Bursa Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (BSMMMO) Tiyatro Topluluğu, Orhan Kemal imzalı ‘Tersine Dünya’ adlı oyunu ilk kez Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu’nda sahneledi. Osmangazi Verem Savaş Derneği yararına sahnelenen, kadınların erkek, erkeklerin ise kadın rolünde olduğu oyuna, meslek mensupları ve aileleri büyük ilgi gösterdi.

Erdem Erdoğan yönetimindeki BSMMMO Tiyatro Topluluğu’nun meslek mensuplarından oluşan ekibi, Osmangazi Verem Savaş Derneği yararına ‘Tersine Dünya’ adlı iki perdelik tiyatro oyununu ilk kez sahneledi. BSMMMO Başkanı Ahmet Hikmet Sönmez ve Oda Yönetim Kurulu Üyeleri’nin de hazır bulunduğu tiyatro gösterimi, meslek mensupları ve ailelerinin de yoğun katılımıyla gerçekleşti.


ELDE EDİLEN GELİR VEREM HASTALARINA

Bilet satışından elde edilen gelirin, Osmangazi Verem Savaş Derneği’ne bağışlanacağı tiyatro gösteriminin sonunda, oyunun yönetmeni Erdem Erdoğan’a plaket takdim edildi. Plaketi takdim etmek ve meslektaşlarını tebrik etmek üzere sahneye çıkan BSMMMO Başkanı Ahmet Hikmet Sönmez, "Sosyal Yardımlaşma ve Kültürel Etkinlikler Komisyonu'muzun katkılarıyla, Osmangazi Verem Savaş Derneği yararına bir dizi etkinlik düzenledik. Bu etkinliklerde meslektaşlarımızın ve kamuoyunun yoğun ilgisi ve katılımı ile bilet gelirlerinden elde edilen tutarları, Osmangazi Verem Savaş Derneği’ne bağışlayacağız. Katkı sunan, bilet alarak destekte bulunan herkese teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.

Gecenin sonunda konuşan Osmangazi Verem Savaş Derneği Başkanı Dr. Merter Yoğurtçu ise konserden elde edilen gelirin maddi durumu yetersiz olan verem hastalarına ulaşacağını söyleyerek, BSMMMO yetkililerine ve etkinliğe katılan herkese teşekkürlerini sundu. Etkinlik, oyunun yönetmeni Erdem Erdoğan ve oyunun ses, ışık ve tasarım sorumlusu Çağrı Dulun’a plaket takdim edilmesi ile sona erdi.

OYUNUN KONUSU

Türk edebiyatının usta kalemi Orhan Kemal'in kaleminden tiyatroya uyarlanan ‘Tersine Dünya’ bir kenar mahallede geçiyor. Toplumdaki kadın ve erkek rollerini mizahi bir üslupla tartışmaya açan oyun, toplumsal yapıdaki çarpıklıkları da gerçekçi bir biçimde gözler önüne seriyor. Bitirim Leyla’nın, gecenin zifiri karanlığında mahalleye naralar atarak dalmasıyla başlıyor oyun. Evlerde, karılarını sabırla bekleyen bıyıklarını süpürge etmiş, ömürlerini kadınlarına adamış, çamaşır, bulaşık, yemek üçgeninde ömrünü törpüleyen erkekler var. Erkek egemen dünyanın figürleri bu kez kadınlar. Üçkâğıtçılık yaparak kocası Süleyman’ın ve oğlu Cemal’in geçimini sağlayan Bitirim Leyla, oyunun eksenini oluşturmakta. Süleyman, Leyla'nın dayağına, şiddetine maruz kalsa da, sevgisinden gram eksiltmeyen, saf, namuslu bir ev erkeği. Bitirim Leyla'nın bir mahalle kargaşasının ardından hapse düşmesiyle her şey değişiyor. Yoklukla, yoksullukla, olanaksızlıklarla cebelleşen, ama fevkalade saf bir hayat süren ‘eski’ gidiyor, yerine kısa süreçte en kısa yoldan para kazanıp sınıf atlama telaşında, her türlü yanlışı kabullenen ‘yeni’ geliyor. Bu yeni zaman tiplerinin bir gece eğlencesinde olanlar olur, gecede silahlar konuşur.