Sor bana sistemiyle, öğrenciler hiçbir bağlantı olmaksızın, anlamadıkları ve öğrenmek istedikleri konuları bilgisayar üzerinden hocalarına sorabiliyor.
Bu sistem ile matematik öğretimini kolaylaştırıp fırsat eşitliği sağlayarak matematik başarısında dünya sıralamasında yer edineceklerini ifade eden eğitimci Gökhan Özkars, bir ders videosunun hayat bulmuş canlanmış ve hiç yorulmayan halini öğrencileriyle paylaşıyor.

photo1672305921 (2)
Dışarıdan yapılan herhangi (telefon-telekonferans-zoom ) gibi bağlantı olmadan öğrencilerle video anlatımını buluşturan Özkars, binlerce mini videonun tüm durumlara cevap verebilme şeklini öğrencilerin hizmetine sundu.
Kullanıcı açısından ekonomik olan bu sistem orta ve dar gelirli aileler için özel ders imkanı sağlayan sistem sayesinde, öğrenci mekandan bağımsız dilediği saatte özel birebir ders yapabiliyor, öğrencilerin seviyesine göre aynı video şekilleniyor, öğrenci zayıfsa en temele kadar inerek öğrenci orta veya ileri seviye ise ona göre değişim gösteriyor ve aynı video her öğrencinin tepkilerine göre farklı sürelere uzayıp kısalabiliyor.

Örneğin; seviyeleri farklı 3 ayrı öğrenciye aynı videoyu izlettiğinizde her biri farklı şekilde ders yapıyor. Dersin gidişatını öğrencinin tepkileri belirliyor. Sistem öğrenciye doğru ve etkili soru sorabilme becerisi kazandırıyor. Böylece nerede ne şekilde soru sorması gerektiğini de uygulamalı şekilde öğretiyor. Başıboş bir düzen içerisinde anlamsız soru sorması önleniyor.

Öğrenciyi soru cevaplarla ekran karşısında aktif tutan bu sistemin birebir özel dersten hiçbir farkı yok, üstelik artı avantajlar sağlıyor. Kullanıcı açısından ekonomik olan bu sistem orta ve dar gelirli aileler için özel ders imkanı sağlamaktadır. Matematik dersi artık kabus olmayacak!

photo1672305921 (1)
Örnek derslere www.gokhanozkars.com adresinden ulaşabileceğini söyleten eğitimci Gökhan Özkars, şunları söyledi: “Sor bana sistemi, cansız bir videonun canlı hale getirilmiş şeklidir. Canlıdan daha canlıdır. Öğrenci dilediği saatte videoyu açarak öğretmeniyle etkileşimler üzerinden sınırsız ders yapabilmektedir. Video süresi 20-25 dakika olsa bile öğrencinin seviyesine göre bu süre 50 dakikaya kadar uzayabiliyor. Eğer öğrenci zayıfsa ona göre şekil alıyor, öğrenci orta seviye ise ona göre şekil alıyor. Yani öğrenciye sorular sorabiliyor ve öğrenciye doğru soru sordurtuluyor. Yani öğrencinin kendini rahat hissettiğinde öğretmenine soru sormasını sağlıyor. Bu online ile mi yapıyor? Hayır. Bunu bilgisayar üzerinden etkileşimlerle yapıyor. Kendisi öğretmenine dilediği şeyi soracak, öğretmeni de ona soracak. Anlaşıldı mı, anlaşılmadı mı bunu öğretmen irdeliyor. Öğrencinin vereceği cevaplara göre ona sorular yöneltiyor. Bir ana videonun içerisinde belki de 1000 tane parçacık videolar yüklü. Çok büyük bir emek ve özveri var. Şuan Türkiye’nin her ilinden girilip izlenebilir alt yapımız mevcut. Sistem çok büyük ve kuvvetli. Bunun öğrenciye çok büyük katkıları var. Birebir özel dersten hiçbir farkı yok. Üstelik artı avantajlar sağlıyor. Bu çalışma dünyada bir ilk.”