Vali Tanılır, beraberindeki heyet ile Kahramanmaraş, Gaziantep arası demiryolu hatlarında incelemelerde bulundu. Köprüağzı mevkiinden sonrası Raybüs ile yapılan gezide, hatlardaki eksiklikleri yerinde gören Tanılır, bir sanayi kenti olan Kahramanmaraş'ın yeniden azami ölçüde demiryolundan faydalanması gerektiğini söyledi. Raybüs'ün direksiyonuna geçerek TCDD yetkilerinden bilgiler alan Tanılır, demiryollarının hem ülkelerin, hem de kentlerin rekabet edebilirliği açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Son yıllarda demiryolu ulaşımında yeniden büyük bir atılımın sağlandığını kaydeden Tanılır, "Demiryollarına çok ciddi şekilde yatırım yapılıyor. Biz de Kahramanmaraş olarak demiryollarına sahip olmamıza rağmen maalesef hem yolcu taşımacılığı, hem yük taşımacılığı açısından bundan istifade edemiyoruz. Bildiğiniz gibi Maraş bir sanayi kenti. Maraş'tan İskenderun ve Mersin limanlarına çok büyük bir yük sirkülasyonu var. Hem ithalat, hem ihracat bağlantımızı oradan sağlıyoruz. Ancak bunun çok cüzi bir kısmı, hatta yüzde 10'dan bile az bir kısmı demiryolu ile gönderiliyor" diye konuştu. 1999'dan bu yana Maraş'tan yolcu taşımacılığı yapılmadığına hatırlatan Tanılır sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz demiryollarından yeniden azami bir şekilde istifade etmek açısından bu meseleyi Kahramanmaraş'ın gündemine getirmek ve el birliği ile Maraş'taki hata işlerlik kazandırmak açısından bazı çalışmalar yapıyoruz. Hattı inceledik, gerçekten altyapı olarak 1950'li yıllarda yapılmış ve son derece elverişsiz durumda olduğunu gördük. Dolayısıyla bu hatta hangi treni koyarsanız koyun sürat yapmak mümkün değil. Burası hayati önem arz ediyor. Demiryollarının yaptığı projeksiyona göre 2010-2011 yıllarında bu hattın yenilenmesinin tamamlanması gerekiyor. 2012'de bir aksilik olmazsa Maraş-Gaziantep arası raybüs seferlerinin başlayacağını ümit ediyoruz." Demiryolu ulaşımının gelecekte ülke sınırlarını da aşmasını ümit ettiklerini vurgulayan Talır, "Yine akabinde gündeme gelebilecek bir konu Halep-Antep treninin de uzatılarak Halep-Antel-Maraş şekline dönüştürülmesi. Bunlar çok sevindirici gelişmeler bizim açımızdan. Son derece ümitliyiz" ifadelerini kullandı. Geziye katılan TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü'de 150 yıllık demiryolu mazisinin 130 yılının ihmallerle geçtiğini öne sürdü. Köprülü, "Ancak 20 yılda gerçek bir politika uygulanmıştır. Burnun 15 yılı cumhuriyetin ilk yıllarında olmuş ve şimdi de son 10 yıldır hakikaten demiryollarının politikası değişmiş ve toplu taşımacılığa meyledilmiştir. Bununla birlikte hem ülke ekonomisini de sıkıntıya düşüren karayolları ağından ziyade devlet demiryollarının toplu taşımacılığına yönlenilmiştir" şeklinde konuştu. 12 şehri kapsayan bölgelerinde geçen yıl 150 kilometrelik hatta yenileme yapıldığı kaydeden Köprülü şunları ifade etti: "Devlet demiryolları müthiş şekilde bir hamle yaptı. Hızlı trenleri Ankara çıkışlı olarak başlattı. Diğer taraftan da ta Osmanlı döneminden kalma yolların da yenilenmesi için büyük bir faaliyet içerisine girdi. Şu anda biz 6. bölge olarak hudut boyunda yani Urfa-Kilis kısmında 120 km yol yeniliyoruz. Geçen sene 150 km yol yeniledik Antep-Kilis arasında. Dolayısıyla adım adım Osmanlı döneminden kalan bu eski yolları yenileyerek daha kaliteli, halkımıza yakışır şekilde hizmet sunmak için çalışıyoruz. Gerçekten bu yolun da hizmet sunması lazım. Bunun uğraşı içerisindeyiz. Eğer biz Maraş-Antep güzergahının iyileştirmesini yaparsak halkın da demiryollarını tercih etmesini sağlamış olacağız." Gaziantep Garı'nda son bulan inceleme gezisine İl Jandarma Alay Komutanı Sezai Akgün, Belediye Başkanı Mustafa Poyraz, İl Emniyet Müdürü Mustafa Aydın, KMTSO Başkanı Mehmet Balduk, KTB Başkanı Mahmut Arıkan, KMTSO Meclis Başkanvekili Sermet Çuhadar ve çok sayıda ilgili katıldı.