Gıda tüketiminde kaliteden öden vermeyen, yıllık 60 milyar doların üzerinde gıda ithalatı yapan Japonya’da düzenlenen ve Asya-Pasifik pazarının en büyük gıda fuarı Foodex Japan 2017-42. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı, Türk gıda ihracatçıları için Japonya ve Uzakdoğu pazarına ulaşmak için altın fırsatlar sunuyor.

Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yapılan Foodex Japan 2017-42. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı, 07-10 Mart 2017 tarihleri arasında Japonya’nın Chiba kentinde Makuhari Messe (Nippon Convention Center)’da düzenlenecek. Foodex Fuarı’nda EİB organizasyonunda, 31 Türk gıda firması, 3 Tanıtım Grubu ile 2 Ur-Ge, Japonya pazarındaki konumunu güçlendirmek için ter dökecek.

Türk lezzetleri ünlü Japon şef Masayuki Okuda’nın tarifleriyle Japonlara sunulacak

Foodex Japan 2017 Fuarı ile eş zamanlı olarak, Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’nce yürütülen Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesi’nin ikinci yılı kapsamında, Japon kamu temsilcileri, ithalatçı firmalar, basın mensupları, blogerlar ve fuar katılımcısı firma yetkililerinin, katılımıyla 8 Mart 2017 Çarşamba günü saat 19:00 - 21:00 saatleri arasında Türkiye Cumhuriyeti Tokyo Büyükelçiliği rezidansında bir resepsiyon düzenlenecek. Resepsiyon da, Türk gıda ürünlerinden ünlü Japon şef Masayuki OKUDA’nın ve Türk aşçılar tarafından hazırlanan özel menüler konuklara ikram edilecek.

Japonya gıda ihtiyacının yüzde 60’ını ithalatla karşılıyor

Japonya’nın tarım ve gıda ürünleri ihtiyacının önemli bölümünü ithalat yoluyla karşıladığını, gıda ihtiyacının sadece yüzde 40’ını kendisinin karşılayabildiğini ve 130 milyon nüfuslu büyük bir ülke olduğunu ifade eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, Foodex Japan Fuarı’na, 2016 yılında 78 ülke ve bölgeden toplam 3.197 firma ve 76.500’ün üzerinde ziyaretçinin katıldığını, Türk firmalarının Foodex Fuarı sayesinde Japonya ve Uzakdoğu pazarında konumlarını güçlendireceklerini belirtti.

Türkiye’den 2016 yılında Japonya’ya 95 bin ton ürün karşılığı 160 milyon dolarlık gıda ürünleri ihracatı yapıldığını anlatan Tarakçıoğlu, “Ege İhracatçı Birlikleri üyelerinin Japonya’ya gıda ihracatı ise 14 bin ton karşılığı 53 milyon 275 bin dolar. Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatının üçte birini Egeli ihracatçılar yapıyor. Türklere karşı müthiş sevgileri var. Bunu Türk-Japon işbirlikleri ve ortak yapım Ertuğrul filmiyle de perçinledik, Japonya’da ithalatçılar ile çalışmaya başlaması zor olmakla birlikte, sizden bir kez mal aldıklarında ve güvenlerini kazandığınızda sizi unutmazlar. Tek şartları var, o da kalite. Kaliteli ürünün hakkını da veriyorlar” diye konuştu.

Foodex’te hangi ürünler olacak?

EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, Foodex Fuarı’nda; makarna çeşitleri, kuru meyveler (kuru kayısı, çekirdeksiz kuru üzüm, antep fıstığı, kuru incir), zeytin ve zeytinyağı, un ve unlu mamuller, domates salçası ve konserveleri, turşular, şekerlemeler, dondurulmuş gıdalar, meyve ve sebzeler, gıda katkı maddeleri, organik gıdalar, hazır çorbalar, çeşniler, meyve suyu, maden suyu, diğer alkollü ve alkolsüz içecekler vb. gıda ve işlenmiş tarım ürünlerinin tanıtılacağı bilgisini verdi.

Japon şef Masayuki Okuda imza etkinliği düzenleyecek

7-10 Mart 2017 tarihleri arasında Japonya’nın Chiba kentinde düzenlenecek olan Foodex Japan 2017 42.-Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nda, bu sene Türk gıda ürünlerinin tadım aktivitesinin yapılacağı trend alanı ve Türkiye standı yer alacak. Trend alanında Japon ve Türk aşçı tarafından hazırlanan menüler sunulacak. 9 Martta da ünlü Japon şef Masayuki OKUDA, trend alanında Türk ürünlerinden, Japon damak tadına uygun olarak kendisi tarafından oluşturulan menülerin yer aldığı kitapçığı imzalayacak.