Öznur Çalık: Devletimin kürtlere karşı yaptığı zulüm için özür diliyorum

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, "Dersim'de yaşanan katliamlar için özür dilerken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da devletin geçmiş dönemlerde Kürtlere yapmış olduğu zulüm için de özür diliyorum" dedi.

Öznur Çalık: Devletimin kürtlere karşı yaptığı zulüm için özür diliyorum

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, "Dersim'de yaşanan katliamlar için özür dilerken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da devletin geçmiş dönemlerde Kürtlere yapmış olduğu zulüm için de özür diliyorum" dedi.

17 Kasım 2014 Pazartesi 16:04
Öznur Çalık: Devletimin kürtlere karşı yaptığı zulüm için özür diliyorum
Çalık, Malatya Gazeteciler ve Televizyoncular Cemiyeti Başkanı Mikail Pelit'i ziyaretinde gazetecilere yaptığı açıklamada, uluslararası arenada artık gündem belirleyen ülke olan Türkiye'nin, G 20'nin dönem başkanlığını yürüteceğini söyledi.

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun G 20'nin dönem lideri olarak yaptığı konuşmada, az gelişmiş ülkelere yapılacak destekler ve oralarda yaratılacak katma değere vurgu yaptığını dile getiren Çalık, "Bu da bir kez daha Türkiye'nin mağdurun, mazlumun yanında olduğunun en önemli göstergesidir" dedi.

Çözüm sürecine dikkati çeken Çalık, "Tüm Türkiye'yi dolaşıyoruz. Karadeniz, Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgelerini dolaştık ve bütün vatandaşlarımızın söylemiş olduğu şey; 'çözüm süreci devam etmeli.' Kürt'ün Türk'e, Türk'ün Kürt'e, Alevi'nin Sünni'ye, Sünni'nin Alevi'ye ya da Müslüman'ın gayri müslime herhangi bir şekilde üstünlüğü söz konusu değildir. Kardeşin kardeşe kırdırılmasına da kesinlikle son verilmelidir. Sivil toplum örgütlerimizden ve vatandaşlarımızdan çok net bir şekilde bunu işitiyoruz" diye konuştu.

Çalık, çözüm süreciyle Türkiye'nin önündeki en önemli engelin aşılacağını, buna sekte vurmak isteyen insanlara izin vermeyeceklerini kaydetti.

Çözüm sürecinin kamu düzeninin alternatifi olmayacağını vurgulayan Çalık, "Çözüm süreci geliyor diye insanlar, ellerinde silahlarla, molotofkokteyliyle, yüzlerini poşularla bağlayarak ortalıkta dolaşıp yakıp yıkmayacaklar" ifadesini kullandı.

Bir gazetecinin bedelli askerliğin eşitsizlik olarak algılandığını ifade ederek görüşlerini sorması üzerine Çalık, "Gençlerimizin bu konuda çok yoğun talepleri var. Bedelli askerlik isteniyor. Bu konuda benim kanaatim de gençlerimizle beraber. Bedelli askerlik çıkmalı diye düşünüyorum" yanıtını verdi.

Bir gazetecinin dün Dersim olayları nedeniyle dilediği özrü partisi adına yapıp yapmadığını sorması üzerine Çalık, şöyle devam etti:

"Bir siyasi parti düşünün ki geçmişini inkar etsin. CHP, bu konuda 1937 yılında yaşanan Dersim katliamını, katliam olarak kabul etmez. 13 bin insanın öldürülmesi, 12 bin insanın sürülmesi, bunları yok sayar. Genel Başkan Yardımcısı kalkıyor, 'Dersim'de yaşananlardan dolayı ben özür diliyorum' diyor ve akabinde diğer başkan yardımcıları ya da sorumlu milletvekili arkadaşları, Kemal Kılıçdaroğlu dahil olmak üzere, 'bu yapılan açıklama doğru değildir, yanlıştır' diyor. CHP kendi içerisinde iktidar olma mücadelesi verirken, kendi içerisinde amipler gibi çoğalıp, yeni partiler oluştururken Türkiye'nin gerçeklerini, geçmiş tarihte yaşanan acıları görmezden geliyor. Kendi içlerinden bir arkadaşlarının yapmış olduğu bir tespit, bir değerlendirme ve o gün devletin yapmış olduğu hata için, o dönem hükümetin başında bulunan Cumhuriyet Halk Parti'li yöneticilerin yapmış olduğu hata için bir özür dilemeyi çok görüyor."

- "Hiç kimsenin geçmişi yok sayma hakkı yok"

Türkiye'de yaşanan bütün acıları herkesin görmesi gerektiğini bildiren Çalık, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Dersim'de yaşanan katliamlar için özür dilerken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da devletin geçmiş dönemlerde Kürtlere yapmış olduğu zulüm için de özür diliyorum. AK Parti'de yönetim kademesinde olan bir kişi olarak söylüyorum. Geçmişte Kürtlere yapılan zulümleri, bölgesel, sadece güvenlik tedbirleriyle ilgili olarak yaşatılan sıkıntıları, insanlara yedirilen hayvan pisliklerini bugün sadece cümlelerle dile getiriyoruz ve o gün geçmişi yok sayıyoruz. Hiç kimsenin geçmişi yok sayma hakkı yok. Biz dünü hatırlayarak, bugünü yaşayarak yarını inşa etmek istiyoruz. Dün yaşadığımız sıkıntılar, üzüntüler, acılar ne varsa ben Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak o acılardan hepimizin ders çıkarması gerektiğini düşünüyorum. Dersim'den de ders çıkarılmalı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da yaşanan problemlerden de ders çıkarılmalı."

Öznur Çalık, Alevi Sünni kardeşliğinin tesisi için Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun çok önemli bir çalışma başlattığını, yaşanan acıların farkında olduklarını ancak CHP'nin bunun farkında olmadığını sözlerine ekledi.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
azat zencir 2014-11-27 07:48:25

kürt türk kardeşdir bu hainler kalleştir
ülkemizi vatanımızı 3üç beş kuruşa satıyorlar ondan sonra yok dersim yok maraş yoksivas diyerek milleti avutup vatanı savaşla degil parayla masa başında parca parca satıyorlar
uyun türk milleti bu vatan bizim onların degil

Avatar
hayaldi 2014-11-26 18:58:04

öcalandan da dile madem kaptırmışken kendini. ama suç senin değil

Avatar
özgür 2014-11-24 11:40:29

sen kimsinki devlet adına özür diliyorsun. eğer bu milletten özür dilemek istiyorsan 12-25 aralık soygunu için özür dile. bu milleti, bu devleti nasıl soyduğunuz için çıkıp özür dile. sen tarihçimisinki çıkıp fetva veriyorsun. eczacıdan tarih öğrenecek değiliz.

Avatar
cafer 2014-11-23 19:27:58

kürt kardeşlerimize ohainliği yapanlar senin gimi düşünenler

Avatar
AHMET33 2014-11-22 10:52:29

SENİN GİBİLER UZAYDA YAŞADIĞI İÇİN KÜRTLERE D.BAKIR CEZAEVİNDE YAPILAN ZULÜM.Ü GÖREMEZ.BİR ANNE OĞLUYLA BİLMEDİĞİ BİR DİL İLE TÜRKÇE İLE ZORLA KONUŞTURULDU YILLARCA . AMA SENİN GİBİLER YİNEDE GÖREMEZ

Avatar
edemaş 2014-11-21 14:37:10

Peki Güneydoğuda askerimize,polisimize,öğretmen ve nice devlet memurlarına yaptıklarından dolayı bölücüler de özür dileyecek mi ? Yani sözün kısası zeki müren de bizi görecek mi?

Avatar
kadir 2014-11-20 19:07:49

kürtlere bu ülkede nezaman zülüm yapılmışki onları yapanlar vatan haini

Avatar
yalan mı 2014-11-19 14:30:03

İlber Hocam diyor ya: çok cahilsin, keşke ölsen!!!!

Avatar
xsxs 2014-11-19 14:29:10

siz kimsiniz de devlet adına özür diliyorsunuz ayrıca niçin özür diliyorsunuz..kaç tane şehit verdi bu ülke..kaç insanın canı yandı yüreği yandı..daha on gün önce astsubayımızı haince şehit ettiler..resmen alay ediyorsunuz Türk milletinin acılarıyla..herşey para değil..her şey makam mevki değil..insanlığınızı üç kuruşa satmayın böyle..çünkü gün gelir hesabını elbette verirsiniz..

Avatar
ömer ipek 2014-11-18 13:13:52

türkiye cumhuriyetini düşürdügünüz duruma bir bakın yazız ben bunları okurken kendim den unanıyorun bizi bunlarmı yönetiyordiye munların hesabını sordukların da kimden özür dileyecek ler acaba cok merak ediyorum

Avatar
kim adına diliyorsun sen ? 2014-11-18 12:43:17

oy için neler yapılıyor ya. gerekirse özür de dilenir ama sizinki kaz gelecek yerden devleti satmak. koskoca devletin onuruyla oynamaz ya yapmayın. herkes gelip geçici gfani dünya. bunun vebalinin altından kalkamazsınız. insanlar sizin yüzünüzden düşman oldu. nefret tohumları saçıyorsunuz. ağzınız aldığınız elinizi attığınız her ülke kana bulanıyor.

Avatar
mustafa 2014-11-18 11:50:35

kürtlerde bize yaptıkları zulüm ve katliamlar için özür dileyeceklermi? ey hükümet taviz üstüne taviz yetmedimi bunlara tanıdığınız ayrıcalık kendi vatandaşını hiçe sayan bir hükümet oldunuz 1. sınıf vatandaşınız kürtler 2. sınıf vatandaşınız suriyeliler 3. sınıf vatandaşınız biz türkler olduk ama bu kürtlerin ve suriyelilerin tüm masraflarını biz türklerden almasını iyi biliyorsunuz... hakkım varsa haram olsun sayın hükümet yetkilileri o yediğiniz haramlarda sizlerden evlatlarınızdan ve torunlarınızdan cıksın...

Avatar
delilail 2014-11-18 11:22:38

bunlar kaybettikleri oyları özürdilediklerinden toplamayı umuyorlar

Avatar
APO 2014-11-18 10:42:06

Bir AKP li çıkıpta güneydoğuda katledilen 30.000 türk asker,polis ve diğer vatandaşlarımızdan ve ailelerinden özür dilesin ! Gidip bebek katili APO nun önüne yatmakla devlet yönetilmez !!

Avatar
KÜRŞAT46 2014-11-18 10:37:37

Siyaset uğruna devlet onuru rencide edilmez.
Dersimde devlet özür dilememeli. Sinsi emellere alet olanlar devletten ve TÜRK MİLLETİnden özür dilemeli

Avatar
ASIM 2014-11-18 09:15:53

ASIL KÜRTLER TÜRKLERE VE BU KADAR İNSANA YAŞATTIKLARI ACI VE KEDER İÇİN TÜRKLERDEN ÖZÜR DİLEMELİ KINIYORUM ÖZNÜR HANIMI HEM DEVLETİ SÖMÜRSÜNLER HER ŞEYİ DEVLETTEN BEKLESİNLER ÇALIŞMA YOK TERÖR ÇOK GEÇ BUNLARI GİTSİN BATIDAKİ İLLERDE YAŞAYANLARA BAKSINLAR ONDAN SONRA KONUŞSUNLAR SÖMÜREN KÜRTLER ÇALIŞAN TÜRKLER..........

Avatar
Ahmet Solak 2014-11-18 09:11:41

Bu aralar özür dileyen dileyene. Özür dilemek o işi bir daha yapmamak manasına gelir. Bu güne kadar kesintisiz zulme uğrayan dindarlardan özür dileyen çıkacak mı?

Avatar
çağrı 2014-11-18 09:00:22

sen kimsin ki büyük türk devleti adına özür diliyorsun haddinizi bilin türk kimseden özür dilemez hükümetsen hükümet olarak yalakalık yap

Avatar
Sezin K 2014-11-18 08:51:17

Vatan haini bunlar.Sırtından vurulan çocuklarımız masum,suçlu biziz.Ama size oy veren cahillerle ugraşamadık.Cahillere teslim.

Avatar
true dedective 2014-11-18 08:29:08

ya Allah aşkına devlet ne zulüm yapmış bu insanlara siz ne dediğinizi bile bilmiyorsunuz..asıl ülkeyi bu hale getirdiğiniz için özür dileyin..öcalan canavarını muhatap alarak şehitlerimizi hiçe saydığınız için özür dileyin..muhalif diye ışidi desteklediğiniz ülkemizi militan yuvasına döndürdüğünüz için özür dileyin..bakanların yediği milyon dolar rüşvetler için özür dileyin..zafer beyin saati için özür dileyin..her şeyi göz ardı edebilecek yapınız olduğu için özür dileyin...kürt vatandaşı ile pkk yı ayırt edemediğiniz ve bir tuttuğunuz için özür dileyin..

Avatar
mitçi 2014-11-17 23:09:43

senin sucun yok bacım sana oy veren lerde akıl yokki...

Avatar
öksüz 2014-11-17 22:54:58

Bu Devlet içinde kümeleşen beyazlar yalnız Kürt'lere değil TÜRK'lerede aynı zulümü yapmışlardır.Ve bu zulümü yapanların içinde bir tane Müslüman TÜRK de yoktur.Devlet adına özür dilenecekse bu sadece Kürt'ler için değil,tüm zulme uğramış kişiler için olmalı.Özürü illaki Kürt'ler,Aleviler,Ermeniler vs beklerken sanki zulmü yapan Biz Müslüman TÜRK'lermiş gibi bir durum oluşturulmaya çalışılıyor.Ben ve benim dedelerim kimseye zulüm yapmadığı için kimseden özür dilemediğim gibi dedelerime ve devamında bana yapılan zulümden dolayı özür bekliyorum.

Avatar
kartal 2014-11-17 22:25:17

yuh olsun sizlere...

Avatar
Oyuna gel(me) 2014-11-17 20:47:15

Açılım senaryosunun bir başka perdesi oynanıyor. Önce milleti gevşettiniz, umursamaz hale getirdiniz. Şimdi asıl oyununuzu oynamaya başladınız. 4 T planını (Tanıtım, Tanınma, Tazminat ve Toprak) uygulamaya koyuyorsunuz yavaş yavaş. Suç sizde değil, bizim cahillerde.

Avatar
isyan eden maraslı 2014-11-17 20:43:53

yazık yazık oy ıcın şerefınıde satar bu adiler bizim askerimiz polisimiz vurulan ögretmen ailelerinden kim özür dileyecek aşagılıklar sizler pkk dan daha beter bi örgütsünüz sinsi sinsi boluyosunuz ulkeyi

Avatar
Ne günlere kaldık. 2014-11-17 19:55:59

elektirik parası, vergi, su parası istedikleri içinde özür dileseler tam olacak

Avatar
AKPli 2014-11-17 17:53:57

ŞEHİT AİLELERİNDEN DE ÖZÜR DİLEYİN KONU KAPANSIN SAYIN AKP YETKİLİLERİ

Avatar
Nejdet Şahin 2014-11-17 17:31:57

Şehit ailelerinden,suçsuzca katledilen öğretmenlerden,sadece memlekete hizmet etmek için gidip te yaralanıp sakat kalan insanlarımızdan kim nasıl özür dileyecek.

Avatar
ÖMER46 2014-11-17 16:15:11

ULAN YETER ARTIK SİZİN YAPTIGINIZ. SİZ HANGİ ZULUMDEN BAHSEDİYORSUNUZ. ASKERLERİMİZİ ÖLDÜREN DİYARBAKIRI KUŞATAN. BİNGÖLÜ KUŞATAN YÜZLERCE ASKERİMİZİ ÖLDÜREN BİR BAŞIBOŞLAR İÇİN SİZİN GİBİ MÜZAKERE YAPMAYARAK GEREKENİ YAPAN BİRİ İÇİN ÖZÜR DİLENMEZ. TEBRİK EDİLİR TEBRİK. İYİCE SAÇMALADINIZ.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126

banner191