Yoğun kar yağışı nedeniyle Atatürk Havalimanı'nda sadece bugün için 350'nin üzerinde uçuşun iptal edilmesi, birçok uçağın da havadan geri çevrilmesi, birçok yolcunun mağduriyetine neden oldu.

Yurtdışı yolcuları, kendi dillerinde açıklama yapılmadığı için aksamanın tam olarak ne olduğunu, nasıl çözülmeye çalışıldığını ve bu aşamadan sonra ne yapabilecekleri konusunda bilgi verilmediğinden yakındı. Dış hatlar yolcusu Sofia, 3 gün önce bilet aldığını, bugün ülkesine gitmesi gerekirken hava koşulları nedeniyle gidemediğini, ancak kendisine anlayabileceği bir dilde açıklama yapılmadığını söyledi. Aç olduğunu, sabahtan beri kendisine kalacak yer gösterilmediğini, bir kahve bile içemediğini belirten Sofia, yetkililerin farklı dillerden yolcular olduğunu düşünerek açıklama yapmalarını istedi.

Havalimanında biletlerinin check-in işlemlerini yaptırmalarına, pasaport kontrolünden geçmelerine rağmen seferlerinin yapılmadığını belirten yolcular, durumlarına ilişkin açıklama yapılmasını istedi.

Amerika, Kanada, İngiltere ve bazı Avrupa ülkelerine uçuş yapıldığını, ancak Afrika ve Arap ülkelerine olan uçuşların iptal edildiğini belirten birçok yolcu da iptal edilen seferlere ilişkin ayrımcılık yapıldığını iddia etti.

Sabah saat 08.00'de uçağa alındıklarını ve 5-6 saat uçak içinde bekletildiklerini belirten bir yolcu, daha sonra uçuşlarının iptal edildiği bilgisinin verilmesi üzerine uçaktan tekrar indirildiklerini söyledi.

THY yetkilileri ise uzun mesafeli uçuşların, meteorolojik durum nedeniyle tercih edildiğini belirterek, bu nedenle bazı ülkelerin seferlerinin aksamalı olarak da olsa yapılmasına çalıştıklarını ifade etti.

İptaller nedeniyle mağdur olan yolcuların 18 ve 19 Şubat tarihli biletlerini bir hafta içinde müracaat etmeleri halinde ücretsiz olarak değiştirebilecekleri açıklamasını da yapan THY yetkilileri, ayrıca 15 bin yolcuya yiyecek ve içecek ikramında bulunulduğunu, 6 bin 500 yolcuyu da çeşitli otellere yerleştirdiklerini açıkladı.

Açıklamalardan habersiz birçok yolcu, havalimanında boş buldukları koltukları kendilerine yatak yaparak bekleme pozisyonuna geçti. Koltuklarda boş yer bulamayan birçok yolcu yerlere serilirken, kar manzarasında selfie çekenler ve çocukları ile tabletten film seyreden yolcular da ilginç görüntülere sahne oldu.

İptal edilen biletini değiştirmek için THY gişesi önünde toplanan yolcular da isyanlarını dile getirdi. Nezih Gültekin isimli yolcu, "Yetkililer uçuşların iptal olduğunu, bilet değişimi için bir tek makine olduğunu söylüyorlar. Saat 3’den beri kuyruktayız. Sıramız ancak geldi. Bütün milleti koyun yerine koyuyorlar. İşlerine geldikleri zaman dünya şirketiyiz diyorlar, gelsinler dünya şirketini görsünler." şeklinde konuştu.

Uganda’ya gitmek için havalimanına geldiğini ve 1 saattir sırada beklediğini belirten Sadettin Hocaoğlu ise "Buraya gelene kadar internetten araştırdık. Herhangi bir iptal görünmüyor. Buraya geldikten sonra yarım saat sonra bir mesaj geldi uçağınız iptal edildi diye. Yaklaşık 1 saattir bekliyoruz. Biletimizi değiştiricez bir başka güne." diye konuştu.

Yetkililerin yardımcı olmadıklarını belirten Özkan Aksoy da "Etiyopya’ya fuar için gitmeye çalışıyoruz. Sabah 9'da evden çıktık. Öğlen 3 buçuk gibi havalimanına vardık. Buraya da geldik fakat uçuşlar iptal olmuş. Uçağımızı değiştirmeye çalışacağız. Buradan Dubai, oradan da başka bir yere uçmaya çalışacağız. Tabi uçuş varsa. Yetkililer bu durumda hiçbir bilgi vermiyor. Yardımcı olmuyor. 1 saatte zor bilgi aldık." ifadelerini kullandı.