Yerelde çözüm bulamayan vatandaşların başvurduğu Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) en fazla şikayet veya talep 'içişleri' konusunda geldi.

Çözülmesi istenilen konuları direkt olarak Başbakanlık makamına ulaştırmaya amaçlamak üzere 2006 yılında faaliyetine başlanan BİMER uygulamasında İçişleri'nin ardından en fazla başvuru sırasıyla, çalışma ve sosyal güvenlik, eğitim, personel, iletişim-medya, sağlık, aile ve sosyal hizmetler, çevre ve şehircilik, belediye hizmetleri, ulaştırma konularında geldi.

En fazla başvurunun yapıldığı iller; İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Antalya, Adana, Bursa, Mersin, Kocaeli ve Samsun oldu.

En fazla müracaat edenler ise erkekler. BİMER'e dört erkek müracaatına karşılık bir kadın başvuruda bulunuyor.

Başvurular genellikle lisans, yüksekokul, lise ve ilköğretim mezunlarından geliyor.