak toplum sağlığını korumalıyız. Sağlıklı günler dilerim.

Yorumlar (0)
banner112
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 29 Kasım 2020
İmsak 05:53
Güneş 07:19
Öğle 12:25
İkindi 15:00
Akşam 17:22
Yatsı 18:42