15 Temmuz Millet Bahçesi ile Türkiye yeşil hareketini başlatan, 4 yılda 4 büyük ödül alan ve Türkiye’ye sosyal belediyeciliği örnek projeler üreten Fatih Mehmet Erkoç, 4 yılda hangi projeleri yaptığını icraat sunumu ile paylaştı.

Mehmet Akif Kültür Merkezinde 4 yıl önce büyükşehir belediyesi başkan adayı gösterildiği gibi bir kabalalığa seslenen  söz verdiğimiz bütün projeleri yapacağız diyen Erkoç, bugün projeleri bitirdik dedi. Yaklaşık 1 saat 12 dakika sahnede kalan, Erkoç, kültür, ulaşım, alt yapı, turizm, endüstri 4.0, ve bir çok konuyu anlattı. Kuzey Çevre yolu ile ilgili oluşturulan spekülatif haberlere tepki gösteren Erkoç, yolun Büyükşehir Belediye’sine maliyetinin 45 milyon olduğunu söyledi.
DÖNÜŞÜM YAŞADIK
4,5 yıl önce Kahramanmaraş’ın büyük bir dönüşüm yaşadıklarını belirten Erkoç: “Yeni Büyükşehir yasası ile 30 Mart 2014’te Kahramanmaraş Büyükşehir oldu, hem de bütün şehir oldu. İl genelinde bir büyük reform yapıldı. Daha doğrusu 30 Büyükşehirde yerel yönetim reformu yapıldı. Kahramanmaraş’ımızda yeni bir başlangıç oldu. Tabi büyükşehir yasası ile 50 belde belediyesi kapandı. Özel idare kapandı. Yaklaşık 500’e yakın köy mahalle oldu. İl genelinde 14.500 KM bir alan ve 6 bin 500 KM yol ağı Büyükşehir’e geçti. Daha önce şehri merkezi 350 KM kareydi, 350 KM kareden Büyükşehir ile beraber 14 bin 500 KM kareye çıktı bu alan. Nüfus 1 milyon 126 bin oldu. Mahalle sayımız 100 civarındaydı. 700 mahalle oldu. 
ÇOK HIZLI PLANLAMA YAPTIK
Çok hızlı bir şekilde bu planlamaları yaptık ve yoğun şekilde halkımıza verdiğimiz sözleri yerine gelmesi için yola çıktık. Şehrimize toplamda belediye bütçemizden 1.6 milyar TL’lik yaptığımız yatırımlar. Hükümetimiz ile yaptığımız birçok ortak yaptığımız projelerde bunun dışında. Bunun yaklaşık 1 milyar 265 milyon TL’si büyükşehir diğeri de 416’sı da KASKİ’ye ayrıldı” dedi 
ALTYAPIYI ÇÖZDÜK
Erkoç şöyle konuştu: “50 belde belediyesi kapandı, Özel İdare kapandı. Özellikle Kahramanmaraş’ta köyden mahalleye dönen yerlerde ciddi altyapı problemleri vardı. Özel idare ve belde belediyelerin kapanması ile birlikte büyük sorun yumağı ile karşı karşıya kaldık. Çok hızlı bir şekilde buralara müdahale ettik. Çünkü acil bir durumdu, büyükşehir yasası ile vatandaşlarımızın kafası karışıktı. Ne getirecek? Ne götürecek? Diye. Böyle bir kriz ile karşı karşıya kalmaları özellikle belediyelerin ve özel idarenin kapanması ile görevi devir aldık. İl genelinde 4 bin 600 KM yol yaptık. Bin 100 km sıcak asfalt, bin 500 satik kaplama, 500 KM parke ve bin 500 KM stabilize yol yapıldı. İnşallah bunlarda gelecekte asfaltlanacak. 300 milyon civarında yatırım yaptık ve  ilk defa bir çok mahallemizi beldemizi , ilçemizi sıcak asfalt ile tanıştırdık. Buradaki nihai hedefimiz tüm staik kaplama yaptığımız yollarında, sıcak karışıma dönüşene kadar çalışmalarımız devam edecek. Tüm ilçelerimiz de yoğun bir şekilde çalışmalar devam ediyor. İlçe merkezlerimizde de yoğun çalışmalar yaptık. Çünkü acildi yol çalışmaları. 
RİNK HAT
Nüfusumuzun da yoğun bir kısmı ilçelerde ve mahallerimizde yaşamakta.  Şehir merkezinde yeni bulvarlar, köprülü kavşaklar yaptık. Şehir trafiğini bulvarlar ile çözdüğümüze inanıyoruz. Şehrin çevresinde rink hat oluşturuyoruz. Birçok modern şehirlerde, yayalardan arındırılmış ve hızlı işleyen yollar var. İşte Kuzey Çevre Yolu dediğimiz yolda bu doğrultu da hayata geçireceğiz. Güneyde ki sümbüllünün bağlı olduğu Mehmet Ali Kısakürek, doğu da sanayi bölgesindeki yol, yine batıda ki bağlantıları ile şehrimizin etrafını rink hatlar ile şehrimizin trafiğini çözüyoruz”
AYRINTILAR GELİYOR