GÜNCEL

Güngör Duyurdu: 'Kahramanmaraş'ta Deprem Müzesi Kurulacak!'

Kahramanmaraş’ta binlerce kişinin hayatını kaybettiği, depremin simgesi olan 12 bloklu Ebrar sitelerinin olduğu alana acıların unutulmaması adına ‘Deprem Müzesi’ kurulacak.

Abone Ol

Kahramanmaraş'ta zemin etüdünün uygun olmadığı alana Tevfik Tepebaşı tarafından inşa edilen 12 bloklu Ebrar Sitesinin 8 bloğu, 7.7 büyüklüğündeki ilk depremde saniyeler içinde yerle bir olmuştu.

Çaresizce enkaz altında bekleyen vatandaşlar aileleriyle birlikte acı bir şekilde hayatını kaybetmişti.

Depremlerin üstünden 4 aydan fazla süre geçti. Enkazların kaldırıldığı bölgede binalardan geriye koskoca bir boşluk ve acılar kaldı...

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, o bölgeye deprem müzesi kuracaklarını belirtti.

Güngör; “6 Şubat’ta yaşadıklarımız gelecek nesillerimize aktarmak için Deprem Müzesi inşa edeceğiz. Ekiplerimiz proje üzerinde çalışıyor. Bu projemizi de depremin en sembol alanlarından Ebrar Sitelerinin oraya inşa etmeyi planlıyoruz” dedi.

{ "vars": { "account": "UA-9724995-2" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }