Yerli otomobilin tasarımı ile ilgili ilk sinyal

Koçak, Avrupa'nın 5'inci büyük binek otomobil pazarına sahip Türkiye'de, otomotiv pazarının son derece dinamik olduğunu söyledi.

OTOMOBİL 28.03.2018, 13:22
Yerli otomobilin tasarımı ile ilgili ilk sinyal
banner257

Koçak, Avrupa'nın 5'inci büyük binek otomobil pazarına sahip Türkiye'de, otomotiv pazarının son derece dinamik olduğunu söyledi. 

Türk lirasında her ne kadar yüzde 30'lara varan değer kaybı olsa da bu pazarın dinamizmini koruduğunu vurgulayan Koçak, "Batı Avrupa ile mukayese edildiği zaman otomobiller üzerinde 3-4 kat daha fazla vergi olmasına rağmen yılda 1 milyon civarında otomobilin satıldığı, talebin son derece canlı olduğu, genç nüfusun fazla olduğu bir pazar Türkiye." dedi.

Koçak, bundan dolayı Türkiye'de otomobil işi yapmanın son derece doğru olduğunu ancak dünya genelinde mevcut düzende önemli bir değişimin yaşandığını vurgulayarak, "İçten yanmalı motorlardan elektrikli otomobil alternatif yakıt platformlarına hızlı bir geçiş var. Burada Asya pazarları daha hızlı bir değişimden geçiyor. Olgunlaşmış markaların yer aldığı Batı Avrupa'da bu biraz daha yavaş ilerliyor. Bizim de Türkiye olarak, bu durumu iyi değerlendirip, kendi teknolojimizi geliştirip bir an önce bu dönüşümden faydalanıp otomotiv üreticiliği ve marka yaratma konusunda fırsat gördüğümüz bir dönemdeyiz. Dolayısıyla böyle bir oluşum olduğu zaman da memnuniyetle bunun bir parçası olma yönünde karar aldık. Çalışmalar da oldukça hızlı bir şekilde ilerliyor." diye konuştu.

"Takvimde herhangi bir sapma söz konusu değil"

Ortak Girişim Grubu tarafından üretilecek, üzerinde çalışmaların devam ettiği yerli otomobile ilişkin bilgiler veren Koçak, şunları kaydetti: 

"Otomobil yüzde 100 elektrikli bir otomobil olacak. Bir platform üzerinden 3 farklı otomobil yaklaşık 1-1,5 yıllık aralıklarla piyasaya sunuluyor olabilecek. Daha önce Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından da açıklanmış olan takvime şu anda sadık kalmaya gayret etmeye devam ediyoruz. 2019 yılı sonuna kadar ilk prototipi gerçekleştirip sunmayı, daha sonra da 2022 yılı içerisinde ilk üretimimizi gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Şu anda takvimde herhangi bir sapma söz konusu değil.

Teknoloji olanakları, şirket oluşumu ve yönetici kadrosunun seçimi aşamasındayız. Sayın Bakanımız zaten bu konuyla ilgili açıklamalarını yaptı. Yani proje takvimine uygun olarak hızlı bir şekilde ilerliyor. Biz Türkiye'nin elektrikli otomobildeki bu dönüşümü iyi değerlendireceğini ve bu fırsatı kullanarak kenti markasını yaratıp, dünya standartlarında teknolojiye sahip bir otomobil üreteceğine inanıyoruz."      

Fiziki gerçekleşmelere yönelik değerlendirmelerde de bulunan Koçak, "Tüketicinin ilk göreceği somut girişim 2019 yılı sonunda ortaya çıkarmayı hedeflediğimiz prototiple oluşacak." ifadesini kullandı. 

"Her geçen gün biraz daha hızlanıyoruz"

Koçak, yer konusunda Türkiye'nin her yerinden önemli teklifler olduğunu, bunların hepsinin değerlendirileceğini belirterek, "Şu anda o aşamaya gelmek için biraz erken bir noktadayız. Bütün lojistik imkanlar, yan sanayinin imkanları, platform paylaşım imkanları, hepsi şu anda değerlendirilme aşamasında. Her geçen gün biraz daha hızlanıyoruz çünkü başlangıçtaki o sancılı konular biraz daha hızlı aşılıyor. Önümüzdeki dönemde, daha sık ve hızlı bir bilgilendirme sürecine gireceğiz." diye konuştu.

"Şirket oluşumuna çok yaklaşmış noktadayız. Şirketin, önümüzdeki günler içinde kurulup, yönetim takımının belirlenmesi aşamasına kadar geldik şu anda." diyen Koçak, bir yandan da Ortak Girişim Grubu'na üye şirketlerin oluşturmuş olduğu bir komiteyle teknoloji benzeri bütün süreçleri devam ettirdiklerini anlattı. 

Yerli otomobilin tasarımı

"Türkiye'nin otomobili"nin tasarımına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Koçak, "Yaklaşık 2 aydır bunun üzerinde ciddi anlamda çalışıyoruz ama bu noktadan sonra çalışmalar biraz daha hızlanacak. Seçim, değerlendirme, araştırma süreci çok zaman alıyor. Bu aşamaların sonuna doğru yaklaştık. Dolayısıyla biraz daha hızlanacağımızı düşünüyorum." dedi.

Koçak, tasarımın da yerli olduğuna dikkati çekerek, "Yerli ve milli bir otomobilden anladığımız o." dedi.

"Çin'de satılan elektrikli araçla toplamı dünyanın 2-3 katı"

Koçak, Çin'de çok ciddi üretim kapasitesi ve otomotiv pazarının bulunduğunu, bu ülkenin Avrupa ve Amerikalı üreticilerin önüne geçebilmek için elektrikli otomobilde başarılı olmayı fırsat olarak gördüğünü vurguladı. 

Bu alanda çok fazla yatırım yapan Çin'de şu anda 20'nin üzerinde batarya üreten firma bulunduğunu ve hepsinin çok büyük hacimlere sahip olduğunu anlatan Koçak, sözlerini şöyle tamamladı: 

"Geçen yıl yaklaşık 1,5 milyon adet elektrikli araç üretildi ve satıldı Çin'de. Her yıl yaklaşık yüzde 20 oranında bir büyüme beklentisi var. Dolayısıyla Çin'de satılan elektrikli araçların toplamı, bütün dünya toplamının neredeyse 2-3 katı kadar büyüklükte. Çok fazla konuşulan Tesla var gündemde ama Tesla daha çok marka olarak gündemde olan, fakat hacim olarak Çin'deki birçok üreticinin oldukça gerisinde olan bir marka. Mesela Çin pazarının elektrikli otomobildeki en büyük satıcısı, lideri yıllık yaklaşık 100 bin adetlere ulaşmış durumda ve her modeli için 30 bin adet araç satar durumda. Bunlar çok önemli hacimler. Dolayısıyla ben Asya'yı hem teknoloji açısından hem de pazar imkanları açısından çok avantajlı görüyorum. Şarj altyapısının sağlanması, bu işin büyümesi için en önemli imkan."

Yorumlar (0)
32°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 11 Ağustos 2020
İmsak 04:06
Güneş 05:38
Öğle 12:43
İkindi 16:29
Akşam 19:37
Yatsı 21:02
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Ankara Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25