Kahramanmaraş’ın Akdeniz Bölgesi sınırları içerisinde yer almasına rağmen ulaşım yatırımlarında geri plana itildiğini söyleyen Karatutlu, sanayi ve ticaret hacmi yüksek bir şehrin bu denli ihmal edilmesinin kabul edilemez olduğunu ifade etti. Şehrin Osmanlı döneminde Dulkadiroğlu Beyliği’ne başkentlik yaptığını hatırlatan Karatutlu, tarihsel ve ekonomik öneme rağmen Kahramanmaraş’ın hak ettiği yatırımları alamadığını dile getirdi.

Adana–Gaziantep Otoyolu’nun planlama aşamasında Kahramanmaraş’a daha yakın bir güzergâhtan geçirilebileceğini ancak bu fırsatın değerlendirilmediğini belirten Karatutlu, geçen on yıllara rağmen kenti otoyola bağlayan nitelikli bir yolun hâlâ yapılmadığını söyledi.

Muharrem İnce'nin Kahramanmaraş Büyükşehir Adayı Cuma Akpınar!
Muharrem İnce'nin Kahramanmaraş Büyükşehir Adayı Cuma Akpınar!
İçeriği Görüntüle

Kahramanmaraş’ın Doğu Anadolu, Karadeniz ve Güneydoğu’yu Akdeniz’e bağlayan stratejik bir geçiş noktası olduğunu vurgulayan Karatutlu, ağır tonajlı araçların şehir merkezlerinden geçmek zorunda kalmasının her yıl can kayıplarına neden olduğunu ifade etti. Pazarcık ilçesinden geçen yoğun tır trafiğine dikkat çeken Karatutlu, yalnızca birkaç kilometrelik çevre yolunun dahi yapılmamasını eleştirdi.

Karatutlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı Kahramanmaraş’ın ulaşım altyapısı için somut ve kalıcı adımlar atmaya çağırdı.