17.04.2019, 21:54

Kahramanmaraş'ta hız limitleri ile ilgili ikinci yazım

“Kahramanmaraş’ta hız limitleri yeniden düzenlenmelidir” başlıklı yazımız Haber46’da yayınlandıktan kısa süre sonra Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) çevre yollarında otomobil için 70 km olan hız sınırının 82'ye çıkardı ve bizim teklifimizi kabul etti.

UKOME birimine yazımıza gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz.

Çevre Yollarında hız limitlerinin yüzde 10 aşım toleransıyla birlikte 90 km olarak belirlenmesi kesinlikle doğru bir karar.

Ancak şehrimizde trafiği rahatlatmak için bu karar yeterli değil.

Şehir merkezinde belli cadde ve bulvarlarda 50 km olan hız sınırı 60 kilometreye çıkarılmalıdır.

Şehir içinde trafik akışını 50 km hız ile sağlamak mümkün değil.

İşin gerçeği zaten 50 km hız sınırına uyan da yok.

Bu nedenle Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin (UKOME) acil olarak;

Kuzey Çevre Yolunda,

Şekerdere’de

Necip Fazıl Kültür Merkezi’nden itivaren Üngüt’e kadar

Tekerek Yolu’nda

Tekerek Yolu’ndan Üniversite’ye kadar

Doğukent Yolunda

Ve bunların dışında uygun başka caddelerde hız limitleri 60 km olarak belirlenmelidir.

İlk yazımda hız limitleri ile ilgili belirttiğim hususların tamamının UKOME biriminde görüşüldüğü ve orada bulunan ekseri çoğunluğun da ortak fikri olduğunu biliyorum.

Yeni Büyükşehir Belediye Başkanımız Hayrettin Güngör’ün bu konuyla ilgilenmesini rica ediyorum.

Aşağıda linkini verdiğimiz yazı ve altına yapılan yorumlar okunursa durumun ne kadar önemli olduğu bir defa daha görülecektir.

Teklifimizin ivedilikle gündeme alınacağını ve iyi bir çalışmayla en doğru kararın verileceğine inanıyorum.

Seçim bitti, vatandaş rahatladı. Şimdi de trafiği rahatlatma vakti.

Kolay gelsin.

ÖNCEKİ YAZIMIZI OKUMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIYI TIKLAYABİLİRSİNİZ.

https://www.haber46.com.tr/kahramanmarasta-hiz-limitleri-yeniden-duzenlenmelidir-makale,637.html 

Yorumlar (11)
Erhan 1 yıl önce
Köşe yazınız dikkate alınmalı ve uygulanmalıdır.
misafir 1 yıl önce
hız limitleri ayarlanırken baz alınan şey insan bedeninin kırılganlığı ve darbeye maruz kaldığında zarar görme kapasitesidir. Bu limitler dünyanın her yerinde aşağı yukarı aynıdır özellikle şehir içi hız limetlerinde. Hatta bazı Avrupa ülkelerinde limitlerin 30 km / saat e indirilmesi bile gündeme gelmekte. Bizim gibi trafiğin hızlı aktığı ülkelerde daha da hızlı gitmek çözümmüş gibi düşünülür ama maalasef yanlış, bahsettiğiniz yerlerde hız limitlerini artırmaktan ziyade yeşil dalga benzeri sabit hızlarda gidilip ışığa yakalanılmadan transit seyahatin ayrıntıları düşünülmeli.
ekonomi 1 yıl önce
Mart ayı enflasyonunda taze meyve-sebze grubunda yıllık enflasyonun yüzde 70,69’a ulaşması dikkati çekti. Yani hala çok yüksek fiyatlar. Çözüm için neler yapılabilir ? Sebzeyi yazın yiyelim diyenler evine sebze almıyor mu acaba ??
Birisi 1 yıl önce
Özelliklede şekerdere de olması lazım 50 ile git git bitmiyo millet 70 90 la gidiyo 50 ile gidince
Tuğba 1 yıl önce
Aynen hocam çok doğru
ali 1 yıl önce
çok doğru bir tespit şehir merkezinde birde yaya geçitlerinin düzenlenmesi lazım mesela çarşı merkezinde 50-100 metrede bir yaya geçidi var sosyete pazarı taziye evinin orada üst geçit yapılmış 50 mt ilerisinde yaya geçidi üst geçidi kullanan hiç yok bi elli mt ilerisinde de lamba vat trafik bu durumda nasıl aksın K.Maraşta trafik bir çile Ali Çamın tespitleri doğrudur
iş imkanları 1 yıl önce
Geleceğimiz olan gençler ;
Hepimizin bir tanıdığı bir akrabası veya evladı vardır. Kpss’ye girip atama bekleyen. Bu gençlerimiz haftalarca aylarca hatta yıllarca atama beklemektedir. Bazen gündeme geliyorlar ama çoğunlukla unutukluyorlar. Bu gençlerimiz için ne yapılabilir ? Genel bir haber yapılabilir. İlla devletten atama değil özel sektörde de çalışmaları için ne yapılabilir ? Sivil toplum kuruluşları gençlerimiz için ne yapabilir ?
Tüm bunları içeren genel bir haber yapılabilir. Geleceğimiz olan gençlerin atanma derdi…
İbrahim 1 yıl önce
Çok doğru bir tesbit kayseride yaşıyorum memleketime geldiğim zaman adeta tırfik akışının akmadığını görüyorum hele elbistan beş araba ile 60 saniye ışık bekliyoruz bu da yetmiyor 50 mt de bir ışık var gerekli çalışmaların yapılarak bu sorunun çözülmesi gerekmektedir hemşerilerime saygılar.
Mehmet 1 yıl önce
Her gün trafiğe çıkan bir kişi olarak bu görüşe katılıyorum.
AHMET K. 1 yıl önce
GAZİ ORTAOKULU ÖNÜNE ÜST GEÇİT İSTİYORUZ.. OKUL ÇIKIŞ SAATLERİNDE REZALET YAŞANIYOR..ÇOCUKLAR ALLAH A EMANET.. LÜTFEN..
YAŞAR KURT 1 yıl önce
YOLLARIMIZ YENİLENDİ GENİŞ YOLLARA SAHİP OLDUK ARABALARIMIZ DAHA GÜVENLİ VE İLERİ TEKNOLOJİLERE SAHİPTİR. HIZ SINIRI İSE 50 YIL ÖNCEKİNİN HIZ SINIRI. TRAFİK YAVAŞ SEYREDİYOR.TIKANMA NOKTASINDA ACİL BİR ÇÖZÜM GEREKİYOR.
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
30°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 27 Eylül 2020
İmsak 04:57
Güneş 06:17
Öğle 12:28
İkindi 15:51
Akşam 18:29
Yatsı 19:44
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Karagümrük 3 7
2. Hatayspor 3 7
3. Galatasaray 2 6
4. Alanyaspor 2 6
5. Erzurumspor 3 6
6. Göztepe 3 5
7. Trabzonspor 3 4
8. Beşiktaş 2 4
9. Antalyaspor 2 4
10. Fenerbahçe 2 4
11. Kasımpaşa 3 3
12. Sivasspor 2 3
13. Kayserispor 3 3
14. Gaziantep FK 3 2
15. Konyaspor 1 1
16. Gençlerbirliği 2 1
17. Denizlispor 2 1
18. Malatyaspor 3 1
19. Ankaragücü 1 0
20. Çaykur Rizespor 2 0
21. Başakşehir 3 0
Takımlar O P
1. Ankara Keçiörengücü 3 7
2. İstanbulspor 3 6
3. Adanaspor 3 5
4. Samsunspor 2 4
5. Akhisar Bld.Spor 3 4
6. Adana Demirspor 2 4
7. Giresunspor 3 4
8. Tuzlaspor 2 4
9. Balıkesirspor 3 3
10. Bursaspor 3 3
11. Altınordu 2 3
12. Bandırmaspor 2 3
13. Ankaraspor 2 3
14. Ümraniye 3 3
15. Altay 2 1
16. Boluspor 2 1
17. Eskişehirspor 2 1
18. Menemen Belediyespor 2 1
Takımlar O P
1. Everton 3 9
2. Leicester City 2 6
3. Arsenal 2 6
4. Liverpool 2 6
5. Crystal Palace 3 6
6. Chelsea 3 4
7. Tottenham 2 3
8. Man City 1 3
9. Aston Villa 1 3
10. Leeds United 2 3
11. Brighton 3 3
12. Wolverhampton 2 3
13. M. United 2 3
14. Newcastle 2 3
15. Southampton 3 3
16. West Bromwich 3 1
17. Burnley 2 0
18. West Ham 2 0
19. Sheffield United 2 0
20. Fulham 2 0
Takımlar O P
1. Granada 2 6
2. Real Betis 3 6
3. Real Sociedad 3 5
4. Valencia 3 4
5. Real Madrid 2 4
6. Villarreal 2 4
7. Celta de Vigo 2 4
8. Getafe 2 4
9. Osasuna 2 3
10. Cádiz 2 3
11. Huesca 3 2
12. Eibar 2 1
13. Deportivo Alaves 3 1
14. Real Valladolid 2 1
15. Atletico Madrid 0 0
16. Barcelona 0 0
17. Sevilla 0 0
18. Levante 1 0
19. Athletic Bilbao 1 0
20. Elche 1 0