Kahramanmaraş için hafif raylı sistem uygun mu?

Kahramanmaraş'ın ulaşım sorununu çözmek için düşünülen hafif raylı sistem sizce uygun bir çözüm müdür?

Kahramanmaraş için hafif raylı sistem uygun mu?

Kahramanmaraş'ın ulaşım sorununu çözmek için düşünülen hafif raylı sistem sizce uygun bir çözüm müdür?

23 Ekim 2014 Perşembe 10:44
Kahramanmaraş için hafif raylı sistem uygun mu?
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç orta vadede Kahramanmaraş'ın ulaşım sorununa çözüm olacak hafif raylı sistemi gerçekleştireceklerini söyledi.

Haber46 olarak uygulamaya başlanmadan önce planlamaya katkı yapacak görüşlerinizi paylaşmanızı bekliyoruz.

Kahramanmaraş'ın coğrafi yapısı, yol genişliği vs. hafif raylı sisteme uygun mudur? Hafif raylı sisteme alternatif çözüm önerileriniz var mı? Görüşlerinizi yazın yayınlayalım.

Kahramanmaraş'ın ulaşım sorununa siz de katkıda bulunun.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
gül 2014-10-26 19:01:49

bu başkanı nasıl seçtiniz ya, adam şehrin girişine palmiye ağaçları dikmiş öldüm gülmekten

Avatar
ferhat y. 2014-10-25 17:16:25

çindeki gibi havadan yaparsa neden olmnasın coğrafi yapı olarak maraş uygun depil çünkü hafif raylı sistem yokuş çıkamaz yokuş olmayan bölge varmı maraşta.

Avatar
HACI ÖKKEŞ 2014-10-25 14:30:00

bu yorumları okuyupta yüzü kızaran yetkili varmı acaba HARAM OLSUNNN.....

Avatar
rahmi 2014-10-24 18:04:44

haydi başkanım ne yapacaksan bir an önce yap 20 yıldır şehri siz(akp zihniyeti) yönetiyorsunuz bir icraatınız yok daha 100 yıl mı bekleyeceğiz,

Avatar
ÖKKEŞ 2014-10-24 12:09:34

PROJELERİM HAZIR DİYORDUN SAYIN BAŞKANIM
Sayın başkanım maraşın coğrafyası hafif raylı sisteme uygun değil, yoları dar, trafiği dahada karmaşık hale getirirsin, metro olabilir onunda maliyeti çok yüksek olur altından kalkamazsınız diye düşünüyorum. Önce Özel halk otobüsleriyle dolmuşları birleştir HAVUZ SİSTEMİ YAP rekabeti ortadan kaldır, bazı bölgelere akşamdan sonra otobüs dolmuş çalışmıyor bunu düzenle, akıllı kart durak sistemi vb. düzenlemeleri yap rekabet ortadan kalkacağı için otobüs dolmuş şoförleri aralarında müşteri kapma yarışı olmayacağı için tehlikeli ve hızlı araç kullanmayacak,

Avatar
KÜRŞAT46 2014-10-24 09:52:23

Korkarım bu günkünden beter olur.
birde ana artellerden geçecek yer mi var ki raylı sisteme geçilecek
Herhalde apartmanları inçle geriye çekecekler yolları genişletecekler ya da zade arsalarına zarar gelmesin diye yollar yılanvari olacak

Avatar
çok uygunur başakanım 2014-10-24 09:21:31

çok uygundur başakanım

Avatar
K.marslı 2014-10-24 08:36:37

Maraş için Dev Proje Olur tabikide Hem Ulaşım Kolaylaşır Hem trafik rahatlar

Avatar
Sait KALLİ 2014-10-24 07:06:38

Bence Uygun değil Yollar taşıtlara yetmemkte ve arazının engebeli olması engel.Kısmı duz olan alanlarda yapılabılır ancak yollar kucuk istimlak edilerek belki çözüm yapılabılır

Avatar
Muhammed emin 2014-10-23 22:51:41

Diğer büyük şehirlerde hep hafif raylı sistem var hemde teknolojik acısından biraz daha ilerlemiş oluruz.

Avatar
dere pazarı 2014-10-23 22:47:28

raysız da seviyorum KAHRAMAN ŞEHRİMİ havasına,suyuna,taşına,toparağına....

Avatar
dere pazarı 2014-10-23 22:44:55

keşke yapılasada yüzümüz gülse gülen yüzüm gülmez oldu

Avatar
dere pazarı 2014-10-23 22:44:18

dere pazarına yaparlar artık ora bittide bi bunlar kaldı tefirik,hafif raylı sistem merkez otobüs durağı havalimanı

Avatar
Ali 2014-10-23 22:29:25

Goç gimi dolmuşlarımız var ya trenin ne gereaaa var.

Avatar
göksel 2014-10-23 22:28:31

bence hemen yapılması lazım çünkü kahramanmaraş trafigi gittikçe yogunlaşıyor

Avatar
rüstem nurhak 2014-10-23 22:05:56

ben öyle düşünmüyorum neden olmasın maraşımızın neyi eksik diyer illerden bizimde olsun güzargah belirlemek migerekiyor işde sana güzergah hasancıklı binevler haste pınarbaşı dulkadiroglu dogukent ordan sanayi bahceli evler kıprıs meydanı orman dayresi avşar kampüsü hasancıklı işde size güzargah

Avatar
ali 2014-10-23 21:27:55

cok güzel olur güzergahı üngüt(adliye)şekerdere ,çarşı,belediye,olursa daha iyi olur

Avatar
ZAMKROK 2014-10-23 21:07:40

ELBETTE OLUR BUDA LAFMI UYGUN MU HASANCIK KILAVUZLU BARAJI KOPRÜSÜ UNGUT TEKEREK CARSI DOĞUKENT SANAYİ HASTANE GÜZERGAHI SÜPER MARAŞ İÇİN DEV PROJE

Avatar
pıt pıt 2014-10-23 20:09:55

ben onay verdim UYGUNDUR :P

Avatar
abidin okkeş 2014-10-23 18:55:49

maraş düz biyer değil olmadığı için uygun değidir teleferik yapsınlar ahır dağına :=)

Avatar
abidin okkeş 2014-10-23 18:54:16

maraşta ulaşım o kadar problem değilki ben biyerden bi yerer en fazala 20dak arabayla ,50 dak otobüsle gdyorum

Avatar
hacı 2014-10-23 17:46:10

birde şunu belirtelim,ciddi ciddi gidilsin kayseri,konya,gaziantep,malatya,istanbul,ankara gibi belediyelerden uygulamak üzere fikir alınsın çok faydası olur umarım.

Avatar
hacı 2014-10-23 17:43:49

uygundur tabi ki ama çok iş çıkar,altyapı yetersiz gibi sanki.

Avatar
şehri okuyan 2014-10-23 17:43:03

yaa sayın editör böyle soru sormanız çok yanlış siz hiç diğer ülkeleri incelemiyorsunuz herhalde okadar zor coğrafyalı yerlerde raylı sistem varki bence önce bunları araştırıp sonra bu sorunun gerekliliğini tartışmalı ayrıca bu maraşın güzide halkı her türlü yeniliği hak ediyor

Avatar
Murat kekilli 2014-10-23 17:34:19

Geç bile alınmıs bile karar cevre illerden 20 yıl geride kaldık Biran önce yapılması kahramanmaraşın merkezi trafiğini rahatlatacaktır

Avatar
46 2014-10-23 17:33:17

hafif raylı sistem yolu yapılabilcek cadde varmıymış k.maraşta????

Avatar
seyhan taş 2014-10-23 17:16:43

Bence, mevcut alışkanlıklarımız değişmeden ve altyapımız daha güçlü hale gelmeden raylı sistem çözüm olmaz. Raylı sistem yeraltından olduğunda mevcut trafiğe alternatif olabilir. aksi halde antep ve kayseri tecrübelerinin tekrarı olur. Kısa vadede tıkanan arterlere alternatif yollar üretelim ki 3 yıl sonra trafik bir çileye dönüşmesin. Sümbüllü yol u çok m antıklı. Bir de allah aşkına bu Trabzon caddesini ya trafiğe kapatalım ya da pastaneleri o caddeden kaldıralım. Bu görüntü dışardan gelenleri güldürür.

Avatar
mehmet 2014-10-23 17:15:06

raylı sistem ile şekerdere yokuşu çıkılmaz.şehrin batıya aktığını düşünürsek.batı çevreyolu(kayseri yolu)orta refüjden üniversite bağlantı olabilir.oradan binevleri düşünelim:orda da rampa mevcut.
elde ne kaldı,ulucami-üniversite kaldı.yani şehiriçi olabilir,yeni sanayi kullanılabilir,

başka da verim olur mu?

Avatar
ALİ SEZER 2014-10-23 17:08:10

DÜŞÜNMEK BİLE GÜZEL

Avatar
hanifi tosun 2014-10-23 16:12:33

bence uygundur raylı tiren kahramanmaraşa hem kazalar azalır hemde ulaşım çabuklaşır bencede uygundurr binevlerden çarşıya ve orman dairesinden çarşıya dogkentende çarşıya sanayidende çarşıya olmalıdır bu raylı tiren en çok önemli yerlerde olması ve ulaşımın çok sık kullanıldıgı yere uygulanmasını tavsiye ederim raylı tirenin sayın büyük şehir belediye başkanı fatih mehmet erkoç başkanımıza bu raylı tireni ulaşıma saglarsa başkanımıza çok tetekkür ederiz kahramanmaraş halkı olarak

Avatar
olcay 2014-10-23 15:44:33

neden uzun vade değil de, orta vade de düşünülür.sebebini öğrenebilirmiyiz?

Avatar
mahmut 2014-10-23 15:00:06

alt yapı çalışması yapılmadan yapılırsa bunun rezilligini yine halk çeker

Avatar
KADİR ATASAYAR 2014-10-23 14:23:52

MERHABA, VİZYONU SINIR TANIMAYAN BELEDİYELER VAR BU ÜLKEDE, KONYA, KAYSERİ GİBİ BÜYÜKŞEHİRLERİ ÖRNEK ALMALI KAHRAMANMARAŞ, İSTANBUL ÇOĞRAFİ KONUM OLARAK DAHA ZOR AMA YETER Kİ İSTENSİN YAPILMAYACAK BİR ŞEY YOK. LAFA GELİNCE BİZ GEMİLERİ KARADAN YÜRÜTEN NESLİN TORUNLARIYIZ DİYORUZ AMA İCRATA GELİNCE YOK ALTTAN DERE AKIYOR YOK RAMPA VB UYDURMA KAÇIŞLAR... KESİNLİKLE YENİ ŞEHİR HASTANESİNDEN BAŞLAYARAK MADALYA KAVŞAĞINDAN ULU CAMİ ŞEKER DERE ÜNGÜT HATTINDA GEREK YER ALTINDA GEREK HAVADA GEREK YER YÜZÜNDE RAYLI SİSTEM KURULMALI... ÇOĞRAFİ KONUM ÖZELLİĞİ İLE TELEFERİK HATLARI YAPILMALI .

Avatar
Mücahit 2014-10-23 14:11:30

Bir Kahramanmaraşlı olarak ulaşımın zor olduğunu hepimiz biliyoruz tüm otobüsler bir yerden geçiyor ana hat üerinden gidersede çok zor olacak bir durum zaten yollar dar o şekilde daha dar olur şahsi araçlar için daha sıkıntılı halegelir en iyisi projenin çizilip halka sunulmasıdır.

Avatar
nurullah çırak 2014-10-23 13:49:23

bence uygun dur en azından üngüt şekerdere çarşı belediye şeyhadil doğukent istikameti olursada güzel olur memleketimizin istanbuldan ankaradan neyi eksik istiyoruz ne gerekiyorsa yapılsın.... lütfen :D

Avatar
cenk 2014-10-23 12:30:54

tekrar istemezuk! akımının hortladığını görüyor gibiyim. Neden olmasın bal gibi de olur.

Avatar
faruk 2014-10-23 11:58:54

mahalle mahalle,sokak sokak, apartman netrafında ha bire kıvırmazlar ise...ana arterlerde akıcı bir sistemde yapılabilirse faydalı olabilir,tersi ızdırabın ta kendisidir.

Avatar
SAMET 2014-10-23 11:52:14

BENCE ÇOK GÜZEL Bİ UYGULAMA OLUR ULAŞIM SORUNUMUZU Bİ NEBZE OLSUN RAHATLATMIŞ OLUR..

Avatar
dulkadiroğlu 2014-10-23 11:42:09

Bu işin uzmanlarına bu soru sorularak onlardan alınacak cevaba göre uygulama yapılması daha iyi olmaz mı?

Avatar
MEHMET 2014-10-23 11:40:13

K MARAŞIMIZIN O KADAR SORUNLARI VARKİ ANLATAMAM.ARTIK BENİM ÜMİDİM KALMADI VEKİLLERİMİZE VEDE BELEDİYE BAŞKANLARIMIZA. ÇÜNKÜ 3 ARABA ALIP ŞEHRİN TRAFİĞİNİ ALTÜST EDİYORLAR ZATEN TRAFİK SORUNLU ARABA GEZDİRMELERİ MORELİMİ DAHA ÇOK BOZUYOR.

Avatar
mehmet ata 2014-10-23 11:30:36

bu hafif raylı sistemi bursada yapmışlar ama yokuşları çıkacak tramvay bulamamışlar yol ortasında raylar duruyor öylece :) Kahramanmaraş'ın coğrafi yapısı da benzer durumda bir de merak ediyorum bu hafif raylı sistemi nereden geçirecekler iki aracın bile yan yana zor sığdığı yolda bir tramvay ya da trambüs düşünemiyorum milleti oyalama işleri yapabiliyorsanız köprülü kavşaklar yapın alttan tünel açın yolları genişletin...

Avatar