Zonguldak Öğretmenevi’nde Aktif Eğitim-Sen Zonguldak İl Temsilciliği tarafından ‘Sınıf Öğretmenleri Ortak Akıl Toplantısı’ gerçekleştirildi. Aktif Eğitim-Sen Zonguldak İl Temsilcisi Yıldıray Uysal başkanlığında başlatılan ilk toplantıda, eğitime dair konular görüşülerek maddeler halinde çözüm önerileri sunuldu.

Ortak akıl toplantısının önemine değinen Uysal, "Çözüm getirmediği ve çözüm önermediği hiçbir konuda eleştiri yapmamayı ilke edinen sendikamız, ortak akıl toplantıları ile eğitimin ve eğitimcilerin kangren olmuş sorunlarına ışık tutmaya, ilgililere çözüm önerileri sunmaya devam ediyoruz. Alınan kararların arkasında duracak, raporlaştırdığımız kararları başta Temel Eğitim Genel Müdürlüğü olmak üzere eğitimden sorumlu vali yardımcısına, İl Milli Eğitim Müdürlü ve Temel Eğitim Bölümüne ulaştıracak, eğitim camiası olarak fayda getireceğine inandığımız bu kararların takipçisi olacağız." dedi.

Toplantıda görüşülen ve alınan kararlardan bazıları şöyle:
"-Branş derslerine branş öğretmenin girmesi esastır. Merkeze uzak okulların ücret bakımından daha cazip hale getirilmesi (yol masrafı ve zaman kaybı vs. açısından) bu okullara talebi artıracaktır.

-İlkokullar 5 yıla çıkarılmalı, 1-3.sınıflar 1. kademe sınıf öğretmenliği ile 4-5. Sınıflar 2. kademe sınıf öğretmenliği olarak sınıf öğretmenleri iki kademeye ayrılmalıdır. 2.sınıflardan itibaren derse giren branş öğretmenleri formasyon almadan ilkokullarda derse girmemelidir.

-İlkokullarda kadrolu sınıf öğretmenlerinin eğitim vermesi elzemdir. Öğretmenlerin ücretleri gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarılmalı, aralarındaki ücret eşitsizliği giderilmeli, itibar bakımından kadrolu ile ücretli arasında en ufak bir fark olmamalıdır. İlkokullarda sık öğretmen değiştirilmesinin sebepleri ortadan kaldırılmalı, merkezden uzak okullarda görev yapan öğretmenlerin ücretleri adaletli bir şekilde yeniden düzenlenmelidir.

-İlkokullarda her sınıfa akıllı tahta kurulumu ortaokul ve liselerden daha önceliklidir. Denetimli serbestlik yasası gereği mahkumiyetini çalışarak tamamlayan şahısların okullara verilmemesi, başka kurumlara yönlendirilmesi öğrenci güvenliği ve uygulamadan umulan toplum yararının sağlanması açısından yerinde olacaktır.

-Bölünmüş aile çocuklarının eğitimin bir ayağı da rehberlik servisidir. Bu tür çocukların eğitimi, topluma kazandırılması ve rehabilitasyonu ile ilgili öğretmenlere büyük görev düşmektedir ve öğretmenlere aile rehberliği konusunda eğitim verilmesi şarttır."