17.04.2019, 21:54

Kahramanmaraş'ta hız limitleri ile ilgili ikinci yazım

“Kahramanmaraş’ta hız limitleri yeniden düzenlenmelidir” başlıklı yazımız Haber46’da yayınlandıktan kısa süre sonra Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) çevre yollarında otomobil için 70 km olan hız sınırının 82'ye çıkardı ve bizim teklifimizi kabul etti.

UKOME birimine yazımıza gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz.

Çevre Yollarında hız limitlerinin yüzde 10 aşım toleransıyla birlikte 90 km olarak belirlenmesi kesinlikle doğru bir karar.

Ancak şehrimizde trafiği rahatlatmak için bu karar yeterli değil.

Şehir merkezinde belli cadde ve bulvarlarda 50 km olan hız sınırı 60 kilometreye çıkarılmalıdır.

Şehir içinde trafik akışını 50 km hız ile sağlamak mümkün değil.

İşin gerçeği zaten 50 km hız sınırına uyan da yok.

Bu nedenle Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin (UKOME) acil olarak;

Kuzey Çevre Yolunda,

Şekerdere’de

Necip Fazıl Kültür Merkezi’nden itivaren Üngüt’e kadar

Tekerek Yolu’nda

Tekerek Yolu’ndan Üniversite’ye kadar

Doğukent Yolunda

Ve bunların dışında uygun başka caddelerde hız limitleri 60 km olarak belirlenmelidir.

İlk yazımda hız limitleri ile ilgili belirttiğim hususların tamamının UKOME biriminde görüşüldüğü ve orada bulunan ekseri çoğunluğun da ortak fikri olduğunu biliyorum.

Yeni Büyükşehir Belediye Başkanımız Hayrettin Güngör’ün bu konuyla ilgilenmesini rica ediyorum.

Aşağıda linkini verdiğimiz yazı ve altına yapılan yorumlar okunursa durumun ne kadar önemli olduğu bir defa daha görülecektir.

Teklifimizin ivedilikle gündeme alınacağını ve iyi bir çalışmayla en doğru kararın verileceğine inanıyorum.

Seçim bitti, vatandaş rahatladı. Şimdi de trafiği rahatlatma vakti.

Kolay gelsin.

ÖNCEKİ YAZIMIZI OKUMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIYI TIKLAYABİLİRSİNİZ.

https://www.haber46.com.tr/kahramanmarasta-hiz-limitleri-yeniden-duzenlenmelidir-makale,637.html 

Yorumlar (11)
Erhan 1 yıl önce
Köşe yazınız dikkate alınmalı ve uygulanmalıdır.
misafir 1 yıl önce
hız limitleri ayarlanırken baz alınan şey insan bedeninin kırılganlığı ve darbeye maruz kaldığında zarar görme kapasitesidir. Bu limitler dünyanın her yerinde aşağı yukarı aynıdır özellikle şehir içi hız limetlerinde. Hatta bazı Avrupa ülkelerinde limitlerin 30 km / saat e indirilmesi bile gündeme gelmekte. Bizim gibi trafiğin hızlı aktığı ülkelerde daha da hızlı gitmek çözümmüş gibi düşünülür ama maalasef yanlış, bahsettiğiniz yerlerde hız limitlerini artırmaktan ziyade yeşil dalga benzeri sabit hızlarda gidilip ışığa yakalanılmadan transit seyahatin ayrıntıları düşünülmeli.
ekonomi 1 yıl önce
Mart ayı enflasyonunda taze meyve-sebze grubunda yıllık enflasyonun yüzde 70,69’a ulaşması dikkati çekti. Yani hala çok yüksek fiyatlar. Çözüm için neler yapılabilir ? Sebzeyi yazın yiyelim diyenler evine sebze almıyor mu acaba ??
Birisi 1 yıl önce
Özelliklede şekerdere de olması lazım 50 ile git git bitmiyo millet 70 90 la gidiyo 50 ile gidince
Tuğba 1 yıl önce
Aynen hocam çok doğru
ali 1 yıl önce
çok doğru bir tespit şehir merkezinde birde yaya geçitlerinin düzenlenmesi lazım mesela çarşı merkezinde 50-100 metrede bir yaya geçidi var sosyete pazarı taziye evinin orada üst geçit yapılmış 50 mt ilerisinde yaya geçidi üst geçidi kullanan hiç yok bi elli mt ilerisinde de lamba vat trafik bu durumda nasıl aksın K.Maraşta trafik bir çile Ali Çamın tespitleri doğrudur
iş imkanları 1 yıl önce
Geleceğimiz olan gençler ;
Hepimizin bir tanıdığı bir akrabası veya evladı vardır. Kpss’ye girip atama bekleyen. Bu gençlerimiz haftalarca aylarca hatta yıllarca atama beklemektedir. Bazen gündeme geliyorlar ama çoğunlukla unutukluyorlar. Bu gençlerimiz için ne yapılabilir ? Genel bir haber yapılabilir. İlla devletten atama değil özel sektörde de çalışmaları için ne yapılabilir ? Sivil toplum kuruluşları gençlerimiz için ne yapabilir ?
Tüm bunları içeren genel bir haber yapılabilir. Geleceğimiz olan gençlerin atanma derdi…
İbrahim 1 yıl önce
Çok doğru bir tesbit kayseride yaşıyorum memleketime geldiğim zaman adeta tırfik akışının akmadığını görüyorum hele elbistan beş araba ile 60 saniye ışık bekliyoruz bu da yetmiyor 50 mt de bir ışık var gerekli çalışmaların yapılarak bu sorunun çözülmesi gerekmektedir hemşerilerime saygılar.
Mehmet 1 yıl önce
Her gün trafiğe çıkan bir kişi olarak bu görüşe katılıyorum.
AHMET K. 1 yıl önce
GAZİ ORTAOKULU ÖNÜNE ÜST GEÇİT İSTİYORUZ.. OKUL ÇIKIŞ SAATLERİNDE REZALET YAŞANIYOR..ÇOCUKLAR ALLAH A EMANET.. LÜTFEN..
YAŞAR KURT 1 yıl önce
YOLLARIMIZ YENİLENDİ GENİŞ YOLLARA SAHİP OLDUK ARABALARIMIZ DAHA GÜVENLİ VE İLERİ TEKNOLOJİLERE SAHİPTİR. HIZ SINIRI İSE 50 YIL ÖNCEKİNİN HIZ SINIRI. TRAFİK YAVAŞ SEYREDİYOR.TIKANMA NOKTASINDA ACİL BİR ÇÖZÜM GEREKİYOR.
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
29°
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 09 Temmuz 2020
İmsak 03:28
Güneş 05:12
Öğle 12:43
İkindi 16:34
Akşam 20:03
Yatsı 21:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24