Keçiören’de bulunan Etlik Garaj alanında 1/5000 ve 1/1000 ölçekli uygulama nazım imar planı değişikliği mahkeme tarafından iptal edildi.

Mimarlar Odası Ankara Şubesi, Keçiören’de Etlik Garajı olarak bilinen alanda 1/5000 ve 1/1000 ölçekli uygulama nazım imar planı değişikliğinin iptalini isteyerek dava açmıştı. Mahkeme plan değişikliğini iptal kararı verdi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan, plan değişikliğinin iptal edileceğini anlayan Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 2. planı Meclis'ten geçirdiğini belirtti. Candan, “Etlik Garajı davasında mahkemeden iptal kararını aldık ama hukuku dolanmayı alışkanlık haline getiren Büyükşehir Belediyesi planların hukuksuz olduğunu bildiğinden 2. Planı değişikliği yaptı . İkinci plana da dava açtık, dava süreci devam etmekte. Büyükşehir Belediye Meclisi’nin de plan ısrarı devam etmekte.” dedi.

ETLİK’TE BİR CÜMLELİK PLAN DEĞİŞİKLİĞİ

Candan, "Açtığımız davada bilirkişi raporu lehimize gelince hemen ikinci plan değişikliğini yapan Gökçek ,her zamanki alışkanlığıyla hukuku dolanmaktadır. Ama nafile, bir sıçrarsın iki sıçrarsın eninde sonunda kentteki parsellerin ranta kurban edilmesinde sorumlu olarak yargı önünde hesap verecek. Bilimin gerçekliğinin acısını daha çok çekecek. İkinci plana tek cümlelik resmi kurum alanı ekleyince yüksek yoğunluk kalkmaz, bu kararında yargı tarafından iptal edilmesi yüksek , Mahkemenin verdiği iptal kararının gerekçeleri geçerliliğini koruyor." ifadelerini kullandı.

Etlik Garajı’nın olduğu alana ilişkin yüksek emsal artışlarına dikkat çeken Candan, “Kentteki rant projelerini parsel parsel takip ediyoruz, ranta kurban edilmesine izin vermeyeceğiz. Ankara’daki yoğun taşıt ve yaya trafiğini Büyükşehir Belediyesi’nin yönetemediği zaten ortada. 22 yıldır bir metre metro yapamadı, uzmanlar 22 yılda Ankara ulaşımını 102 yıl geriye götürdü diyor. Nazım imar planını rant planı değişiklikleri ile binlerce kez delerek kevgire çevirdi.Elbet bunun hesabını yargı önünde verecek." dedi.

Açılan davada bilirkişilerin verdiği raporda, 'Sağlanan yüksek yapılaşma imkanı nedeniyle oluşacak yoğun taşıt ve yaya trafiğinin bölgenin planlı-mevcut teknik sosyal alanlarına özellikle de ulaşıma; yola, otoparka vb. hizmet sunumu açısından kamuya ilave yük getirmesinin, mevcut donatı dengesi ve standardını bozmasının, mevcut olanların da yeterliliğini, etkinlik ve hizmet kalitesini azaltmasının kaçınılmaz olduğu' ifadeleri yer almıştı.