Kahramanmaraş'ı da kapsayan 144 yıllık rüya gerçek oluyor

Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indirecek olan ve Kahramanmaraş dahil 50 ili kapsayan '144 yıllık rüya' otoyolunun 2020'de tamamlanması hedefleniyor.

EKONOMİ 16.10.2019, 15:40
Kahramanmaraş'ı da kapsayan 144 yıllık rüya gerçek oluyor
banner257

Projesi Fransız mühendislere çizdirilen '144 yıllık rüya' Karadeniz- Akdeniz Otoyolu, Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indirecek. 2020'de tamamlanması hedeflenen 818 kilometrelik yoldan 50 il faydalanacak.

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 1875 yılında 'Dereyolu' olarak gündeme getirilen Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi, 2’nci Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirildi. 1929’da dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt'ün temelini attığı yolda, çalışmalar kesintili şekilde devam etti.1970’li yıllara gelindiğin de çalışmalar, olası bir Sovyet işgalinde, tankların  Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği gerekçesiyle tamamen durduruldu.

2004 yılında, Ordu’dan geçen Melet Irmağı vadisi üzerine Topçam adıyla baraj yapılması için çalışma başlatıldı. Bu çalışmayla beraber, 'baraja ulaşım yolları' adı altında 'Dereyolu' olarak da bilinen yol çalışması yeniden start aldı. Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi kapsamında; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay hattında toplam uzunluğu 818 kilometre olan yol projesinde çalışma yürütüldü. Sona gelinen ve 50 ilin faydalanacağı 818 kilometrelik yol, Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indirecek. 

ORDU-MESUDİYE SEYAHATİ 90 DAKİKAYA DÜŞECEK

Ordu etabındaki 88 kilometrelik 1 milyar 455 milyon TL tutarındaki yol projesine, 1 milyar 213 milyon TL harcama yapılarak, yüzde 87 oranında fiziki gerçekleşme sağlandı. 80 kilometrelik kısım asfaltlanırken, 8 kilometrelik kısımda ise çalışmalar halen devam ediyor. Ordu etabındaki yol projesi kapsamında, toplam uzunluğu 15.1 kilometre olan 25 adet tek tüp tünelin yapımı tamamlanırken, tünellerin elektromekanik işlerinde de çalışma yürütülüyor. Güzergah üzerinde toplam uzunluğu 331 metre olan 1 adet viyadük ile toplam uzunluğu 280 metre olan 5 adet köprünün de yapımı tamamlandı. Yolun tamamlanmasıyla 180 dakika seyahat süresi olan Ordu-Mesudiye arası 90 dakikaya düşecek.

KONTEYNER LİMAN HAZIRLIĞI

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler, 2020 yılında Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi’nin tamamlanmasıyla, Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’nden ürünlerin Ordu’ya ulaştırılacağını, Ünye Limanı'nda kuracakları konteyner liman ile Karadeniz ülkelerine ihracat yapılacağını söyledi. Ulaşım ve ihracatta büyük kolaylık sağlayacak olan Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi’nin 144 yıllık bir rüya olduğunu anlatan Güler, “Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı olarak görev yaptığım dönemde bu projenin ‘Dereyolu’ adıyla barajlara ulaşım adı altında startını vermiştik. Proje Karadeniz’de ihracatı canlandıracak önemli bir yatırım. Denizi kullanmayan Ordu, bu projeyle artık denizi de kullanacak.  Bu dev bir proje, artık Ordu'yu da aşan bir proje. Ülkemize stratejik bir değer kazandıracak dev bir proje. Haritayı göz önünüze alırsanız bütün Karadeniz'e kıyısı olan bütün ülkeler malını Akdeniz'e indirmek için Ege'den dolaşmak zorunda.  Şimdi yapılan bu yolla Rusya, Ukrayna, Gürcistan'ın malları Ege'yi dolaşmadan direkt Hatay'a inmiş olacak. Aynı şekilde Akdeniz ürünleri de direkt Ordu'dan Karadeniz'e çıkmış olacak" dedi

'SİVASLI HEMŞERİLERİMİZ 1.5 SAATTE DENİZE ULAŞACAK'

Ünye Limanı'nın konteyner limana dönüştürüleceğini de ifade eden Hilmi Güler, "Akdeniz'den ürünler konteyner ile gelirse Ünye Limanı'nda düşündüğümüz konteyner limanla TIR'lara konulacak veya gemilere yüklenecek. Oradan da hedefe ulaşmış olacak. Ordu ile Mersin arasında 41 ilin doğrudan ithalat ve ihracatı bu iki limandan yapılacak. Sivaslı hemşerilerimizde 1.5 saatte Sivas'tan denize ulaşmış olacaklar. Sivas'ın da biz deniz kıyısı olmuş oluyoruz.  Bu yol bundan sonra demiryolu ile de birleştirilebilir. Bu muazzam bir avantaj sağlar. Doğalgaz ve petrol kaynakları da aynı şekilde buradan geçebilir" şeklinde konuştu.

Yorumlar (11)
Hömm 10 ay önce
Canınız sıkıldıkça haber yapın bunu
Vallahi pes 10 ay önce
@Bilgin adamlar iktidar mi ki yapsın
bilgin 10 ay önce
bunun gibi yüzlerce eser sayabiliriz
siz bana chp nin yapmış olduğu bir eser gösterin kesinlikle destekleyeceğim
Göksunlu 10 ay önce
Kadirli -Andırın- Göksun arası tamamlanırsa çok büyük hareketlilil olacak. Üç ilçe de kazanacak.
bilgin 10 ay önce
sırf AKP düşmanlığı yapmak için yorum yapan bu yorumcular nereye kayboldular
gerçi bunları görmezsiniz
sedat 10 ay önce
o güzergah değişir kesin Elbistan üzerinde malatya oradan antep otobandan adana hatay şeklinde yedirmezler bize bu yolu
Metin t 10 ay önce
Sayın admin yorumum sayfalar dolusu ve bir yazarın yorumu olabilir ama duygularıma tercuman oldugu için ve hepsi doğru oldugu için yazdım millet bilinçlensin diye . Yayınlayın da reis bizi afrine götür diyenler ve kefenle gezenler okusun
Ökkeş maraşlı 10 ay önce
İyiki bu işe 7 (mv)UYURLAR BAKİIP İLGİLENMİYOR çok şukür yoksa giresun,sivas,kayseri,adana olurdu. İnşAllah haberleri olmadanda biter.
Emre bey 10 ay önce
Karayoluna istediğiniz kadar yatırım yapın, demir yolu gibi katma değer olarak geri dönmez. Gerekli mi gerekli. Yük ve yolcu taşımacılığında oran olarak demir yoluna geçersek o zaman petrol ihracından kurtulur zenginleşiriz
Mahmut merk 10 ay önce
Binlerce km yol yapın k.maras çağlayancerit arası 45 km lik yolu yapamıyorsunuz veya yapmıyorsunuz geride oy istiyorsunuz olmuyo böyle
metin t 10 ay önce
yazdıgım yorumu .korkakak degilseniz umarım yayınlarsınız

EDİTÖR: Sayın metin t. bir yazarın sayfalar dolusu yazısını kopyalayıp yapıştırmışsınız. Korktuğumuz için değil uygun olmadığı için yayınlamadık. Siz görüşünüzü daha kısa olarak yazarsanız elbette yayınlarız. İçerik de korkacak bir şey de yoktu zaten.
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
33°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 12 Temmuz 2020
İmsak 03:30
Güneş 05:14
Öğle 12:43
İkindi 16:35
Akşam 20:02
Yatsı 21:38
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 31 62
3. Sivasspor 31 54
4. Beşiktaş 31 53
5. Galatasaray 31 52
6. Alanyaspor 31 51
7. Fenerbahçe 31 50
8. Gaziantep FK 31 41
9. Göztepe 32 39
10. Antalyaspor 31 38
11. Kasımpaşa 31 36
12. Gençlerbirliği 32 36
13. Malatyaspor 31 32
14. Denizlispor 31 32
15. Çaykur Rizespor 31 32
16. Kayserispor 31 31
17. Konyaspor 31 30
18. Ankaragücü 31 26
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. Balıkesirspor 33 38
13. İstanbulspor 32 37
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 35 72
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 34 58
6. Sheffield United 35 54
7. Wolverhampton 34 52
8. Arsenal 34 50
9. Burnley 35 50
10. Tottenham 34 49
11. Everton 34 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 35 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 34 28
19. Aston Villa 34 27
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 36 66
4. Sevilla 35 63
5. Villarreal 35 57
6. Getafe 35 53
7. Real Sociedad 35 51
8. Valencia 35 50
9. Granada 35 50
10. Athletic Bilbao 35 48
11. Osasuna 36 48
12. Levante 35 43
13. Real Betis 36 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 35 36
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 35 35
18. Mallorca 35 32
19. Leganés 35 29
20. Espanyol 35 24