Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından düzenlenen ‘Bölgesel Gelişmede Üniversitelerin Rolü’ toplantılarının ilki Bingöl’de gerçekleştirildi. Toplantıda, ülkenin 2023 yılı hedeflerine ulaşılmasına yönelik olarak ‘Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi’ hazırlandığı belirtilerek, rekabet gücünün geliştirilmesinde, üniversitelerin bulundukları bölgelere sağlayacakları katkının önemine dikkat çekildi.

Bingöl Üniversitesi’nde gerçekleştirilen toplantıya Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. M. A.Yekta Saraç, YÖK Yürütme Kurulu üyeleri Prof. Dr. Hasan Mandal, Prof. Dr. Mehmet Şişman ve Prof. Dr. İbrahim Hatipoğlu ile birlikte Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki Adıyaman, Ağrı İbrahim Çeçen, Ardahan, Atatürk, Batman, Bitlis Eren, Bingöl, Dicle, Erzincan, Erzurum Teknik, Fırat, Hakkâri, Harran, Iğdır, İnönü, Kafkas, Mardin Artuklu, Muş Alparslan, Siirt, Şırnak, Tunceli ve Yüzüncü Yıl üniversitelerinin rektörleri katıldı.

YÖK Başkanı Saraç’ın başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya katılan rektörler ile üniversitelerin kendi bulundukları şehir ve bölge odaklı misyonlarının bulunmasının ve buna göre de gelecek tasarım ve faaliyetlerinin planlanmasının gerekliliğinin konusunda görüş birliğine varıldı. Toplantıya katılan rektörlerin görüşleri alınarak konu bütün yönleri ile müzakere edildi.

Ülkelerin gelişme ve kalkınma odaklı stratejilerinde bölgesel gelişme en önemli gündem başlığı haline geldiği vurgulanan toplantıda, ülkenin benzer şekilde, 2023 yılı hedeflerine ulaşılmasına yönelik olarak ‘Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi’ hazırlandığı ve bu kapsamda bölgelerin rekabet gücünün geliştirilmesinde, üniversitelerin bulundukları bölgelere sağlayacakları katkının önemi dile getirildi.

Toplantıda, ülkede yükseköğretim sisteminde özellikle 2004 yılı ve sonrasında, üniversite sayısı ve bunun beraberinde yükseköğretime erişim arttığına dikkat çekilerek, bundan sonraki süreçte, hedefler kapsamında, üniversitelerin başta bulundukları şehir ve bölge ile bütünleşmesinin sağlanması, iktisadi, sosyal ve beşeri sermayeyi geliştirmesi beklendiği vurgulandı. Bunun için de yükseköğretim kurumlarının misyonlarını tekrar gözden geçirmesinin, tek tipten uzaklaşarak kurumsal farklılık ve çeşitliliğe yönelmesinin ve bu adımın yükseköğretimde yapısal değişim sürecini başlatmasının ele alındığı toplantıda, bu amaca yönelik olarak başlatılan çalışmanın Yükseköğretim Kurulu'nun koordinasyonunda üniversiteler ile birlikte sürdürüleceği, farklı bölgelerde bu toplantılar yapılarak kısa sürede somut adımlar atılacağı bildirildi.