Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmî Gazete’de yayımlanan kararla Kahramanmaraş, Hatay ve Malatya’daki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının geliştirme ödeneği oranı 12 ay süreyle yüzde 200 olarak uygulanacak. Düzenleme 1 Ekim 2026’dan itibaren geçerli olacak.

Deprem bölgesindeki üniversitelerde akademik personel istihdamını desteklemek amacıyla hazırlanan geliştirme ödeneği düzenlemesi yürürlüğe girdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasını taşıyan karar, Resmî Gazete’de yayımlandı.

Düzenleme kapsamında Kahramanmaraş, Hatay ve Malatya’daki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının geliştirme ödeneği oranı 12 ay boyunca yüzde 200 olarak uygulanacak. Kararla, depremden etkilenen illerde akademik kadroların güçlendirilmesi ve öğretim elemanlarının mali imkânlarının iyileştirilmesi hedefleniyor.

Kahramanmaraş’ta geliştirme ödeneği oranı yüzde 140’tan yüzde 200’e yükseldi

Yeni düzenlemeyle Kahramanmaraş’ın merkez ilçelerinde görev yapan akademik personelin geliştirme ödeneği oranı yüzde 140’tan yüzde 200’e çıkarıldı.

Açıklanan örnek brüt hesaplamalara göre, dört yıl ve üzeri kıdeme sahip profesörlerin aylık geliştirme ödeneği 18 bin 352 liradan 26 bin 217 liraya yükselecek. Dört yıldan az kıdemli profesörlerin ödeneği ise 15 bin 925 liradan 22 bin 750 liraya çıkacak.

Diğer akademik unvan ve derecelere göre yeni tutarlar şöyle:

Akademik kadro

Önceki aylık brüt ödenek

Yeni aylık brüt ödenek

Doçent

14.822 TL

21.175 TL

Doktor öğretim üyesi

11.282 TL

17.394 TL

4. derece öğretim görevlisi

6.311 TL

9.016 TL

6. derece araştırma görevlisi

8.073 TL

11.533 TL

Hatay’da ödenek oranı yüzde 40’tan yüzde 200’e çıktı

Hatay’ın merkez ilçelerinde görev yapan öğretim elemanları için de önemli bir artış yapıldı. Daha önce yüzde 40 olarak uygulanan geliştirme ödeneği oranı yüzde 200’e yükseltildi.

Örnek brüt hesaplamalara göre dört yıl ve üzeri kıdeme sahip profesörlerin aylık ödeneği 5 bin 243 liradan 26 bin 217 liraya, dört yıldan az kıdemli profesörlerin ödeneği ise 4 bin 550 liradan 22 bin 750 liraya çıkacak.

Doçentlerin ödeneği 4 bin 235 liradan 21 bin 175 liraya, doktor öğretim üyelerinin ödeneği 3 bin 479 liradan 17 bin 394 liraya yükselecek.

Dördüncü derece öğretim görevlilerinin aylık brüt ödeneği 1.803 liradan 9.016 liraya, altıncı derece araştırma görevlilerinin ödeneği de 2.307 liradan 11.533 liraya ulaşacak.

Malatya’daki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanları da yüzde 200 oranındaki geliştirme ödeneği uygulamasından yararlanacak. Kararda mevcut daha yüksek oranların korunacağı da belirtildi.

YÖK Başkanı Özvar’dan Erdoğan’a teşekkür

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, düzenlemenin Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayıyla yürürlüğe girdiğini açıkladı.

Özvar, deprem bölgesindeki üniversitelerde öğretim elemanı istihdamını teşvik etmek amacıyla hazırlanan düzenlemeye ilişkin şu ifadeleri kullandı:

Kahramanmaraş’ta 8 İlçede Elektrik Kesintisi! AKEDAŞ Mahalleleri Açıkladı
Kahramanmaraş’ta 8 İlçede Elektrik Kesintisi! AKEDAŞ Mahalleleri Açıkladı
İçeriği Görüntüle

"Deprem bölgesindeki illerimizden Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya'daki üniversitelerimizde görev yapan öğretim elemanlarımızın geliştirme ödeneği oranı 12 ay süreyle yüzde 200 olarak uygulanacak. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'a yükseköğretime verdiği büyük önem ve destek için şükranlarımızı sunuyor, düzenlemenin öğretim elemanlarımız ve yükseköğretim camiamız için hayırlı olmasını diliyorum."

Düzenleme, 1 Ekim 2026 tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.