Hava kurşun gibi ağır ve soğuk, yağmur bardaktan boşanırcasına civardaki çinko damları dövüyordu. Çalıştığım odanın kapısı, hafifçe birkaç defa çalındı. Yağmurdan sırılsıklam olmuş bir anne ve kız çocuğu üzgün bir şekilde içeriye girdiler. Kadıncağız müsaade isteyerek derdini anlatmaya başladı. Anne öyle çaresiz kalmış ki iki gözünden akan yaş, sanki yağan yağmura eşlik ediyordu. Küçük kız başını öne eğmiş bulutlu gözlerini saklıyordu. Kadıncağızın tülbent inin ucundan, fakirliğin sessiz çığlığı gözyaşına bürünmüş damlıyordu.

Konuşurken tıkanıyordu; kocası işsiz kalmış, perişanlığını zor anlatıyordu. Kısacası kocası iş bulamayınca, kendisi onun adına bir iş arıyordu. Bu manzara ister istemez beni etkiledi, serde şairlik olunca daha çok etkileniyoruz. 
Her şeyden önce bunlar bizim insanımız biz ki, millet olarak yabancı ülkeden gelen(Suriye’den vb) mağdurlara kucak açmadık mı, ekmeğimizi bölüşmedik mi? 
Anne’nin onurlu bir şekilde ”abi biz kimseden bir sadaka istemiyoruz, sadece bey’ime bir iş istiyoruz, bize bir yol gösterin” demesi bir doğrusu insan olarak, vatandaş olarak kendimi sorumlu hissetim. 
Aklıma ilk gelen çare, bu annemizi İŞKUR ‘a yönlendirmek oldu.
İŞKUR’ un ilgili bölümüne telefon açtım, yetkili personel ilgilendi. Bu konuya sağ olsun başta İŞKUR müdürümüz Ali Yüce Bey duyarlılık gösterdi. Müdür bey’in başka insanlarında işsizlik konusundaki duyarlılığını,  tüm kurum personeline de aktardığını, kurumdaki disiplin ve hoşgörüden de anlıyoruz.  
“Yöneticilerin, planlar yapması için sonsuz bir hayal gücüne ve aynı zamanda projeleri hayata geçirmesi için pratik bir zekâya ve performansa sahip olmaları gerekiyor.
Strateji ve taktiklerin uygulanması önem arz ediyor. “
İyi bir yönetici kararlı ve cesur olmalıdır. Sözlerinin arkasında durmalıdır. 
Yöneticilik, insanların davranışlarını etkileme sanatıdır. 
Kişilerin saygı, güven, itaat ve bağlılıklarını kazanarak, onlarla yol arkadaşlığı yapmasıdır.

İyi bir yönetici hiç kimseyi dışlamaz, tam tersine duygudaşlık kurar.
Bir ilde kurumlar düzgün çalışıyorsa, vatandaşla devlet arasında iyi bir köprü oluşmuştur ve o ülkede huzur ve barış devam eder gider. Önemli olan insanlara,  kurumların o güveni vermiş olmasıdır. Devletin kurumlarına güvenen vatandaşta sorumluluklarını bilmek zorundadır. 
Birazda sizlerle bu İŞKUR ’un çalışması hakkında,  yetkililerden aldığımız bilgileri paylaşalım;  Kahramanmaraş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü olarak işveren ilişkilerini geliştirerek daha fazla işgücü ve mesleki eğitim talebi almak, işverene bilgi aktarmak ve yükümlülükleri konusunda işverene yardımcı olmak amacıyla, işyeri-işveren ziyaretleri, kayıtlı işsizlerimizin istihdam edilebilirliğini artırıcı işgücü uyum ve mesleki eğitim kursları, bu faaliyetlere ilişkin planlama yapabilmek amacıyla işgücü piyasası araştırma ve çalışma yaşamında karşılaşılan işçi-işveren anlaşmazlıklarına çözüm ya da yol gösterici olma görevini iyi bir performansla yerine getirmektedir. 
Vatandaşlarımız, İŞKUR’la ilgili işlemlerinde kendilerini tatmin eden etkin bir hizmet almaktadırlar ve bunu fazlasıyla hak etmektedirler.
İl merkezine uzaklığı dikkate alınarak Elbistan, Afşin, Göksun, Ekinözü ve Nurhak İlçelerindeki vatandaşlarımıza daha yakından hizmet verebilmek için İŞKUR Elbistan Hizmet Merkezi açılmıştır. Ayrıca, hizmeti halkımıza daha da yaklaştırmak amacıyla bütün ilçelerimizde ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Avşar Kampüsünde İŞKUR Hizmet Noktaları oluşturulmuştur. İŞKUR Hizmet Noktası olarak ifade edilen yerlerde vatandaşlarımız Kahramanmaraş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğüne gelmeden iş ve işlemlerini gerçekleştirebilme imkânına kavuşmuşlardır. İŞKUR Hizmet Noktalarında;  
* İş arayanların kaydı alınmakta ve güncellenmekte, 
* İş arayanların profiline uygun açık işler sorgulanmakta, 
* İş başvurusu alınmakta ve başvurular takip edilmekte, 
* İşsizlik Sigortası başvurusu yapılmakta ve ödeme planı sorgulanmakta, 
* İşgücü uyum programlarına başvuru yapılmakta ve başvurular takip edilmekte, 
* Özel sektör işvereninin işgücü talepleri alınmakta ve sonuçlandırılmaktadır. 
(İşsizlik sigortası servisinde verilen hizmetlerle, işsizlik ödeneği yoluyla, işini kaybeden vatandaşların yaşadığı ekonomik sıkıntıları azaltmak ve işsiz kaldıklarında geçici de olsa kendilerini güvende hissetmelerini sağlayacak bir gelir desteği sunmak suretiyle kişinin iş arama faaliyetlerinde daha rahat olmasına imkân tanınmaktadır. Bu serviste çoğunlukla Kahramanmaraş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğünün çalışma alanında olan işyerlerinde çalışırken kendi kusuru olmaksızın işten çıkarılan ve işsizlik ödeneği almak için başvuran vatandaşların işsizlik ödeneği işlemleri yapılmaktadır. Aynı servis, iş kaybı tazminatı başvuruları ve daha çok ekonomik kriz dönemlerinde talep edilen kısa çalışma ödeneği ile ilgili işlemleri de yürütmektedir. Kurumun yazılım sisteminde yapılan iyileştirmeler ve sisteme girilen verilerin izlenmesindeki etkinliğin yanında mevzuatta yapılan değişiklikler neticesinde İlimizde sigortalı işsizlerin işsizlik ödeneği işlemlerinin aynı ay içerisinde sonuçlandırma oranı %99’ dur. )
Bütün bunların yanında Kurum hizmetlerinin daha etkin ve kaliteli sunulmasını sağlamak amacıyla uygulamaya konulan ve e-Devlet’e geçişin bir adımı olan Kurumsal Dönüşüm Projesi (e-İŞKUR) ile kurum hizmetlerinin otomasyonu gerçekleştirilmiş ve vatandaşların kurum ile ilgili tüm işlemlerini 7/24 kendilerinin yapabileceği bir platform mevcuttur (http://esube.iskur.gov.tr/). Kahramanmaraş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, İsmet Paşa Mah. Borsa Cad. No:5 Dulkadiroğlu/KAHRAMANMARAŞ adresindeki kendi binasında hizmet vermektedir.
Bugünkü köşe yazım uzun oldu sizlerden özür diliyorum, lakin işsiz vatandaşlarımızı bir yazar olarak dinlediğimizde, bir yol gösterme adına yazıyı uzun tuttum, bağışlayın. 
Kentimizde bütün kurumlar iyi çalışırsa, ortaya çıkan tablo hepimizi gururlandırır.
Sağlıcakla kalın!                                                                  
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126