banner230

Fatmanur Yüksel yazdı: '3 Adımda Kabızlığın Önüne Geçin'

Haber46 Köşe yazarı Fatmanur Yüksel, '3 Adımda Kabızlığın Önüne Geçin' köşe yazsını yayınladı.

SAĞLIK 28.01.2021, 12:14
Fatmanur Yüksel yazdı: '3 Adımda Kabızlığın Önüne Geçin'
banner257

3 ADIMDA KABIZLIĞIN ÖNÜNE GEÇİN!

Hareketsiz yaşama, yetersiz su tüketimine ve başka birçok nedene bağlı olan ve sık karşılaştığımız sindirim sistemi problemlerinden birisi kabızlıktır. Normal dışkılama haftada 3 ile 12 defa ve günlük dışkı miktarı 35 ile 235 gr arasında değişmektedir. Bundan daha seyrek ve az dışkılama kabızlık olarak tanımlanır.

Kabızlık birçok nedene bağlı olarak gelişebilir. Bunlardan bazıları; yetersiz sıvı alımı, yetersiz posa alımı, fiziksel aktivite azlığı, gebelik, yaşlılık, bazı ilaçlar, kronik hastalıklar ve metabolik bozukluklardır.

Beslenme ve yaşam tarzınızda yapacağınız ufak değişiklikler ile kabızlığın önüne geçmek mümkün.

1.Diyet posasını arttırın

Diyet posasının sağlık üzerinde çeşitli olumlu etkileri vardır. Kolesterolü düşürür, kan şekerini düzenlemeye yardımcı olur. Diyet posası bağırsak hacmini arttırarak sindirime yardımcı olur. Posadan zengin besinler tam tahıllı ürünler, meyve, sebze ve kurubaklagillerdir.

Diyet posasını arttırmak için;

Beyaz ekmek yerine esmer ekmek tüketin.

Pirinç yerine bulgur tüketin.

Meyve suları yerine meyvenin kendisini tüketin.

Kabuklu tüketilebilen meyveleri kabukları ile tüketin.

Günde 4 porsiyon meyve sebze ve haftada 2-3 gün kuru baklagil tüketmeye özen gösterin.

2.Su tüketiminizi arttırın

Bol su içmek dışkıyı yumuşatarak kabızlığın azaltmasının yanı sıra dehidratasyonu da engeller. Vücuttaki suyun dengesinin yaşamsal önemi vardır, günlük gereksinim 35 mL x vücut ağırlığı (kg) eşitliği ile basitçe hesaplanır. İdrar renginin koyulaşması, su ihtiyacının karşılamadığını göstergesidir. Kabızlık probleminiz varsa su tüketiminizi gözden geçirin ve yetersiz tükettiğinizi düşünüyorsanız arttırmaya başlayın. Ancak sıvı tüketiyorum diyerek gereğinden fazla kahve ve çay tüketmeniz kabızlığınızı tetikleyebilir.

3.Fiziksel aktivitenizi arttırın

Kabızlığın nedenlerinden biri de hareketsiz yaşamdır. Egzersiz yapmak bağırsak hareketlerini arttırarak daha kolay dışkılamayı sağlar. Yetişkin bir birey için haftalık en az 150 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapması önerilir.

Yorumlar (1)
Bertizli bekir 1 ay önce
Bekmez için
banner112
açık
Günün Anketi Tümü
2020 yılının En Başarılı Milletvekili kim?
2020 yılının En Başarılı Milletvekili kim?
Namaz Vakti 06 Mart 2021
İmsak 05:31
Güneş 06:51
Öğle 12:49
İkindi 16:03
Akşam 18:36
Yatsı 19:51