Fatmanur Yüksel Yazdı: ' HAZIMSIZLIKTA BESLENME '

Haber46 Köşe Yazarı Fatmanur Yüksel, Hazımsızlıkta Beslenme başlıklı köşe yazısını yayınladı.

SAĞLIK 20.08.2020, 10:12
Fatmanur Yüksel Yazdı: ' HAZIMSIZLIKTA BESLENME '
banner257

Dengeli ve düzenli beslenmemenin yol açtığı sorunlardan bir tanesi de hazımsızlık ve şişkinliktir. Hazımsızlık şiddetli ağrılara sebep olabilir, gece uykularınızı bölebilir. Beslenme alışkanlıklarınız ve yaşam tarzınızla hazımsızlığı kontrol etmek sizin elinizde. Hazımsızlığın stres, düzensiz yaşam tarzı, kötü beslenme alışkanlıkları ve bazı hastalıklardan kaynaklı olması gibi pek çok sebebi olabilir.

HAZIMSIZLIK BELİRTİLERİ NELERDİR?
Bir yiyeceği hazmediğinizde mideniz yanar, kendinizi rahatsız ve şişkin hissedersiniz. Var olan bir mide rahatsızlığınız varsa hazımsızlık reflü olmanıza sebep olur. Boğazda yanma ve ağızda kötü tat hissedersiniz. Beslenme alışkanlıklarınızda yapacağınız birkaç değişiklik ise hazımsızlık yaşamanızı ve buna bağlı rahatsız olma hissinizi önler.

YAVAŞ YİYİN
Yemeklerinizi yerken küçük lokmalar alıp iyi çiğneyin. Hızlı yemek yemek lokmalarınızın yeterince küçülmemesine sebep olarak mideye sindirim için daha fazla yük oluşturur bu da size aşırı doygunluk ve hazımsızlık hissettirir.

YİYECEĞİNİZİN SICAKLIĞINA DİKKAT EDİN
Aşırı sıcak veya soğuk yemekler mide rahatsızlıklarına yol açabilir. Yemeğiniz çok sıcaksa ağızınız yanarak yutmak yerine veya soğutmaya çalışmak yerine biraz bekleyip yiyin. Dondurma, sorbe gibi donmuş bir şey yiyorsanız yutmadan önce ağızınızda erimesini bekleyin.

BOL MİKTARDA LİF TÜKETİN

Daha çok lifli gıdalar tüketmeye özen gösterin. Tam tahıllı yiyeceklere, meyve ve sebzeye beslenme planınızda daha çok yer verin.
YAŞAM TARZINIZI GÖZDEN GEÇİRİN

Sigara ve alkol mide yanmalarına ve ekşimelerine neden olur hazımsızlığa yol açabilir. Bu zararlı alışkanlıkları bırakmak yaşam tarzınızı düzene sokmak için iyi bir adım olabilir.  Düzenli egzersiz yapın. Yapılan düzenli egzersizle bağırsaklarınızın düzenli çalışmasını sağlayıp bağırsak sağlığınızı korursunuz. Geceleri yattığınızda hazımsızlık hissedip uyku kalitenizi düşürmemeniz için yemeğinizi uyumadan en az 2 saat önce yiyin.

UZAK DURULMASI GEREKEN YİYECEKLER
Yağlı yiyecekleri hazmetmek daha zordur bu nedenle yemeğinizi kızartma yerine ızgara, fırında ve haşlama yöntemleri ile hazırlayın. Sarımsak, soğan, lahana gibi kükürtten zengin besinler hazımsızlık ve şişkinlik yaratabilir. Besin günlüğü tutarak sizi rahatsız eden besinleri saptayıp o besinleri beslenme programlarınızdan azaltmak veya çıkarmak sizi hazımsızlık hissinden kurtarabilir.

Yorumlar (1)
Ekmeleddin Erdoğan 1 ay önce
Hocam keşke bu dediklerinizi uygulayabilsek sağlıklı beslenebilsek
33°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 29 Eylül 2020
İmsak 04:59
Güneş 06:19
Öğle 12:28
İkindi 15:49
Akşam 18:26
Yatsı 19:41
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Karagümrük 3 7
2. Alanyaspor 3 7
3. Galatasaray 3 7
4. Antalyaspor 3 7
5. Hatayspor 3 7
6. Erzurumspor 3 6
7. Göztepe 3 5
8. Fenerbahçe 3 5
9. Konyaspor 2 4
10. Trabzonspor 3 4
11. Beşiktaş 3 4
12. Sivasspor 3 4
13. Kasımpaşa 3 3
14. Kayserispor 3 3
15. Gaziantep FK 3 2
16. Ankaragücü 2 1
17. Gençlerbirliği 2 1
18. Çaykur Rizespor 3 1
19. Malatyaspor 3 1
20. Denizlispor 3 1
21. Başakşehir 3 0
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 3 7
2. Tuzlaspor 3 7
3. Ankara Keçiörengücü 3 7
4. İstanbulspor 3 6
5. Altınordu 3 6
6. Samsunspor 3 5
7. Adanaspor 3 5
8. Altay 3 4
9. Akhisar Bld.Spor 3 4
10. Bandırmaspor 3 4
11. Giresunspor 3 4
12. Bursaspor 3 3
13. Balıkesirspor 3 3
14. Ankaraspor 3 3
15. Ümraniye 3 3
16. Boluspor 3 1
17. Menemen Belediyespor 3 1
18. Eskişehirspor 3 1
Takımlar O P
1. Leicester City 3 9
2. Liverpool 3 9
3. Everton 3 9
4. Aston Villa 2 6
5. Arsenal 3 6
6. Crystal Palace 3 6
7. Leeds United 3 6
8. Tottenham 3 4
9. Chelsea 3 4
10. Newcastle 3 4
11. West Ham 3 3
12. Brighton 3 3
13. Man City 2 3
14. M. United 2 3
15. Southampton 3 3
16. Wolverhampton 3 3
17. West Bromwich 3 1
18. Burnley 2 0
19. Sheffield United 3 0
20. Fulham 3 0
Takımlar O P
1. Real Betis 3 6
2. Granada 3 6
3. Real Sociedad 3 5
4. Celta de Vigo 3 5
5. Valencia 3 4
6. Real Madrid 2 4
7. Getafe 2 4
8. Villarreal 3 4
9. Atletico Madrid 1 3
10. Barcelona 1 3
11. Sevilla 1 3
12. Levante 2 3
13. Osasuna 3 3
14. Athletic Bilbao 2 3
15. Cádiz 3 3
16. Huesca 3 2
17. Real Valladolid 3 2
18. Eibar 3 1
19. Deportivo Alaves 3 1
20. Elche 1 0