BDP'li Yıldız: Maraş'ın bir kısmı

BDP Milletvekili Bengi Yıldız Maraş'ın bir kısmının da Kürdistan bölgesinde dahil olduğunu söyledi.

BDP'li Yıldız: Maraş'ın bir kısmı

BDP Milletvekili Bengi Yıldız Maraş'ın bir kısmının da Kürdistan bölgesinde dahil olduğunu söyledi.

25 Temmuz 2011 Pazartesi 11:13
BDP'li Yıldız: Maraş'ın bir kısmı
BDP Milletvekili Bengi Yıldız, demokratik özerklikle ilgili Özerk yerlerin Ankara'ya vergi vermemesi ama devletten yardım almasının gerektiğini söyledi.Silvan'da 13 şehidin verildiği günde Demokratik Toplum Kongresi “demokratik özerklik” ilan etti. Demokratik Toplum Kongresi'nde BDP'yi temsil eden beş milletvekilinden biri olan Bengi Yıldız, Taraf Gazetesi'nden Neşe Düzel'e 'demokratik özerklikle' ne istediklerini anlattı. DTK, demokratik özerkliği nerelerde ilan etti? Tabii ki, Kürtlerin yaşadığı bölgede... Yani Barış ve Demokrasi Partisi'nin, Demokratik Toplum Kongresi'nin gücünün olduğu yerlerde... Biz, “Bu model Türkiye gerçekliğine uyuyor” diyoruz ama netice itibarıyla bunu Türkiye'ye dayatamayız tabii. “Türkler, Karadeniz'de demokratik özerkliğinizi ilan edin. İstanbul, demokratik özerkliğini ilan et” diyemeyiz. Demokratik özerkliği ilan ettiniz yer hangi bölge peki? Bu açıdan Kürdistan'dır bu... Biz bunu Demokratik Özerk Kürdistan olarak formüle ettik ve bunu üç, dört yıldır söylüyoruz. Kürdistan denen bölge hangi illeri kapsıyor? Tarihsel ve coğrafi olarak nereyi kapsıyorsa orayı kapsıyor. Bu, Sivas Koçgiri'ye kadar olan sınırdır aslında. Maraş'ın bir kısmı, Erzincan, Malatya... Elazığ... Tarihsel olarak Erzurum, Van, Ağrı... Batman, Diyarbakır... Aslında Doğu ve Güneydoğu'nun tamamıdır bu. Coğrafi olarak baktığınızda, Osmanlı zamanında da Kürdistan'ın sınırlarıdır bu. Antep, Adıyaman, Siirt gibi iller de var mı bu demokratik özerklik ilan edilen bölgenin içinde? Şimdi şüphesiz hedeflenen öyledir. BDP'ye oy vermemiş Kürt kentlerinde de özerklik ilan edecek misiniz peki? Oralarda bir talep var mı, demokratik özerklik nasıl hayata geçecek meselesini kendi aramızda konuşuyoruz, tartışıyoruz ve tartışacağız. Diğer kesimleri ve azınlıkları da içine katmak için bir çaba içinde DTK. Bu ay sonunda bir genel kurul yapacak ve yapısını yenileyecek. Size şöyle anlatayım. Biz bu süreci, hem ilan, hem inşa süreci olarak görüyoruz. Mustafa Kemal, “İsmet, yarın cumhuriyeti ilan edelim” dediğinde, cumhuriyet bütün kurum ve kuruluşlarıyla inşa edilmiş halde miydi? Adıyaman AKP'ye oy verdi mesela. Orada özerklik nasıl olacak? Orada ne inşa edeceksiniz? BDP'ye oy bile vermemiş bir kent, DTK'nın özerkliğini niye desteklesin? “Ben bir milletim. Ben bir halkım. Benim dilim, kültürüm, tarihim var. Anadilimde eğitim görmek istiyorum. Kendi kendimi yönetmek istiyorum” demek için BDP'ye oy vermek mi gerekir? AKP'ye oy veren insanlar da bunu pekâlâ talep edebilirler. KCK, demokratik özerkliğin içini doldurdu. İsteklerini, iki dilli yaşamın yanı sıra, “Demokratik özerklik ilan edilen yerlerde polis görev yapmasın, gençler askere gitmesin, öz savunma gücü oluşturulsun, devlete vergi verilmesin” diye sıraladı. Bunlara katılıyor musunuz? BDP adına konuşamam. Bengi Yıldız olarak konuşabilirim. Askere gitmeme meselesini ben üç-beş yıldır söylüyorum. Kürtler kendi kendini idare etmelidir. Kendi polisini kurmalıdır. Vergiye gelince, vergiyi o yerelin kendisi toplar. Yerel özerklik kuracaksan, kendi vergilerinin önemli bir kısmını kendin harcarsın. Ama şu var. KCK'nin açıklamalarına katılıyor musunuz katılmıyor musunuz şeklinde meseleyi formüle etmek çok doğru bir yaklaşım değil. “Demokratik özerklikten BDP olarak siz ne anlıyorsunuz? Siz ne istiyorsanız?” derseniz... Cevabınız nedir? Dünyayı yeniden keşfetmiyoruz. Dünyada özerklik neyse, İspanya'da demokratik özerklik nasıl inşa edilmiş ve yürütülmüşse, biz de öyle yapıyoruz. Özerk parlamentoları var onların. Bu yüzden AKP ile BDP'yi birbirinden ayrıştırırsanız doğru bir yaklaşım olmaz. “Kürtler, kendi kendini yönetmek istiyor” diyorum ben. AKP'ye oy vermiş olanı da, CHP'ye oy vereni de bunu istiyor. Demokratik özerkliğin olduğu iller devletten yardım alacak mı yoksa tamamıyla kendi yağıyla mı kavrulacak? Biz demokratik özerkliği konuştuk ve inşa ediyoruz. Formülasyonu şu... Kendi yerelinde topladığı vergiler, şüphesiz oranın kalkınmasında ve Türkiye'nin diğer bölgeleriyle arasındaki makasın kapanmasında yeterli olmaz. Merkezin, pozitif ayırımcılık uygulayarak orayı desteklemesi gerekir. Yani Ankara'ya vergi vermemesi ama devletten yardım alması lazım. Geri kalmış yörelerin hepsi için bu böyle olmalıdır. Çünkü bu bölgeler yıllardır ihmal edildi. Devlet Ege'ye, Marmara'ya yatırım yaptı. Demokratik özerklik ilan eden her yer, merkezden para alacak ama merkeze para vermeyecek. Türkiye'nin diğer vatandaşlarını, vergilerinin bölgede kullanılmasına, bölgenin ise hiç vergi vermemesine nasıl ikna edeceksiniz? Bu devlet, bu bölgeyi yıllarca ihmal etti diyeceğiz. Demokratik özerkliği ilan ettik ve her şey güllük gülistanlık değil. Bu ülkenin demokratikleşmesi, bu bürokratik cumhuriyetin demokratik cumhuriyete evrilmesi lazım. Merkezden hiç para gelmemesi, hayat standardını biraz etkiler mi yoksa hiç etkilemez mi? Tabii ki olumsuz etkiler. Biz, bu sürecin içini dolduracağız, dediğimizde, sadece biz dolduracağız, demiyoruz. Biz diyoruz ki, parlamentoda bunun yasal ve anayasal dayanaklarının oluşturulması lazım... Bağımsızlık ilan etmişiz gibi yaklaşmamak lazım bu olaya. Diyelim ki, DTK'nın demokratik özerklik ilan ettiği illerde, devlet “olmaz öyle şey” dedi. O zaman ne olacak? Topyekûn bir halk ayaklanması mı düşünülüyor? Türkiye Cumhuriyeti, kendisini evrensel ölçülere uydurmak zorunda... İlan ettiğimiz şeyi ya kabul edecek ya kabul edecek... Başka bir şeyi var mı yani? Kabul etmezse gelsin hepimizi öldürsün, biz bunun mücadelesini vereceğiz. O zaman Kürtler olarak biz de biraraya gelip toplanacağız, değerlendirmeler yapacağız. “Senin taleplerini hiçbir şekilde kabul etmiyorum” demek bağları koparmaktır. Biz bağları koparmaktan yana değiliz. Taleplerin kabul edilmemesi bu hareketi radikalleştirir ve bağları koparmaya doğru götürür. BDP'nin resmî politikası ne özerklik konusunda? Siz DTK'nın ilan ettiği özerkliği destekliyor musunuz? Evet destekliyoruz. DTK'nın bir bileşeni olarak bunu destekliyoruz. Bizim parti programımızda var bu. Parlamentoya gidersek, demokratik özerkliğin anayasal ve yasal altyapısını oluşturmak için mücadele edeceğiz. Peki, bu özerklik işi yürümezse ne olacak? Şu âna kadar ne oluyordu... Otuz yıldır ne oluyorsa, o olacak. Bakınız... Ölme, öldürme işini biz seçmedik. Bunu, devletin kendisi seçti. Devlet ölme ve öldürme işinden vazgeçmeli. Dünyayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Dünya sorunlarını nasıl çözmüşse, “ey halkım, ey Kürtler gelin biz de böyle çözelim” demeli devlet. Bu ülke bir imparatorluğun bakiyesidir. Burası çok dilli, çok dinli bir topluluktur. Ama Cumhuriyet bunu inkâr etti! Türkiye, yerel yönetimler, medeni ve siyasi haklar ve anadil konularında altına imza attığı uluslararası sözleşmelerdeki çekincelerini kaldırsa... Sonuç ne olur? Demokratik özerkliğin içini büyük ölçüde doldurur. Bunlar çağdaş ve evrensel sözleşmelerdir. Bu sözleşmelerin kabulü, önemli bir başlangıç olur. Bu kabul, Türkiye'yi de rahatlatır, bizi de. Demokratik özerklik ilanı Türkiye'nin üniter devlet yapısı içinde bir barış formülasyondur. Bunun görülmesi lazım...
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
HALDUN 2013-09-18 16:29:58

SAĞ DUYULU OLMAK SABIRLI OLMAK LAZIM. BÖYLE DUYGUSUZ DÜŞÜNCESİZ BELLİ YERLERE HİZMET EDEN İNSANLARA FIRSAT VERMEMELİYİZ. DOĞRU OLANI BU İNSANALRI SEÇEN VATANDAŞLARIMIZA İYİLİK İLE SABIR İLE ANLATMALIYIZ. BUNLARIN KİMLERE HZMET ETİKLERİNİ AMAÇLARINI VE SONLARININ NE OLACAĞINI GÖRMELRİNİ ANLATMALIYZ. BU VATANIN HER KARIŞINDA HEPİMİZİN HAKI OLDUĞUNU, GEÇMİŞTEKİ BİLİNÇİLİ YAPILAN YANLIŞLARI KARŞILIKLI KONUŞMALI,YAZIŞMALIYIZ.

Avatar
seydihan sayar 2011-08-01 18:09:39

BU MEMLEKET KOLAY KAZANILMADI EY ONUN BUNU ÇOCUGU GELDE DE BİR DENEYİN BAKALIM

Avatar
hakan 2011-08-01 04:07:09

böyle yapan bölücülük yapan yorumlara kınıyorum biz türküyle kürdüyle bu coğrafyada yaşamış bir kardeşiz ben elbistanlı olarak ve TÜRK olarak bölünmeye karşıyız o insanlar sadece hayal kuruyor ve hayal kurmaya devam etsin bir gün onlara güzel cevabımızı kardeşce elele verecez biz yaşadıkca bir karış toprağmızı kimseye vermeyecez ve böldürmeyecez

Avatar
KahveciOğlu 2011-07-31 19:19:20

İhanetin Adını AÇILIM Koydu bunlar dedik ya Boşuna söylemedik bunu.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!!

Avatar
düsler vadisi 2011-07-31 12:06:30

Maraşın bir kısmı dediği bölge pazarcık, elbistan ve nurhak taraflarıdır.buralarda yoğun alevi-kürt nüfusu bulunur fakat burada BDP'ye karşı bir destek yoktur

Avatar
ahmet 2011-07-30 13:26:01

asımın nesli diyordum ya nesilmiş gerçek;İŞTE ÇİĞNETMEDİ NAMUSUNU ÇİĞNETMEYECEK.EY insanlıktan nasibini almamışnankörler gerekirse değil 13 tüm evlatlarımızı feda edriz de o bayrağı kalelerimizden indirmeyiz ezanımızı da dindirmeyiz.

Avatar
SİNAN 2011-07-29 11:48:04

BAŞKA YERDE ASLAN KESİLEN KAHRAMANMARAŞ'TA "İTİM" BİLE DİYEMEZ. LAFINIZI BUNA GÖRE KONUŞUN...

Avatar
AHMET 2011-07-28 16:27:38

Size kim öğretti ise onlar gelsin siz K.Maraş'ı ağzınıza almayın Bizi bilirler sizin dedeleriniz. Fransız mısın sen Bengi Yıldız çok şımardınız, değil K.Maraş Benim Yurdumun bir karış topraklarıları için gerekirse bir bukadar daha şehit verir ama asla ve asla toprak vermeyiz kafanızdan silin adam gibi yaşayın, aturun oturduğunuz yerde,haddinizi bilmesseniz bildirler ayagınızı denk alın yatağınızda rahat uyuyun bu nimetin kıymetini bilin yoksa bildirirler önce adam olun adam olmayanın devleti milleti olmaz bu vatan bize mezar olmadan düşmana gülizar olamaz .......

Avatar
MERT 2011-07-26 16:05:56

ULA USLU USLU OTURUN YERİNİZDE SİZLERİ DERHAL PSİKİYATRİYE DAVET EDİYORUM.KAHRAMANMARAŞ'IN DEĞİL BİR BÖLÜMÜNÜ BİR CM.Nİ BİLE SİZLERE VERMEYİZ.BUNU BİLİNDE ONA GÖRE AÇIKLAMA YAPIN İ..............

Avatar
Ökkeş 2011-07-26 15:27:35

adamı takdir etmek lazım aslında!Cesaretli laflar ediyor.Biz ne yapıyoruz adamın gıyabında atıp tutuyoruz.Zaten ne işe yararız ki! Kahramanlık ünvanını ecdat altı bizler değil.Tepki sadece buralarla sınırlı kalmamalı.Trabzon cad.yürüyüş yapalım desek kaç kişi gelirki.Şehitler için düzenlenen yürüyüşe bile aldırmadık!Ne kahramanlığı be.

Avatar
Hakan 2011-07-26 15:08:02

İyi kötü demeden hepsinden nefret ediyoruz artık bunların yüzüne yaa herro yaa merro bitisin artık şu terbiyesizlerle işimiz

Avatar
Ali 2011-07-26 14:30:17

Vermesse Mamut neylesin Sultan Mahmut.Gel ede ben sana verecek güzel bir kavaklı bahçe buldum,çoluk çocuk,eşiginen dostununan oturursunuz.Hainler

Avatar
ahmet 2011-07-26 14:07:26

hükümet bunları böyle konuşturuyoya. bu gidişnen apoyuda salarlar herhalde

Avatar
Ceyhun 2011-07-26 13:51:20

Sevinin işte. kürtler kardeşiniz değil mi? hep kardeşiz onlarda müslüman falan demiyor musunuz? alın size kardeşlik işte. yıllarca düğünleriniz evlerinizde kürtlerin şarkılarını dinlediniz. kürt şarkıcıları dinlediniz. kürtlerin uyduruk kültürüne yaklaştınız,kendi kültürünüzü bıraktınız. noldu şimdi? Artık aklınızı başınıza alın. kürtlere yavşamayı bırakın. bu ülke Atatürkün kurduğu TÜRK ülkesidir.

Avatar
selamii 2011-07-26 13:29:50

bunlar maraşıda katmışlar zamanında başlarına gelenleri ne çabuk unuttular resmen kaşınıyolar. bu memleketin ekmeğini yiyip ona ihanet eden birgün ekmeği yedigi yerden ...

Avatar
nrer 2011-07-26 12:56:29

lan pislikler gelinde alın kolaysa..kahramanmaraş ı şimdiye kadar kim alabilmiş ki siz kuş beyninizle buna kalkışıyorsunuz.yeter artık kendinizi kandırmayın.haber 46 yı da kınıyorum bu pisliklerin haberini yapıp onları havalara uçurduğu için..

EDİTÖR: HAber46 olmasaydı sen fikirlerini nasıl yazacaktın, cevabını nasıl verecektin.

Avatar
realist 2011-07-26 11:07:21

bunları böle konuşturan hükümet utansın şu günlerde iyice azıttılar yine meydanı boş buldular galiba bu somali şiliniyle bile beş para etmez insanları konuşturan taraf gazetesini de lanetliyorum siz israilin amerikanın piyonları hadi bi k.maraşa gelin de dünya kaç bucakmış gösterelim size en azından bir kaç mikrobu biz burda temizlerdik

Avatar
H.AHMET 2011-07-26 10:20:10

SİZİN BU SÖYLEDİKLERİNİZE K.MARAŞ TAKİ KÜRTLERİ BIRAK DİYARBAKIDAKİ ŞIRNAKTAKİ KÜRTLER BİLE İNANMIYOR.EMİNİM SİZDE İNANMIYORSUNUZ FAKAT ŞAHSİ MENFAATLERİNİZ İÇİN BUNLARI YAPIYORSUNUZ ÇAKALLAR

Avatar
Göksunluu 2011-07-26 10:12:37

Siz kimsiniz lann?? eğer yürek varsa gelin 4

Avatar
Eray 2011-07-26 09:50:54

Sen bu Kahramanlar diyarı Kahramanmaraş'tan bir tek çakıl taşı alamazsın bu şehrin insanı vatan hainlerini bu şehrin sınırından geçirmez bee.

Avatar
ARKE 2011-07-26 09:22:33

Hepiniz atıp tutuyorsunuz ben dahil.Bu köpekler gelirler istediklerini alırlar gıkımız çıkmaz.Çünkü toplum olarak sinmişiz. Biz Fenerin küme düşürülmesini beklerken elin adamı ne ile uğraşıyor görün artık.

Avatar
türkoğlu 2011-07-26 09:06:03

şu kepazeliğe bakın. bu işin vebali kimde? vebali taşıyanlar hala inat ve ısrarla hatada keramet arasın. birileri apaçık vatanın bölünmesinden bahsediyor, bizim millet kendini kandırmaya devam ediyor... maşallah nekadar demokratsınız...

Avatar
hanifii 2011-07-26 03:18:33

lan suratsız suratızı sizin varya.adam gimi oturak şu memleketin ekmeğini yiik demiler habire ihanet habire ediler

Avatar
edememmed 2011-07-26 03:11:58

gene kaşınisiz ha gene.senin gibileri biz kulamıznan dinlemik neremiznen dinediğimizi merak edersen o kulağını dayada kulaklarının pasını sileyim zırtoo maraşın bir kısmını alıcılarmış müsade etseler sana alacanı söylerdim amma yazdırmazlar şindi burda.g...mün kenarıda yıldır yıldır yananı

Avatar
Türküm 2011-07-26 02:15:46

bu işin sorumlusu akp derhal istifa etmeli ve milliyetciler işbaşına gelmeli bunlar nasıl konuşuyorlar görmeliler iş işten geçtikten sonra milliyetcileri çağırmayın artık şu akp yi istifa etmesi için ne gerekiyorsa yapılmalı yoksa başımıza daha çok işler açılacak bu adamlar nasıl bu kadar rahat konuşuyorlar kim konuşturuyor bunları herkes kendini sorgulamalı ve türklüğünü gözünün önüne almalı artık dur demeliyiz gerekirse mejlise de yürürüz sonra imralıya sonra neresi özerkse oraya da yürürüz

Avatar
gökhan 2011-07-26 01:53:19

maraş bize mezar olmadan düşmana gülzar olamaz!...maraşlım!...bir hamased destanı nakşedildi bağrına!...yurdumun aslanları öldü iman uğruna!...ruhlarda bayraklaşan Allah için savaştır!...bu şehitler diyarı işte bu yer MARAŞTIR!...

Avatar
hüseyin 2011-07-25 23:56:31

soyletene deyil söyleyene bakmak gerek adammı adam deyilmi???? bakalım marasin neresini almişlar deyil marası marasın havasını bile alamazlar????

Avatar
kürşat BAHADIR 2011-07-25 22:53:29

BU ERMENİ DÖLLERİNİ KALE ALANDA ŞUÇ.BUNLARIN DEDELERİ YEDİĞİ OSMANLI TOKADINI UNUTMAMIŞTIR.TÜRK MİLLETİNİN AYRANINI KABARTMAYIN.SİZİ İSRAİLDE KURTARAMAZ.NANKÖRLER

Avatar
MURAT YURURDURMAZ 2011-07-25 22:45:50

özerklik falan... çok hevesliyseler....defolup ırakın kuzey bölgelerinde isyteye bilir'ler....
ama bir şart'la....; onun'da diyetini ödeyerek tabi...
bu diyet..;
önce aponun idamı.. ardından'da..; ırakın kuzeyindeki petrol bölgelerini muahafaqza etmeleri ve her yıl belirlenecek miktara olmalıdır.... özerkliği ancak bu şekilde..; ve ırakın kuzey bölgelerinde yerleştikleri zman ..; belki düşünebiliriz....
ama TÜRKİYEDE ÖZERKLİK İSTİYORUM DEMEK.....
....
YAV ADAMA KIÇIYLA GÜLERLE YAV.....

Avatar
mert 2011-07-25 22:16:19

siz varya degil KAHRAMANMARAŞ gibi bir yeri KÜRDİSTAN DEVLATİNİ sınırlarına almak,siz DİYARBAKIR'ı bile sayamazsınız ki,sizin gibi lerin işleri güçleri memleketi ayaga kaldırmak ama şunu unutmayınki KAHRAMANMARAŞ 'gibi bir yeri sakın ha sakın ayaga kaldırmayın sonra pişman olursunuz 1978 yıllarını hatırlatalım tabii ki hatırlayanlara.

Avatar
Byraktar-46 2011-07-25 21:48:55

Ben bu blok'un varya gelmişiyle geleceğini aynı torbaya koyarım anasıyla babasını çagırır anasını babasına emanet ederim ki kötü yola düşen bu çoçukların ana sütünün hakkını vermediği hayatın yaşamaya değer olmadığını ifade ederim sülalerini sevdiklerim ya .. yazık ya sizi insan yerine koyan nufus müdürlüğüne .

Avatar
yılmaz 2011-07-25 21:07:59

hadi bölün bölebi,liyorsanız.l*n k*p*k vergi verme yardım iste ad* yok bu kadar ad*lik. anan o kadar güzel mi senin? doğru gençliğinde öle idi ama artık kocadı....i...

Avatar
sütçü imam 2011-07-25 20:10:46

böyle insanların Kahramanmarasımızı ağzına almasından canım acıyor, dedelerimizin kemikleri sızlıyor. Tüm Kahramanmaraslıları bu adamı protesto etmeye davet ediyorum. özerklik lafını edeceğin son yer Kahramanmaraştır hem de her cm2si için

Avatar
gökhan 2011-07-25 19:57:33

sen sınırları çizmeye ananı alda gel tamam mı aslanların oldugu yerde çakallar gezemez

Avatar
memiş 2011-07-25 19:51:22

ya sizlerden bıktıkk burdan t.c cumhurbaskanına basbakanına genel kurmay baskanına seslenıyorum.ya sunları susturun.knusmasın mılletın sabrı kalmadı bunlara cok kotu seyler olur.sayın basbakan sivastaki yuruyus yapan özalhareket polislerine mudurune bozkurt yuruyusu yaptı dıye slogan atdı dıye acıga aldın bu polis müdürünü parcalayaktın.bu knusan sözde kurdıstan devletı kurmak isteyenleri ne yapacamn coookk merak edıyımmmm.kim bunlar cakalar ama biizm bi farkımız var.biz bozkurtlarız.kim bunlar bozkurtlar.

Avatar
GARİP YOLCU 2011-07-25 18:32:47

SİZLERE MARAŞI VERMEMİZ İÇİN
BİZLERİN DELİ OLMASI GEREK
EĞER ALMAK İSTİYORSANIZ
ÖNCE MECLİSİ TAMAMEN ELE GEÇİRİNİZ ONDAN SONRA DÜŞÜN
NE AKILA BÖYLE KONUŞMA YAPIYORSUNUZ
AKLINIZ YOK SANIRIM SİZ ZATEN BÖLMEK İÇİN UĞRAŞIYORSUNUZ AMA HAVA DEYİL HAAYL ALIRSINIZ

Avatar
46mırro 2011-07-25 18:19:04

Siz qeLinde Bunu yiyosa elbistanda yapın :D neremle gülüom anlatamam :D:D:D:D:D

Avatar
ŞIHMAD 2011-07-25 17:12:33

ARKADAŞ SENİN O DEDİĞİN MARAŞ KIBRISTA GİT ORAYA NE ÇİZİYORSAN ÇİZ.BURASI KAHRAMANMARAŞ ÖNCE ÇİZMEYİ DÜŞÜNDÜĞÜN YERİN ADINI ÖĞREN.BU ÜNVAN TÜRKÜYLE KÜRDÜYLE ALEVİSİYLE LAZI ÇERKEZİYLE OMUZ OMUZA VEREREK ALINDI.SENİN GİBİ İSRAİL MAŞALARINA BIRAK ÇİZMEYİ ADINI AĞZINA ALMAK BİLE DÜŞMEZ.TEK DERDİNİZ MİLLETİ BİRBİRİNE DÜŞÜRMEK...

Avatar
aslanbey 2011-07-25 16:34:57

Dersimde de demokratik özerklik için mi ayaklandılar acaba?Diyelim özerklik verildi bağımsızlık isterlerseki sitiyolar

Avatar
46 2011-07-25 16:14:55

İt ürür kervan yürür.Haber olarak yayınlaması bile yanlış.Tipine bakın söylediklerine kendi inanıyor mu ?:):)

Avatar
46arif 2011-07-25 16:11:28

ananıda al gel bölerken tm çocuk

Avatar
acarturk1299 2011-07-25 16:09:53

rte kıbrıs'ta maymala çalacağına türkiye'deki çakalları sustur.

Avatar
onur yılmaz 2011-07-25 16:06:26

:)))))) neremle guldugumu soylemeyeyım:)))

Avatar
Ahmet Hüdai ULUTÜRK 2011-07-25 15:55:37

Sen o özerkliği gel de Elbistan da ilan et.Maraşın bir kısmı dediğin yere bir gel bakalım gelebiliyor musun görelim gel de burada bağımsızlığını ilan et bakalım.Diyarbakırdan konuşana kimse karışmaz buraya gel ,sen buraya gel.

Avatar
Turk Evladi 2011-07-25 15:19:00

Allah topunuzun tez gunde belasini versin!.Anadoluya kurdistan diyen,dedirten bu basligi atanlara da yaziklar olsun.

Avatar
KÜRŞAT46 2011-07-25 14:40:26

Aç tavuk kendini buğday ambarında gördüm sanırmış. Bu ülkenin bedeli şehit kanıdır. Bedeli öder alırsın gücün yeterse. Ama seni böyle konuşturan zihniyete yazıklar olsun. Bu sözlere göz yummak en az bunlar kadar suça ortak olmak demektir.
ey millet algıla artık bunları.
Üzerindeki ölü toprağını at artık

Avatar
mehmet 2011-07-25 14:27:43

lan bu maraşa kürdistan kuracak adamın ben taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ........................... erkek olan gelip kurar maraş sınırlarına yaklaşmayın fransızlar gibi olmasın sonunuz

Avatar
kirisci 2011-07-25 14:01:59

ALLAH BELANIZI VERSİN.

Avatar
Fazlı Ali Bahar 2011-07-25 13:09:21

Bu adam saçmalıyor. Saçmalayan bir insancıkla röportaj yapılması ayrı bir saçmalık. Taraf Gazetesi saçmalayı iyi bilir.Kısacası bu haberin kaale alınacak tarafı yok. Bir tarafta saçmalayn Bengi adında bir insancık, diğer tarafta saçmalayan Taraf Gazetesi. Dürün gitsin Taraf Gazetesini, Bengi'yi de atın tımarhaneye.Sorun kalmaz.

Avatar
JCM 2011-07-25 12:48:15

Gelin MARAŞ' a da görün bakalım bi kısmını mı alıyorsunuz yoksa biz sizin kellenizi mi alıyoruz... Delikanlı olan mertçe gelir! Maraş sahipsiz değildir hiç bir zamanda sahipsiz kalmamıştır kalmayacaktır.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126