Başbakan Ahmet Davutoğlu, Mega Proje olarak belirtilen üç katlı tüp geçit projesinin tanıtımını yaptı. Davutoğlu, “Üç imparatorluğa başkentlik yapmış olan bu şehir, dünyanın en büyük havalimanı ile kıtaları birleştiren geçişi ile şimdi de bu mega proje ile 3 imparatorluktan sonra dördüncü küresel güç olan Türkiye’nin habercisi olacak.” dedi.

İçeriği bugüne kadar saklanan Mega Proje'nin tanıtımı Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Tanıtım toplantısında konuşan Davutoğlu, Boğaz’a üç katlı tüp geçidin yapılacağı müjdesini verdi. Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli olarak tanıtılan projenin içeriğinden bahseden Davutoğlu, projenin bütüncül entegre bir proje olduğunu söyledi.
“İstanbul’a bakarken, Türkiye’ye bakarken, dünyaya bakarken bütüncül bakıyoruz” diyen Davutoğlu, “Gelecek vizyonu itibariyle 2014’te 15 milyon olan nüfus, 2023’te 18 milyona çıktığında, günlük hareket 28 milyondan 35 milyona çıktığında, toplu taşımayı 11 milyondan 20 milyona çıkarmaya kararlıyız.” ifadelerini kullandı.

İstanbul’daki projelerin bütünlük arz ettiğini anlatan Davutoğlu, şunları söyledi: “Bir tarafta Marmaray öbür tarafta Avrasya Tüneli, öbür tarafta 48 kilometrelik devam eden metro inşaatı, Kanalistanbul ve Kuzey Marmara yolu ile üçüncü havalimanı, üçüncü köprü ve kuzey Marmara yolu ile İzmit’e ve ta İzmir’e kadar yol, İstanbul Ankara hızlı treni… Bütün bunlar İstanbul’un merkezi konumunu pekiştiren hususiyetlerdir.Bu bütüncül proje ile 9 raylı sistem birbiri ile irtibatlanıyor. Ana akslar birbirine bağlanıyor. FatiH Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi ve Yavuz Sultan Selim köprüsü birbirine bir ring halinde bağlanıyor. Fatih Sultan’aihtiyacı olan karayolu geçişi ve Boğaziçi’ni tamamlayacak olan metro geçişi tek bir hat ile üç katlı mega proje ile bir bütünlük haline geliyor.”

‘İKİNCİ ÖZELLİĞİ ZAMAN TASARRUFU’

Mega Proje’nin en önemli özelliklerinden birinin de zaman tasarrufu olduğunu anlatan Davutoğlu, şöyle devam etti: “İstanbullular trafik çilesini çok çektiler. Özel araçları içinde saatlerce kalmalarına sebep olan trafik çilesini aşmak için büyük projeler yapıldı. Şimdi bu proje ile zaman tasarrufu en iyi şekilde olacak. Hasdal-Ümraniye- Çamlık arası 24 dakikada geçilecek. Yine İncirli-Sögütlüçeşme arası bir hat olarak 40 dakikada geçilecek. Üç havalimanı, köprü ve bu köprüleri bağlayan akslar tam bir entegre proje halinde zaman tasarrufunu en yüksek seviyeye çıkaracak.”

‘ÇEVRE DOSTU BİR PROJE’

Davutoğlu, projenin çevre dostu olduğunu, İstanbul’un siluetine hiçbir zarar vermeyeceğini de sözlerine ekledi. Davutoğlu, projenin diğer özelliklerini de şöyle açıkladı: “Yeryüzündeki trafik üzerinden İstanbul’un dokusuna verilecek zararı ortadan kaldırılacaktır. Yıllık sera gazları 115 bin ton azalacak. Havayı kirleten gazların hami 29 bin ton azalacak. Yeni bir arazi kullanılmasına ihtiyaç hissedilemeden İstanbul’un trafiği rahatlatılacak. Yaka geçişleri 1 milyon 600 binden 4 milyona çıkacak. Günlük 6,5 milyonluk insan hareketliliğine zemin hazırlanacak. Bütün bunlar İstanbul’u yaşanır şehir kılmak için verilen mücadelenin eseri. Entegre bir projeden zaman tasarrufu sağlayan bir projeden, çevre dostu bir projeden bahsediyor. Yangın algılama sistemleri ve söndürme sistemleri olacak. Her nokta kameralar tarafından izlenecek. Herhangi bir tehlikede güvenlik sistemi harekete geçecek. Her 500 metrede bir bekleme alanı oluşacak. Katlar arasında girişkenlikler, merdivenlerle herhangi bir olağanüstü durumda tedbir alınmasını sağlayacak sistem olacak. Metro kısmında ise otomatik sinyalizasyon ve otomatik şekilde yavaşlatma ve hızlandırma sistemi olacak.”

‘ÜÇ KAT SEMBOLİK ANLAM TAŞIYOR’

Davutoğlu, projenin üç katlı olmasının sembolik bir anlam da taşıdığına dikkat çekerek, “Üç kat demek üç imparatorluk demek. Üç imparatorluk üstünde dördüncü büyük küresel devletin, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin işaret fişeği de olacak.” dedi.